کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری:

جهاد دانشگاهی، ضریب ماندگاری روستائیان و عشایر در حوزه شغلی و سکونت را بالا ببرد

22 ارديبهشت 1394 ساعت 12:45

جهاد دانشگاهی بایستی با تولید علوم و رفع معضلات کشاورزان، موجبات اسکان دایمی روستاییان در شغل و محل سکونت خود را فراهم کند که این امر مستلزم تلاش ملی و بهره گیری از علوم جدید با تکیه بر عزم همگانی انجام پذیر است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ایران خبر، خدابخش مرادی معاون سیاسی امنیتی استاندار در دیدار با مسئول جهاد دانشگاهی تهران و مسولان استانی جهاد دانشگاهی، گفت: باور ما این است که جهاد دانشگاهی به عنوان نهال انقلابی در حوزه علم و توسعه، حرکت ویژه ای داشته است. این نهاد، از بدو تشکیل تاکنون حرکت های علمی و دانشگاهی را شتاب دوچندان بخشیده و توفیقات خوبی در زمینه تالیف کتاب، نوآوری ها و اختراعات بدیع به عنوان منبع اهل پژوهش داشته است.

مرادی افزود: خوشبختانه حوزه های ورود جهاد دانشگاهی تهران همسو و مطابق با استان چهارمحال و بختیاری است، چرا که در بحث کشاورزی و صنعت می تواند مشاور و یاری رسان خوبی برای استان ما باشد.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری، 20 درصد گردو و بادام کشور را در هر سال تامین می کند، گفت: امروز کشور به دنبال بهره وری بدون آسیب رساندن به منابع ملی و طبیعی است به همین لحاظ از نگاه های جدید علمی برای بالا بردن بهره وری استقبال می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار، کاهش بهره وری در محصولات، سرمازدگی، آفات و عدم بازاریابی درست را از معضلات کشاورزان استان چهارمحال و بختیاری دانست و گفت: به دلیل همین معضلات، روستاییان به فکر عزیمت دایمی به شهر و همچنین کشاورزان در صدد روی آوردن به مشاغل دیگر اند.

وی گفت: جهاد دانشگاهی بایستی با تولید علوم و رفع معضلات کشاورزان، موجبات اسکان دایمی روستاییان در شغل و محل سکونت خود را فراهم کند که این امر با تلاش ملی و بهره گیری از علوم جدید با تکیه بر عزم همگانی امکان پذیر است.

وی اظهار داشت: هم اکنون انقلاب خوبی در حوزه های علم و کشاورزی در کشور پدید آمده است، از همین رو با استقرار مرکز تحقیقات بادام کشور در چهارمحال و بختیاری و همچنین تشکیل بانک خون بند ناف در شهرکرد، نیازمند همکاری و همراهی جهاد دانشگاهی تهران و دیگر مراکز علمی وابسته به جهاد هستیم و به همین لحاط مسولان استان در این امر استقبال ویژه ای از طرح های زود بازده کشاورزی و  اجرای سیاست های کشاورزی مدرن و مفید می کنند.


انتهای پیام/۱۰۲۴ج/۵۱۰ب


کد مطلب: 22348

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/22348/جهاد-دانشگاهی-ضریب-ماندگاری-روستائیان-عشایر-حوزه-شغلی-سکونت-بالا-ببرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir