۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۶
کد مطلب : ۵۰۶۵

رقابت‌های بخش كتبی جشنواره‌ قرآنی دانشگاه هاي علوم پزشكی

رقابت‌های بخش كتبی جشنواره‌ قرآنی دانشگاه هاي علوم پزشكی
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز- حسين مهرعليان با اعلام اين خبر گفت: ثبت‌ نام برای حضور در هجدهمين جشنواره قرآنی دانشجويان و هفدهمين جشنواره قرآنی كاركنان و اساتيد دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور از دهم بهمن ماه در دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور آغاز شده است.
وی در ادامه به رشته‌های اين دوره از مسابقات اشاره كرد و افزود: در اين مسابقات دانشجويان در دو بخش بانوان و آقايان و در رشته‌های بخش، شفاهی، كتبی، پژوهشی و هنری به رقابت با يكديگر خواهند پرداخت.
مهرعليان تصريح كرد: در رشته شفاهی رشته‌هايی همچون قرائت تحقيق، ترتيل، حفظ كل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ پنج جزء و حفظ يك جزء و در بخش كتبی، رشته‌های تفسير و ترجمه و مفاهيم قرآن كريم برگزار می‌شود.
وی همچنين رشته‌های بخش پژوهشی را تأليف كتاب، پايان­‌نامه، طرح تحقيقاتی، مقاله علمی-پژوهشی عنوان كرد و گفت: مسابقات اين بخش در موضوعات سبك زندگی اسلامی با محوريت سلامت، قرآن و سلامت روان و قرآن و طب برگزار خواهد شد.
معاون دانشجويي و فرهنگي دانشگاه در ادامه به معرفی رشته‌های بخش هنری پرداخت و گفت: در اين بخش شاهد حضور متسابقان در رشته‌هايی همچون نشريات قرآنی ويژه دانشجويان، خوشنويسی، نقاشی، تذهيب، عكس، نماهنگ با محوريت قرآن و عترت، قصص و مضامين و مثل­‌های قرآنی، قرآن و دانشگاه و قرآن و طب خواهيم بود.
حسين مهرعليان در ادامه زمان ارسال آثار بخش پژوهشی به مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت را بيستم فروردين ماه سال آينده اعلام كرد و افزود: زمان ارسال آثار بخش هنری نيز 25 فروردين ماه خواهد بود.
وي منابع بخش كتبی اين مسابقات را در رشته تفسير كتاب رشد و تفسير سوره كوثر تأليف علی صفائی‌حائری معرفی و اظهار كرد: منابع آزمون بخش ترجمه و مفاهيم نيز از ترجمه سوره‌های مومنون و نور ترجمه فولادوند خواهد بود.
مهرعليان همچنين به سابقه درخشان كاركنان ، اساتيد و دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شهركرد در جشنواره هاي قرآني سال گذشته اشاره كرد و افزود: سال گذشته استاد محترم حجت الاسلام والمسلمين دكتر نورمحمدي در بخش تاليف كتاب حائز رتبه اول كشوري شد.
وي ادامه داد، همچنين خانم ها مليحه زماني در بخش مقالات پژوهشي و الهام اسكندري از كاركنان دانشگاه در رشته ترجمه و مفاهيم رتبه اول كشوري را كسب كردند.
به گفته وي خانم ها مريم اميدي از كاركنان در رشته قرائت و ترتيل رتبه دوم و سيما خليلي از دانشجويان دانشگاه در رشته قرائت رتبه اول كشوري را از آن خود كردند.
مهرعليان افزود: در بخش نشريه راه روشن از دانشكده پرستاري بروجن خانم زهرا الهي شايسته تقدير معرفي شد.  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۲۳:۲۸

12 Mar 2020