کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رقابت‌های بخش كتبی جشنواره‌ قرآنی دانشگاه هاي علوم پزشكی

27 بهمن 1391 ساعت 22:46


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز- حسين مهرعليان با اعلام اين خبر گفت: ثبت‌ نام برای حضور در هجدهمين جشنواره قرآنی دانشجويان و هفدهمين جشنواره قرآنی كاركنان و اساتيد دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور از دهم بهمن ماه در دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور آغاز شده است.
وی در ادامه به رشته‌های اين دوره از مسابقات اشاره كرد و افزود: در اين مسابقات دانشجويان در دو بخش بانوان و آقايان و در رشته‌های بخش، شفاهی، كتبی، پژوهشی و هنری به رقابت با يكديگر خواهند پرداخت.
مهرعليان تصريح كرد: در رشته شفاهی رشته‌هايی همچون قرائت تحقيق، ترتيل، حفظ كل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ پنج جزء و حفظ يك جزء و در بخش كتبی، رشته‌های تفسير و ترجمه و مفاهيم قرآن كريم برگزار می‌شود.
وی همچنين رشته‌های بخش پژوهشی را تأليف كتاب، پايان­‌نامه، طرح تحقيقاتی، مقاله علمی-پژوهشی عنوان كرد و گفت: مسابقات اين بخش در موضوعات سبك زندگی اسلامی با محوريت سلامت، قرآن و سلامت روان و قرآن و طب برگزار خواهد شد.
معاون دانشجويي و فرهنگي دانشگاه در ادامه به معرفی رشته‌های بخش هنری پرداخت و گفت: در اين بخش شاهد حضور متسابقان در رشته‌هايی همچون نشريات قرآنی ويژه دانشجويان، خوشنويسی، نقاشی، تذهيب، عكس، نماهنگ با محوريت قرآن و عترت، قصص و مضامين و مثل­‌های قرآنی، قرآن و دانشگاه و قرآن و طب خواهيم بود.
حسين مهرعليان در ادامه زمان ارسال آثار بخش پژوهشی به مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت را بيستم فروردين ماه سال آينده اعلام كرد و افزود: زمان ارسال آثار بخش هنری نيز 25 فروردين ماه خواهد بود.
وي منابع بخش كتبی اين مسابقات را در رشته تفسير كتاب رشد و تفسير سوره كوثر تأليف علی صفائی‌حائری معرفی و اظهار كرد: منابع آزمون بخش ترجمه و مفاهيم نيز از ترجمه سوره‌های مومنون و نور ترجمه فولادوند خواهد بود.
مهرعليان همچنين به سابقه درخشان كاركنان ، اساتيد و دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شهركرد در جشنواره هاي قرآني سال گذشته اشاره كرد و افزود: سال گذشته استاد محترم حجت الاسلام والمسلمين دكتر نورمحمدي در بخش تاليف كتاب حائز رتبه اول كشوري شد.
وي ادامه داد، همچنين خانم ها مليحه زماني در بخش مقالات پژوهشي و الهام اسكندري از كاركنان دانشگاه در رشته ترجمه و مفاهيم رتبه اول كشوري را كسب كردند.
به گفته وي خانم ها مريم اميدي از كاركنان در رشته قرائت و ترتيل رتبه دوم و سيما خليلي از دانشجويان دانشگاه در رشته قرائت رتبه اول كشوري را از آن خود كردند.
مهرعليان افزود: در بخش نشريه راه روشن از دانشكده پرستاري بروجن خانم زهرا الهي شايسته تقدير معرفي شد.  


کد مطلب: 5065

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/5065/رقابت-های-بخش-كتبی-جشنواره-قرآنی-دانشگاه-هاي-علوم-پزشكی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir