۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۳۱۲۲۸
مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختياري:

برگزاری نوزدهمين جشنواره بين المللي قصه گويي در چهار محال و بختياري

مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختياري گفت: کودکان، نوجوانان، پدر بزرگها و مادربزرگها در کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان در بخش استاني نوزدهمين جشنواره بين المللي قصه گويي، قصه مي گويند.
برگزاری نوزدهمين جشنواره بين المللي قصه گويي در چهار محال و بختياري
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين فرزاد رحيمي مدير کل کانون استان از برگزاري بخش استاني نوزدهمين جشنواره بين المللي قصه گويي، در چهار محال و بختياري خبر داد.

وي با اشاره به اينکه قصه ها مي تواند از نظر تربيت اجتماعي، عاطفي و اخلاقي نيز موثر واقع شوند و بسياري از مقررات، هنجارهاي اجتماعي و دستورالعمل هاي زندگي را منتقل کنند. چگونگي روبرو شدن با مشکل ها، حل آن ها و بسياري از الگوهاي رفتاري در گروه ها و طبقه هاي مختلف اجتماعي و سني در داستان ها بيان مي شود توسعه و ترويج فرهنگ قصه‌گويي به عنوان واسطه تربيتي قصه گويي را از اهداف جزيي اين جشنواره عنوان کرد.  

رحيمي ارتقاي کمي و کيفي فعاليت قصه‌گويي در مراکز فرهنگي هنري استان، ايجاد زمينه لازم براي ارتقاي­ دانش نظري و تبادل تجربيات مفيد و موثر ميان قصه­گويان آزاد و کانوني، کارشناسان و اساتيد حوزه­ ي قصه و قصه­ گويي، ترويج و­ نهادينه‌سازي سبک زندگي ايراني – اسلامي در­کودکان و نوجوانان به واسطه­ ي قصه­ گويي را از جمله اهداف کلي اين جشنواره دانست.

وي افزود: اين جشنواره در بخشهاي قصه­ گويي، مقاله نويسي (سمينار قصه گويي)، داستان نويسي رضوي و برنامه­ هاي جنبي برگزار مي شود.

مدير کل کانون با تاکيد بر ترويج فرهنگ قصه گويي شرکت مربيان فرهنگي، هنري، ادبي، سيار روستايي،شهري و پستي کانون، کليه‌ي ­علاقمندان به قصه­گويي­ اعم از کارکنان ستادي کانون و بخش آزاد ( معلمان، دانشجويان، اولياي تربيتي و...) را آزاد دانست و افزود: در بخش ويژه: قصه‌گويي پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها ، قصه‌گويي نوجوانان ( 14 تا 17 سال )، قصه‌گويي مربيان فراگير نيز مورد داوري قرار خواهد گرفت.

رحيمي گفت: نقل قصه ­هايي با محور موضوعي «زندگي به سبک ايراني - اسلامي»، موضوع آزاد با درون مايه ­آموزشي، قصه‌هايي با محورموضوعي رضوي را از جمله محورهاي موضوعي جشنواره عنوان کرد.
 
قرار است مرحله ي استاني اين جشنواره از 3 الي 5 آبان ماه در محل سالن سينماي اداره کل کانون واقع در ميدان ابو ريحان شهرکرد اجرا و مرحله بين المللي آن در روزهاي  27 تا 30 بهمن ماه 1395 برگزار شود.

انتهاي پيام1026ج /1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۴۰:۲۴

30 Jan 2020