کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختياري:

برگزاری نوزدهمين جشنواره بين المللي قصه گويي در چهار محال و بختياري

27 مهر 1395 ساعت 12:15

مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختياري گفت: کودکان، نوجوانان، پدر بزرگها و مادربزرگها در کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان در بخش استاني نوزدهمين جشنواره بين المللي قصه گويي، قصه مي گويند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين فرزاد رحيمي مدير کل کانون استان از برگزاري بخش استاني نوزدهمين جشنواره بين المللي قصه گويي، در چهار محال و بختياري خبر داد.

وي با اشاره به اينکه قصه ها مي تواند از نظر تربيت اجتماعي، عاطفي و اخلاقي نيز موثر واقع شوند و بسياري از مقررات، هنجارهاي اجتماعي و دستورالعمل هاي زندگي را منتقل کنند. چگونگي روبرو شدن با مشکل ها، حل آن ها و بسياري از الگوهاي رفتاري در گروه ها و طبقه هاي مختلف اجتماعي و سني در داستان ها بيان مي شود توسعه و ترويج فرهنگ قصه‌گويي به عنوان واسطه تربيتي قصه گويي را از اهداف جزيي اين جشنواره عنوان کرد.  

رحيمي ارتقاي کمي و کيفي فعاليت قصه‌گويي در مراکز فرهنگي هنري استان، ايجاد زمينه لازم براي ارتقاي­ دانش نظري و تبادل تجربيات مفيد و موثر ميان قصه­گويان آزاد و کانوني، کارشناسان و اساتيد حوزه­ ي قصه و قصه­ گويي، ترويج و­ نهادينه‌سازي سبک زندگي ايراني – اسلامي در­کودکان و نوجوانان به واسطه­ ي قصه­ گويي را از جمله اهداف کلي اين جشنواره دانست.

وي افزود: اين جشنواره در بخشهاي قصه­ گويي، مقاله نويسي (سمينار قصه گويي)، داستان نويسي رضوي و برنامه­ هاي جنبي برگزار مي شود.

مدير کل کانون با تاکيد بر ترويج فرهنگ قصه گويي شرکت مربيان فرهنگي، هنري، ادبي، سيار روستايي،شهري و پستي کانون، کليه‌ي ­علاقمندان به قصه­گويي­ اعم از کارکنان ستادي کانون و بخش آزاد ( معلمان، دانشجويان، اولياي تربيتي و...) را آزاد دانست و افزود: در بخش ويژه: قصه‌گويي پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها ، قصه‌گويي نوجوانان ( 14 تا 17 سال )، قصه‌گويي مربيان فراگير نيز مورد داوري قرار خواهد گرفت.

رحيمي گفت: نقل قصه ­هايي با محور موضوعي «زندگي به سبک ايراني - اسلامي»، موضوع آزاد با درون مايه ­آموزشي، قصه‌هايي با محورموضوعي رضوي را از جمله محورهاي موضوعي جشنواره عنوان کرد.
 
قرار است مرحله ي استاني اين جشنواره از 3 الي 5 آبان ماه در محل سالن سينماي اداره کل کانون واقع در ميدان ابو ريحان شهرکرد اجرا و مرحله بين المللي آن در روزهاي  27 تا 30 بهمن ماه 1395 برگزار شود.

انتهاي پيام1026ج /1020ج
 


کد مطلب: 31228

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/31228/برگزاری-نوزدهمين-جشنواره-بين-المللي-قصه-گويي-چهار-محال-بختياري

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir