۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷
کد مطلب : ۲۷۳۷۶
امام جمعه بن:

خداوند کسي را که راه تقوا پيشه بکند از سختي‌هاي دنيا و آخرت نجات مي‌دهد

امام جمعه بن گفت: خداوند به متقين 2 عنايت ويژه دارد: تقوایی که عامل شناخت صحيح انسان‌ها است و تقوایی که مايه حيثيت و آبرو در دنيا و سبب مغفرت اخروي مي‌شود.
خداوند کسي را که راه تقوا پيشه بکند از سختي‌هاي دنيا و آخرت نجات مي‌دهد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، حجت‌السلام سيد حسن ميرافضلي در خطبه‌هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته ضمن دعوت به تقوايي الهي گفت: تقوا در پايين‌تر مرحله خود يعني ترک محرمات و گناهان، يعني انسان حدود خداوند را رعايت بکند، چيزي که خداوند بر انسان حرام کرده انجام ندهد و آن چيزي که امر به اجرا و انجام آن نموده به آن اهتمام ورزد، خداوند متعال فرمود: "شما را از يک نفس واحد خلق کردم" و به این ترتیب هيچ کدام از شما بر ديگري برتري ندارد اما آن‌چه انسان‌ها را نسبت به يکديگر متفاوت مي‌کند، تقواي الهي است.

امام جمعه بن اضافه کرد: خداوند متعال در آیه 29 سوره انفال مي‌فرمايد: "اي بندگان اگر تقواي الهي را رعايت نماييد خداوند يک هديه بزرگ به شما عنايت مي‌فرمايد و اين هديه چيزي نيست جزء فرقان، فرقان يعني نوعي بصيرت و آگاهي که خداوند متعال به هر بنده‌اي که بخواهد عنايت مي‌کند و مي‌فرمايد: تقواي الهي سبب مي‌شود خداوند بدي‌هاي شما را از شما دور کند و خداوند شما را در دنيا و به ويژه در آخرت مورد عفو، بخشش و رحمتش قرار بدهد.

وي در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه گفت: خداوند به متقين ۲ عنايت ويژه دارد: تقوایی که عامل شناخت صحيح انسان‌ها است و تقوایی که مايه حيثيت و آبرو در دنيا و سبب مغفرت اخروي مي‌شود.

حجت‌السلام ميرافضلی گفت: در تفسير آيه مبارکه (مَن یَتَّقِ الله یَجعَل له مَخرَجاٌ) فرمودند: منظور از مخرج که خداوند در اين آيه قرار داده است اين است که کسي که راه تقوا را پيشه بکند خداوند او را از سختي‌هاي دنيا و آخرت نجات داده و مورد عنايت قرار مي‌دهد.

امام جمعه بن با اشاره به تفسیر امام علی (ع) از این آیه بیان داشت: این امام بزرگوار در تفسیر این آیه فرمودند کسي که تقواي الهي را رعايت کند، ۶ راه‌کار را بايد سرلوحه کار خود قرار دهد در درجه اول هر انساني که به دنبال کسب تقواي الهي است بايد باورهاي ديني خود را تقويت بکند و دومين مطلبي که يک انسان به دنبال تقواي الهي بايد رعايت بکند تا به اين جايگاه ويژه نائل آيد دين‌آشنايي است.

وی سومین مطلب در این زمینه را  تمرين و تکرار تقواي الهي دانست و افزود: چهارمين دستورالعمل تلاوت و قرائت مداوم قرآن، دقت در آيات و اوامر الهي است.

وی با بیان اینکه پنجمين راه‌کار براي رسيدن به درجه تقوا، حضور در مجالس مذهبي، همنشيني با علما و بزرگان، مطالعه سيره عملي ائمه معصومين (ع) است خاطرنشان کرد: آخرين مطلب در اين موضوع شيطان‌شناسي است، انسان وقتي که حيله‌ها و دام‌هاي شيطان را شناخت مي‌تواند به اذن و مدد الهي خود را ازاين دام‌ها و وسوسه‌هاي شيطان نجات بدهد.

امام جمعه بن به يکشنبه ولادت با سعادت حضرت زينب کبري (س) سفير عظيم‌الشان به کربلا اشاره و ادامه داد: روز پرستار، روزايثار و مجاهدت است، زمان ولادت حضرت زينب (س) پيامبر ايشان را در آغوش گرفتند و ايشان را زينب نام نهادند، که در واقع زينب از دو بخش زين و اب به معناي زينت پدر تشکيل شده است، همچنين اين روز پرخير و برکت را خدمت همه پرستاران عزيز تبريک عرض مي‌کنيم و قابل ذکر است که پرستاران عزيز نيز بايستي همانند آن بانوي بزرگوار در انجام وظايف خود کمال دقت را داشته باشند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۰۱:۱۴

29 Dec 2019