کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه بن:

خداوند کسي را که راه تقوا پيشه بکند از سختي‌هاي دنيا و آخرت نجات مي‌دهد

24 بهمن 1394 ساعت 8:37

امام جمعه بن گفت: خداوند به متقين 2 عنايت ويژه دارد: تقوایی که عامل شناخت صحيح انسان‌ها است و تقوایی که مايه حيثيت و آبرو در دنيا و سبب مغفرت اخروي مي‌شود.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، حجت‌السلام سيد حسن ميرافضلي در خطبه‌هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته ضمن دعوت به تقوايي الهي گفت: تقوا در پايين‌تر مرحله خود يعني ترک محرمات و گناهان، يعني انسان حدود خداوند را رعايت بکند، چيزي که خداوند بر انسان حرام کرده انجام ندهد و آن چيزي که امر به اجرا و انجام آن نموده به آن اهتمام ورزد، خداوند متعال فرمود: "شما را از يک نفس واحد خلق کردم" و به این ترتیب هيچ کدام از شما بر ديگري برتري ندارد اما آن‌چه انسان‌ها را نسبت به يکديگر متفاوت مي‌کند، تقواي الهي است.

امام جمعه بن اضافه کرد: خداوند متعال در آیه 29 سوره انفال مي‌فرمايد: "اي بندگان اگر تقواي الهي را رعايت نماييد خداوند يک هديه بزرگ به شما عنايت مي‌فرمايد و اين هديه چيزي نيست جزء فرقان، فرقان يعني نوعي بصيرت و آگاهي که خداوند متعال به هر بنده‌اي که بخواهد عنايت مي‌کند و مي‌فرمايد: تقواي الهي سبب مي‌شود خداوند بدي‌هاي شما را از شما دور کند و خداوند شما را در دنيا و به ويژه در آخرت مورد عفو، بخشش و رحمتش قرار بدهد.

وي در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه گفت: خداوند به متقين ۲ عنايت ويژه دارد: تقوایی که عامل شناخت صحيح انسان‌ها است و تقوایی که مايه حيثيت و آبرو در دنيا و سبب مغفرت اخروي مي‌شود.

حجت‌السلام ميرافضلی گفت: در تفسير آيه مبارکه (مَن یَتَّقِ الله یَجعَل له مَخرَجاٌ) فرمودند: منظور از مخرج که خداوند در اين آيه قرار داده است اين است که کسي که راه تقوا را پيشه بکند خداوند او را از سختي‌هاي دنيا و آخرت نجات داده و مورد عنايت قرار مي‌دهد.

امام جمعه بن با اشاره به تفسیر امام علی (ع) از این آیه بیان داشت: این امام بزرگوار در تفسیر این آیه فرمودند کسي که تقواي الهي را رعايت کند، ۶ راه‌کار را بايد سرلوحه کار خود قرار دهد در درجه اول هر انساني که به دنبال کسب تقواي الهي است بايد باورهاي ديني خود را تقويت بکند و دومين مطلبي که يک انسان به دنبال تقواي الهي بايد رعايت بکند تا به اين جايگاه ويژه نائل آيد دين‌آشنايي است.

وی سومین مطلب در این زمینه را  تمرين و تکرار تقواي الهي دانست و افزود: چهارمين دستورالعمل تلاوت و قرائت مداوم قرآن، دقت در آيات و اوامر الهي است.

وی با بیان اینکه پنجمين راه‌کار براي رسيدن به درجه تقوا، حضور در مجالس مذهبي، همنشيني با علما و بزرگان، مطالعه سيره عملي ائمه معصومين (ع) است خاطرنشان کرد: آخرين مطلب در اين موضوع شيطان‌شناسي است، انسان وقتي که حيله‌ها و دام‌هاي شيطان را شناخت مي‌تواند به اذن و مدد الهي خود را ازاين دام‌ها و وسوسه‌هاي شيطان نجات بدهد.

امام جمعه بن به يکشنبه ولادت با سعادت حضرت زينب کبري (س) سفير عظيم‌الشان به کربلا اشاره و ادامه داد: روز پرستار، روزايثار و مجاهدت است، زمان ولادت حضرت زينب (س) پيامبر ايشان را در آغوش گرفتند و ايشان را زينب نام نهادند، که در واقع زينب از دو بخش زين و اب به معناي زينت پدر تشکيل شده است، همچنين اين روز پرخير و برکت را خدمت همه پرستاران عزيز تبريک عرض مي‌کنيم و قابل ذکر است که پرستاران عزيز نيز بايستي همانند آن بانوي بزرگوار در انجام وظايف خود کمال دقت را داشته باشند.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 27376

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/27376/خداوند-کسي-راه-تقوا-پيشه-بکند-سختي-هاي-دنيا-آخرت-نجات-مي-دهد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir