۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۴۰۳۲۴
امام جمعه شهر فارسان

هرگاه جبهه اي يزيدي تشکيل شد پشت سر رهبرتان جبهه حسيني تشکيل دهيد

امام جمعه شهر فارسان گفت: داستان کربلاي ابي عبدالله درسي که داد اين بود که مردم هرگاه جبهه اي يزيدي تشکيل شده به سرعت و قاطعيت پشت سر رهبرتان هويت و جبهه حسيني را تشکيل بدهيد .
هرگاه جبهه اي يزيدي تشکيل شد پشت سر رهبرتان جبهه حسيني تشکيل دهيد
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام محسن ملک پور امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه شهر فارسان با تسليت ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان اظهار کرد:تاسوعا و عاشوراي حسيني و حماسه کربلاي حسيني را در پيش داريم همان حادثه اي که امروز بيش از هر روز ديگر نيازمند به بازخواني اون هستيم تا خط زندگي و حرکت خود را براساس ان تنظيم کنيم درواقعه کربلا هر کاري که حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام انجام دادند براي آن بود که ماندگار بشود، و الگو بشود براي همه رهپويان ، به خاطر همين است که مي گوييم واقعه کربلا يک قطعه تاريخي نيست که ديگران بخواهند آن را مطالعه کنند بلکه حادثه کربلا ترسيم يک راه است ترسيم و مهندسي يک جاده است، فراروي همه انسانها براي اينکه عزتمند زندگي کنند.

حجت السلام والمسلمين ملکپور افزود: حتي گاندي غير مسلمان براي عزت و اقتدار ملت هند ، از عاشوراي امام حسين عليه السلام درس قيام و مقاومت گرفت و پيروز شد.

وي تصريح کرد: داستان کربلاي ابي عبدالله درسي که داد اين بود که مردم هر گاه ديديد يک هويت يزيدي تشکيل شده هر کجا که ديديد جبهه اي يزيدي تشکيل شده به سرعت و قاطعيت پشت سر رهبرتان هويت و جبهه حسيني را تشکيل بدهيد .

وي اظهار داشت: نکته ديگر از اين قيام ماندگار کربلاي اباعبدالله ، شما اگر ملاحظه فرموديد امام با همان گروه اندک تا آخر ايستاد و هرگز تسليم نشد براي عينيت بخشيدن به اين آيه قرآن بود « کم مِّن فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَت فِئَةً کثِيرَةَ بِإِذْنِ اللَّهِ وَ اللَّهُ مَعَ الصابرِينَ » و غلبه را هم امام حسين عليه السلام ، غلبه راه و مکتب و هدف دانست نه غلبه جسمي ، که به هر حال با مرگ طبيعي پايان مي پذيرد.

انتهاي پيام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۸:۳۷

27 Dec 2019