کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه شهر فارسان

هرگاه جبهه اي يزيدي تشکيل شد پشت سر رهبرتان جبهه حسيني تشکيل دهيد

23 شهريور 1397 ساعت 15:50

امام جمعه شهر فارسان گفت: داستان کربلاي ابي عبدالله درسي که داد اين بود که مردم هرگاه جبهه اي يزيدي تشکيل شده به سرعت و قاطعيت پشت سر رهبرتان هويت و جبهه حسيني را تشکيل بدهيد .


به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام محسن ملک پور امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه شهر فارسان با تسليت ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان اظهار کرد:تاسوعا و عاشوراي حسيني و حماسه کربلاي حسيني را در پيش داريم همان حادثه اي که امروز بيش از هر روز ديگر نيازمند به بازخواني اون هستيم تا خط زندگي و حرکت خود را براساس ان تنظيم کنيم درواقعه کربلا هر کاري که حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام انجام دادند براي آن بود که ماندگار بشود، و الگو بشود براي همه رهپويان ، به خاطر همين است که مي گوييم واقعه کربلا يک قطعه تاريخي نيست که ديگران بخواهند آن را مطالعه کنند بلکه حادثه کربلا ترسيم يک راه است ترسيم و مهندسي يک جاده است، فراروي همه انسانها براي اينکه عزتمند زندگي کنند.

حجت السلام والمسلمين ملکپور افزود: حتي گاندي غير مسلمان براي عزت و اقتدار ملت هند ، از عاشوراي امام حسين عليه السلام درس قيام و مقاومت گرفت و پيروز شد.

وي تصريح کرد: داستان کربلاي ابي عبدالله درسي که داد اين بود که مردم هر گاه ديديد يک هويت يزيدي تشکيل شده هر کجا که ديديد جبهه اي يزيدي تشکيل شده به سرعت و قاطعيت پشت سر رهبرتان هويت و جبهه حسيني را تشکيل بدهيد .

وي اظهار داشت: نکته ديگر از اين قيام ماندگار کربلاي اباعبدالله ، شما اگر ملاحظه فرموديد امام با همان گروه اندک تا آخر ايستاد و هرگز تسليم نشد براي عينيت بخشيدن به اين آيه قرآن بود « کم مِّن فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَت فِئَةً کثِيرَةَ بِإِذْنِ اللَّهِ وَ اللَّهُ مَعَ الصابرِينَ » و غلبه را هم امام حسين عليه السلام ، غلبه راه و مکتب و هدف دانست نه غلبه جسمي ، که به هر حال با مرگ طبيعي پايان مي پذيرد.

انتهاي پيام/590پ
 


کد مطلب: 40324

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40324/هرگاه-جبهه-يزيدي-تشکيل-پشت-سر-رهبرتان-حسيني-دهيد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir