۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۲۳۸۸۸
در يادواره ۱۵ زن شهيده استان چهارمحال و بختياري مطرح شد

ناگفته هايي که بايد از صداو سيما گفته شود

حجت الاسلام ناصر رفيعي با انتقاد به برنامه هاي صداو سيما، بيان کرد: صدا و سيما برنامه اي که فرهنگ شهدا را ترويج کند ندارد در واقع ناگفته هايي است که بايد از صداو سيما گفته شود.
ناگفته هايي که بايد از صداو سيما گفته شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي مشکات برين، حجت الاسلام والمسلمين ناصر رفيعي استاد حوزه و دانشگاه در يادواره ۱۵ زن شهيده استان و روز بسيج جامعه زنان که در پارک بانوان شهرکرد برگزار شد به ايراد سخنراني در خصوص جايگاه رفيع شهادت پرداخت واظهار کرد: اگر بدانيم جايگاه شهادت و مقام شهيد چقدر بالا است هيچ مادر و خواهر شهيدي براي برادر و فرزندش غصه نخواهد خورد.

وي با اشاره به جايگاه زن در اسلام انقلاب اسلامي افزود: اسلام جايگاه زن را به وي بازگرداند و به او عزتي دوباره داد تا بتواند در رسيدن خود و جامعه‌اش به تکامل نقش‌آفريني کند.

حجت الاسلام رفيعي به نقش‌آفريني زنان در حوادث مختلف صدر اسلام اشاره کرد و گفت: آسيه همسر فرعون، نخستين شهيد زن به شمار مي آيد که هم براي زنان و هم مردان الگو شناخته شده است و دومين شهيد زن سميه همسر ياسر و مادر عمار است که دشمنان با بدترين شکنجه ها او را به شهادت رساندند، سومين شهيد زن زهراي مرضيه است که براي تمام جهانيان الگو و اسوه اي بي نظير است.

اين استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: نقش زنان در پيروزي انقلاب اسلامي و تربيت فرزندان صالح و انقلابي از يک سو و پشتيباني حرکت‌ها و مبارزات انقلابي از سوي ديگر برجسته و قابل ستايش است.

رفيعي نقش زنان در طول هشت سال دفاع مقدس را بي‌بديل توصيف کرد و افزود: آنچه که در طول هشت سال دفاع مقدس در صحنه‌ها و عرصه‌هاي مختلف رخ داد،‌ نشان دهنده عزت، شجاعت و همت بلند زنان ايراني در دفاع از استقلال، عزت، دين و شرف ايران اسلامي بود.

استاد حوزه و دانشگاه به سه موضوع مهم اشاره کرد و تاکيد کرد: توجه به جايگاه شهداء زن، مقام شهيد و پياده کردن اخلاق شهدا در زندگي سه موردي است که بايد به آن ها به صورت ويژه پرداخت.

وي در ادامه با انتقاد به برنامه هاي صداو سيما، تصريح کرد: صدا و سيما برنامه اي که فرهنگ شهدا را ترويج کند ندارد در واقع ناگفته هايي است که بايد از صداو سيما گفته شود.

حجت الاسلام رفيعي ادامه داد: جوانان با جوانان شهيد خيلي فاصله پيدا کرده اند، صداو سيما وظيفه دارد اين فاصله را کم کند برگزاري يادواره ها براي اين موضوع خوب است ولي کافي نيست بايد خصوصيات و ويژگي شهدا در زندگي افراد وارد شود.

وي در پايان با بيان اينکه دو نوع شهادت وجود دارد شهيد اصلي که در جبهه شهيد مي شود و شهيد حکمي که خصوصياتي دارد، خاطر نشان کرد: کسي که به اهل بيت(ع) محبت داشته باشد، کسي که خشم خود را کنترل کند و کسي که شهوت خود را کنترل کند و خويشتندار باشد شهيد حکمي است و با شهدا محشور مي شود.

گفتني است اين مراسم به مناسبت ۱۳ مرداد روز بسيج جامعه زنان و گرامي داشت ياد و خاطره ۱۵ شهيده زن استان در محل پارک بانوان شهرکرد با حضور پررنگ زنان استان، خانواده شهدا و جمعي از مسئولان استاني برگزار شد.


انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۰۱:۳۴

11 Jan 2020