۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۵۷۲۶۴
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری:

14 هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج نشان‌دار شدند

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: از زمانی که صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج پیش‌بینی شد، در این استان حدود 14 هزار نفر از این بیماران نشان‌دار شدند.
14 هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج نشان‌دار شدند
علیرضا اصغرزاده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: در یک هفته گذشته سامانه‌های نسخه‌نویسی و نسخ‌پیچی بیمه سلامت دچار اختلال شد که علت آن مهاجرت از سرور قدیمی به سرور جدید بود.
 
وی تصریح کرد: در دو سه سال گذشته با توجه به مصوبات مجلس و هیئت دولت، عملکرد بسیار مطلوبی در خدمت‌رسانی به مردم داشتیم و پروژه‌های بزرگی مانند بیمه بیماران صعب‌العلاج، بیمه کردن مردم مناطق محروم و پوشش حدود 12 میلیون نفر از مردم کشور به‌صورت رایگان در بیمه سلامت به انجام رسیده است.
 
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری بیان داشت: این حجم بالای داده‌ها باعث شد که سرور قدیمی جوابگو نباشد و مجبور به مهاجرت به سرور جدید شدیم، که در جریان این پروسه، مدت زمان کوتاهی سامانه‌ها دچار اختلال شدند.
 
اصغرزاده عنوان داشت: با تغییرات ایجاد شده، سرعت نرم‌افزارها و سامانه‌ها افزایش یافت و دسترسی مردم به سامانه‌ها آسان‌تر شد، رسیدگی به اسناد با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی با سرعت و دقت بیشتری انجام می‌شود، این در حالی است که ذخیره‌سازی اطلاعات هم امن‌تر شده و هم حجم ذخیره‌سازی اطلاعات افزایش یافته است.
 
وی خاطرنشان کرد: از زمانی که صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج پیش‌بینی شد، در این استان حدود 14 هزار نفر از این بیماران نشان‌دار شدند و این اقدام به‌منظور کاهش پرداختی از جیب مردم هم در بحث ویزیت و هم در بحث پاراکلینیک‌ها، صورت گرفت.
 
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری یادآور شد: با همکاری پزشکان و دانشگاه علوم پزشکی تعرفه‌های مصوب از مردم دریافت خواهد شد که بتوانیم پرداخت از جیب مردم و خصوصا بیماران خاص و صعب‌العلاج را کاهش دهیم.
 
اصغرزاده گفت: هر کسی جزء 107 بیماری اطلاع‌رسانی شده، هست می‌تواند با مراجعه به سامانه و یا ادارات شهرستان و استانی، نشان‌دار و از مزایای این طرح بهرمند شود.
 
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هر ساله تعرفه‌های جدید بیمه‌های پایه و موسسات و نظام پزشکی‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی از سوی هیئت دولت مصوب و ابلاغ می‌شود اذعان داشت: امسال بر خلاف سال‌های گذشته این کار با سرعت بیشتری انجام شد.
 
وی ادامه داد: تعرفه‌های بخش دولتی و بخش خصوص ابلاغ شده و به زودی همه موسسات طبق تعرفه جدید باید اقدام خواهند کرد، این تعرفه‌ها در سامانه‌ها نیز تعریف شده‌اند و مابه‌ تفاوتی که بر عهده بیمه‌ها است برای  بیماران سرپایی 70 درصد پرداخت می‌شود.
 
اصغرزاده اضافه کرد: پرداخت بیمه‌ها در بحث بیماران بستری 90 تا 95 درصد و برای برخی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزستی و بیماران صعب‌العلاج پرداخت به‌صورت 100 درصدی خواهد بود.
 
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: ما مسئولیت داریم که هر کسی فاقد بیمه است را در پوشش بیمه قراردهیم لذا از مردم استان درخواست می‌شود اگر کسی فاقد بیمه است، به ادارت بیمه سلامت و یا دفاتر پیشخوان مراجعه کند،تا اگر جزء پنج دهک اول جامعه است به‌صورت رایگان بیمه شود و اگر جزء پنج دهک دوم باشند با درصدی تخفیف بیمه خواهند شد.
 
وی بیان داشت: مردم توجه داشته باشند که در پرداخت تعرفه‌های سال جدید باید طبق تعرفه مصوب هیئت وزیران اقدام نمایند و درصورتی که موسسه‌ای برخلاف این مصوبه اقدام نموده به سامانه رسیدگی به شکایات علوم‌ پزشکی «190»، سامانه رسیدگی به شکایت بیمه سلامت یا سامانه 24 ساعته 1666 مراجعه و شکایات خود را مطرح کند.
 
اصغرزاده افزود: در مصوبه هیئت وزیران و مجلس مطرح شده که هر موسسه‌ای که در چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت است باید با بیمه‌های پایه قرارداد داشته باشد و در همین راستا از دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی درخواست شده افراد یا موسساتی که درخواست عقد قرارداد یا تاسیس دارند را به بیمه سلامت معرفی کنند تا بدون در نظر گرفتن سقفی با آن‌ها اقدام به انعقاد قرارداد شود.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۵:۰۸:۲۹

21 Apr 2024