۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۵۶۸۸۰

پرسپولیس به خودش فکر کند جای استقلال را می گیرد

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به شرایط تیم های مدعی قهرمانی در بیست و سومین دوره رقابت های لیگ برتر گفت: به صدرنشین جام نمی دهند، به همین خاطر باید صبورانه همه چیز را رصد کرد.
پرسپولیس به خودش فکر کند جای استقلال را می گیرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، بهزاد داداش زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به عملکرد مطلوب پرسپولیس با حضور اوسمار ویه‌را به عنوان سرمربی گفت: باید همیشه به افکار جدید فرصت کافی داد تا خودشان را نشان دهند. الان هم باید زمان داد و منتظر بود آقای ویه‌را در بازی‌های بزرگ چه عملکردی از لحاظ فنی و همچنین هیجانی خواهد داشت.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس افزود: آنچه شاهد هستیم تأثیرپذیری او از سیستم بازی تیم در دور رفت است که آزادی عمل بیشتری هم به بازیکنان خلاق داده می‌شود. پرسپولیس تیم خیلی خوبی در سه بازی اخیر لیگ برتر و جام حذفی نشان داده است. باید حالا منتظر ماند و دید چه نتایجی را در چند بازی حساس خود مثل همین دیدار با فولاد و پس از آن استقلال شاهد خواهیم بود.

او درباره تأثیر حذف استقلال از جام حذفی و احتمال کمتر شدن فاصله سرخابی‌های پایتخت در بالای جدول اظهار داشت: ابتدا باید درباره رقابت قهرمانی در اینجای فصل اظهار نظر کرد. به نظرم خیلی زود است که بخواهیم در خصوص این موضوع صحبت کنیم. تمرکز روی قهرمانی می‌تواند استرس مخرب برای مجموعه یک تیم مدعی به همراه داشته باشد.

پرسپولیس به خودش فکر کند جای استقلال را می گیرد/ ساختار مهم است
کارشناس فوتبال ایران ادامه داد: استقلال تیم بزرگی است و قطعاً با یک شکست دچار بحران نمی‌شود. هر چقدر هم این تیم مشکلات داخلی داشته باشد کادرفنی و بازیکنان باتجربه ای دارد که به دردش می‌خورند و می‌توانند خیلی زود شکست در جام حذفی و از دست دادن یک قهرمانی را فراموش کنند.

داداش زاده به تمرکز ذهنی و همچنین استراتژی تیم‌های مدعی قهرمانی نیز اشاره کرد و گفت: شاید اختلاف استقلال و پرسپولیس در حال حاضر به چشم بیاید اما مطمئن هستم تغییرات در بالای جدول نه تنها به این دو تیم بلکه به چند رقیب دیگر آنها هم کشیده خواهد شد و بالای جدول را دستخوش خود قرار می‌دهد. پرسپولیس اگر روی ذهن برنده بازیکنانش همچنان کار کند و اجازه ندهد با استقلال مقایسه شود قطعاً بار دیگر از قهرمانی فصل گذشته‌اش دفاع خواهد کرد. این تیم می‌تواند صدر جدول را هم برای خودش کند اما واقعاً مهم نیست چه زمانی این اتفاق می‌افتد بلکه جام را با سوت داور در آخرین مسابقه لیگ برتر می‌دهند.

او درباره تأثیر استفاده از VAR برای بازی برگشت دربی تاکید کرد: مهم‌تر از استفاده از سیستم داور ویدئویی آموزش کامل از این سیستم برای تیم داوری و سپس بازیکنان است. باید بدانیم قرار نیست با VAR همه چیز برطرف شود بلکه نیاز است آرامش را در جریان مسابقه به تمام ارکان بازی و همچنین تیم داوری بدهیم که از کمک‌های ممکن خود استفاده کند.

داداش زاده در پایان به بحث جوان‌گرایی به وجود آمده در فوتبال کشور برای تغییر نسل در تیم ملی بزرگسالان نیز گریزی زد و خاطرنشان کرد: اصلاً نباید به اسم‌ها کار داشته باشیم. باید ساختار آکادمی‌ها در باشگاه‌ها و سپس نحوه تربیت بازیکن برای سطوح مختلف ملی را بررسی کنیم. هیچ چیز مهم‌تر از این نیست که بخواهیم ساختار بازیکن سازی را اصلاح کنیم. همین الان هم الگوهایی در کشور و برخی باشگاه‌ها داریم که باید خیلی فراگیر تر در کشور شود.

پرسپولیس به خودش فکر کند جای استقلال را می گیرد/ ساختار مهم است
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۴۲:۳۵

7 Mar 2024