۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۵۶۸۷۴
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

طرح جهش تولید امسال در 6 هزار هکتار از دیمزارها اجرا شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی امسال برای طرح جهش تولید در دیمزارها بالغ بر 60 هزار هکتار بود که از این میزان 45 هکتار به کشت گندم و حدود 12 هکتار به کشت جو اختصاص داده شد.
طرح جهش تولید امسال  در 6 هزار هکتار از دیمزارها اجرا شد
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، سیروس بیک‌بکان ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام در استان در حال اجرا است، جهش تولید در دیمزارها است.

وی افزود: طرح جهش تولید در دیمزارها در سال گذشته در سطحی معاول 32 هزار هکتار انجام شد و در قالب این طرح خدمات بسیار خوبی به کشاورزان تعلق گرفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تقریبا 69 دستگاه انواع عدوات کشاورزی از طریق اعتبارات تخصیصی در طرح جهش تولید در دیمزارها با کارمزد 4 درصد بین متقاضیان توزیع شد، ادامه داد: از این تعداد 51 دستگاه کارنده بود که ازآن‌ها برای کشت در سطح بالغ بر 10 هزار هکتار زمین دیم استفاده شد.

بیک‌بکان عنوان کرد: پیش‌بینی امسال برای طرح جهش تولید در دیمزارها بالغ بر 60 هزار هکتار بود که از این میزان 45 هکتار به کشت گندم و حدود 12 هکتار به کشت جو اختصاص داده شد.

وی خاطرنشان کرد: حدود 20 تن بذر علوفه‌ای از طریق عاملیت‌های توزیع بین کشاورزان پخش شده است، همچنین دانه‌های روغنی همچون کاملینا در عرصه‌های دیم به عنوان ترویج کشت شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بالغ بر 800 هکتار از مزارع دیم که هر ساله به صورت آیش بود تحت کشت نخود و عدس قرار گرفتند، همچنین بالغ بر یک هزار هکتار زیر کشت نباتات علوفه‌ای همچون ماشک و نخود رفته است.

بیک‌بکان بیان کرد: با توجه به اینکه چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های با قابلیت دامپروری است و به علت خشکسالی‌های سال‌های گذشته سطح علوفه آن کاهش پیدا کرده است، یکی از راه‌های تامین علوفه، ترویج و توسعه کشت‌های نباتات علوفه‌ای در عرصه‌های دیم است.

وی تاکید کرد: ازجمله کارهای دیگری که باعث افزایش درآمد بهره‌بردارن شده است، توسعه کشت گیاهان دارویی بوده که امسال در سطحی معادل 180 هکتار در اراضی دیم کشت شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: امسال 15 دستگاه عدوات کارنده برای سال جاری جذب شده است.
 
انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۱۸:۲۴

6 Mar 2024