۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۵۶۸۷۱
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری:

ماده 101 شهرداری‌ها اجحاف در حق مردم است

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ماده 101 شهرداری‌ها با هدف تفکیک اراضی واقع در شهرها با متراژ بالا، گفت: با اجرای این قانون که مورد اعتراض مردم است، در حق مردم اجحاف می‌شود.
ماده 101 شهرداری‌ها اجحاف در حق مردم است
خدایار باقری در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، با اشاره به ماده 101 شهرداری‌ها با هدف تفکیک اراضی واقع در شهرها با متراژ بالا، اظهار کرد: این موضوع باعث اعتراضاتی از سوی مردم شده است، اگرچه بعضا با اجرای این قانون در حق مردم اجحاف صورت می‌گیرد.

وی افزود: با این وجود مبنا اجرا قانون است و براساس قانون در تفکیک اراضی شهری 25 درصد برای ساخت شبکه معابر دیده شده و 25 درصد حق و حقوقات دیگر شهرداری است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: معمولا طبق ماده 101 شهرداری‌ها 43.7 درصد ارزش زمین محاسبه می‌شود و از مالک خواسته می‌شود تا این مبلغ را به حساب شهرداری واریز تا شهرداری اجازه تفکیک ملک را صادر کند.

باقری عنوان کرد: مسئله ماده 101 شهرداری‌ها با مکاتبات بین وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی انجام شدنی نیست گرچه هر دو وزارتخانه به دنبال آن هستند که این موضوع در قانون اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: قانون 101 شهرداری‌ها چندین بار تا پای اصلاح پیش رفته اما به صحن مجلس وارد نشده است، پیگیری می‌شود تا این قانون اصلاح شود.
 
 انتهای خبر/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۴۱:۱۸

6 Mar 2024