۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۵۶۸۵۸
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

اصلی‌ترین فاکتور در برنامه‌های منابع طبیعی مردم هستند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: اصلی‌ترین فاکتور و آیتم در طرح‌ها و برنامه‌های منابع طبیعی مردم هستند و کاشت نهال در سراسر این استان نیز با همراهی و همکاری مردم صورت می‌گیرد.
اصلی‌ترین فاکتور در برنامه‌های منابع طبیعی مردم هستند
اصغر احمدی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: در سراسر کشور اقدام خوبی در حال انجام است و بنا بر این است که طی چهار سال یک میلیارد درخت توسط مردم ایران کشت شود.
 
وی تصریح کرد: در همین راستا از ابتدای سال 1401 کشت نهال آغاز شد و تاکنون 230 میلیون اصله نهال در کشور تولید شده است و که سهم چهارمحال و بختیاری از این تعداد 10 میلیون درخت است.

احمدی با بیان اینکه این طرح بر پایه کمک به تامین فضای سبز، زراعت چوب، غنی‌سازی جنگل‌های استان و افزایش پوشش جنگلی در حال اجرا است گفت: سرانه فضای سبزی که مردم استان باید داشته باشند 10 متر است که هنوز به این سطح نرسیدیم و در این طرح به دنبال تامین این سرانه هستیم.
 
وی بیان داشت: گونه‌هایی که برای استفاده در این طرح تولید می‌شوند باید با اقلیم و شرایط آب و هوایی سازگار و بر پایه اصول علمی باشد
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز هفته منابع طبیعی از نواختن زنگ طبیعت در مدارس این استان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای فرهنگ‌سازی برای دانش‌آموزان انجام می‌شود.
 
احمدی یادآور شد: برنامه‌هایی برای هفته منابع طبیعی پیش‌بینی شده است و امروز در سطح شهرکرد برنامه کاشت نهال در پارک ملت شهرکرد با همکاری شهرداری شهرکرد داریم و در ادامه این فرآیند در جاده سلامت کاشت بذر را داریم.
 
وی بیان داشت: همچنین در کوه‌های شهرستان فرخشهر کاشت بذر صورت می‌گیرد و این اقدام در مقابل تامین اجتماعی این شهرستان نیز انجام خواهد شد.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اصلی‌ترین فاکتور و آیتم در طرح‌ها و برنامه‌های منابع طبیعی مردم هستند عنوان داشت: کاشت نهال در سراسر این استان نیز با همراهی و همکاری مردم صورت می‌گیرد.
 
 
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲

ساعت:

۰۹:۴۶:۵۵

5 Mar 2024