۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۵۶۸۱۸
در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مطرح شد؛

نقش مستقیم مردم در تعیین سرنوشت با حضور در انتخابات

مردم با حضور پررنگ خود در انتخابات نقش بسیار مهمی و سرنوشت سازی برای خود و کشور دارند.
نقش مستقیم مردم در تعیین سرنوشت با حضور در انتخابات
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، ائمه جماعات استان چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی تاکید فراوانی داشتند و از مردم خواستند که در پای صندوق‌های رأی حضور یافته و با انتخاب فرد اصلح در سرنوشت و آینده خود سهیم باشند.

مشارکت در انتخابات مصداق عینی تقوای سیاسی است

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: اهمیت انتخابات در تعیین سرنوشت کشور برکسی پوشیده نیست و شرکت در انتخابات برای حفظ نظام و پایه‌های آن مصداق عینی تقوای سیاسی است.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت‌های استکبار جهانی از این جنایت‌ها افزود: شرکت در انتخابات امروز مشت محکمی است که به دهان همه مدعیان حقوق بشر زده می‌شود و حمایت عملی از مجلسی است که همواره حامی مردم مظلوم غزه و سیاست‌های استکبار ستیزی است.

حجت الاسلام نکونام با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک شعبان تصریح کرد: از ایام باقی مانده وآماده شدن برای ماه مبارک رمضان مسجد بهره کافی را ببرید.

وی اذعان داشت: حضور پرشور با داشتن برنامه‌های پرمحتوا می‌تواند مسجد را در تراز اسلام قرار دهد تا این پایگاه بتواند نقش اساسی خود را مؤثرتر ایفا کند.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام همچنین مناسبت‌های اسفند ماه از جمله هفته درختکاری، سالروز تأسیس کمتیه امداد امام خمینی (ره) و روز ترویج فرهنگ قرض الحسنه را یاد آوری و هر کدام از این مناسبت‌ها را بهانه‌ای برای احیا و حفظ ارزش‌های اسلامی و ایرانی دانست.

چشم دشمن را با وحدت و انسجام ملی کور کنید

حجت الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: امروز یکی از مصادیق امربه‌معروف، تشویق بلکه امر به شرکت در انتخابات و رأی دادن به اصلح و نهی از عدم شرکت است.

وی تصریح کرد: خانوادگی بروید برای رأی دادن، چشم دشمن را با وحدت و انسجام ملی کور کنید، ملاک‌ها و معیارهای نماینده خوب مکرر بیان‌شده و کامل آن را حضرت آقا بیان کرده‌اند که مراجعه دارید.

ملک پور با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی نماد مردم‌سالاری دینی است و مردم با حضور خود در صحنه انتخابات و انتخاب نامزدهای مورد تأیید، خود نقشی اساسی در سرنوشت کشور ایفا می‌کنند عنوان کرد: در جمهوری اسلامی ایران، جمهوریت در مشارکت حداکثری ملت تفسیر می‌شود و نظام جمهوری اسلامی همیشه بر پیوند ارکان نظام با مردم تأکید دارد.

وی اذعان داشت: مجلس شورای اسلامی نماد تقنین و نظارت ملت بر عملکرد قوای مجریه و قضائیه می‌باشد، علاوه بر این‌که مجلس، عاملی قدرتمند برای جمهوری اسلامی در راستای تقویت استقلال کشور، وحدت ملی، تقویت جایگاه منطقه‌ای و مقابله با توطئه‌های تفرقه افکنانه و جنگ روانی دشمن است.

امام‌جمعه فارسان به رمز و راز موفقیت مجلس هم اشاره داشت و بیان داشت: قطعاً کارکرد موفق مجلس وقتی تحقق کامل خواهد داشت که نمایندگان مجلس، با روحیه‌ای انقلابی، ترجیح مصالح نظام و منافع ملی بر منافع شخصی و حزبی را در اولویت کاری خود داشته باشند، این اولویت و رویکرد در نمایندگان به‌قدری مهم است که باید از عرصه انتخابات مورد توجه نامزدها قرار بگیرد. از این رو برای تأمین منافع ملی در عرصه انتخابات، توجه به چند نکته اساسی لازم است.

وی افزود: درست است که عرصه تبلیغات انتخاباتی عرصه عرضه آرا و اندیشه‌هاست و هر کس و هر جناحی در تلاش است تا خود را به مردم بقبولاند، اما نباید در این عرصه رقابت، منافع ملی به خطر افتد و وحدت ملی خدشه‌دار شود. بعضی از جریان‌های مسئله‌دار سیاسی در صدد هستند وحدت بین طرفداران گفتمان انقلاب اسلامی را از بین برده و بین آن‌ها شکاف ایجاد کنند، لذا هوشیاری یاران انقلاب یک ضرورت است تا خدای‌نکرده آلت دست دشمن نشوند و اهداف آن‌ها را محقق نکنند.

حجت‌الاسلام ملک پور عنوان داشت: راهبرد همیشگی نظام جمهوری اسلامی، مبتنی بر اندیشه‌های الهی امامان انقلاب اسلامی، در تمام عرصه‌های مدیریت کشور، حضور همه مردم و جناح‌ها و سلایق در عرصه اداره و راهبری نظام است. لذا نظام اسلامی و مسئولان بصیر آن در صدد این هستند که مردم با بصیرت و آگاهی بیشتر و با حسّ انجام‌وظیفه و با اعتماد به مجریان انتخابات در انتخابات شرکت کنند و به سلایق موردنظر خود رأی بدهند، لذا باید اعتماد عمومی در این انتخابات مخدوش نشود.

وی تصریح کرد: مشارکت حداکثری در حالی اتفاق می‌افتند که انتخابات در فضایی آرام و به دور از تنش و شایعه‌سازی و اتهام صورت پذیرد و حضور حداکثری مردم موجب تقویت نظام اسلامی و یاس دشمنان و بدخواهان و ضد انقلابیون داخلی خواهد بود. هم‌چنین چشم ملت‌های منطقه به مردم‌سالاری دینی ایران است و به آن، به‌عنوان الگویی برای آینده خویش می‌نگرند. گروهی از منافقان و فتنه‌گران همواره در کمین نشسته‌اند تا حضور کم مردم را دستاویز قرار دهند و موضع ناحق خود را حق جلوه دهند.

مجلس نقش مهمی در روند روبه رشد کشور دارد

حجت الاسلام ملک پورگفت: مجلس به دلیل نقش تقنینی و نظارتی خود از اهمیت فوق‌العاده‌ای در روند رو به رشد کشور دارد؛ به همین نسبت انتخابات آن باید بر مدار شایسته‌سالاری شکل بگیرد. انتخابات شایسته‌سالار یعنی آحاد مردم باید نسبت به کسانی که نامزد هستند بصیرت نسبی داشته باشند تا مجلسی متخصص و متعهد داشته باشیم؛ زیرا قانون‌گذاری نیازمند افرادی متعهد به‌نظام جمهوری اسلامی اسلام و قانون اساسی و متخصص و کاردان است تا با درک اولویت‌ها و با کار کارشناسی قانون وضع کنند. در چنین صورتی است که مجلسی ارزشی، کارآمد، فعال و پایبند به مبانی اسلام و انقلاب شکل خواهد گرفت؛ لذا باید در انتخاب افراد اصلح دقت بیشتری صورت پذیرد.

وی اظهار داشت: انتخابات تراز، چهار راهبرد محوری دارد که عبارت است از: مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت. یکی از راه‌های دستیابی به این راهبردهای چهارگانه، شفافیت انتخاباتی است. رسانه‌های بیگانه و عمال داخلی آن‌ها در صدد هستند از هر انتخابات در نظام جمهوری اسلامی دستاویزی برای اهداف خود به دست آورند. لذا مسئولان برگزاری انتخابات باید در ارائه تصویری شفاف و بدون هیچ‌گونه ابهامی از انتخابات سعی و تلا نمایند؛ یعنی با نظارتی دقیق بر فرایند انتخابات، سلامت حداکثری آن را تضمین نمایند.

ملک پور خاطر نشان کرد: با تحقق سلامت انتخابات از ابتدای فرایند ثبت‌نام و بررسی صلاحیت‌ها تا روند برگزاری و شمارش آرا و اعلام نتایج، شاهد تحقق سایر راهبردهای انتخاباتی در بلندمدت و انتخابات‌های آتی خواهیم بود.


 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

ساعت:

۱۹:۴۹:۰۹

1 Mar 2024