۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۵۶۷۸۹

مشکلات ممنوعیت فروش سبدی تایر/ تولید و بازار دچار هرج‌ومرج می شود

سخنگوی انجمن تایر با بیان اینکه ممنوعیت فروش سبدی تایر، ضایعات تولید را افزایش می دهد، گفت: با این شیوه نظامات تولید و بازار بهم می خورد زیرا مبتنی بر شناخت بازار و طبیعت این صنعت نیست.
مشکلات ممنوعیت فروش سبدی تایر/ تولید و بازار دچار هرج‌ومرج می شود
به گزارش خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، به نقل از خبرگزاری مهر، مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر در مورد ممنوعیت فروش سبدی تایر، اظهار کرد: بر اساس این مصوبه مقرر شده که تایر را به صورت سبدی نفروشیم و به هر کسی یک محصول بدهیم. در واقع و خریدار محق باشد که بگوید چه تایری می‌خواهد و ما باید فقط همان تایر را به خریدار بدهیم در حالی که در طول تاریخ صنعت تایر، تایر به صورت سبدی عرضه می‌شده است.

وی با بیان اینکه ممنوعیت فروش سبدی تایر مشکلات زیادی ایجاد می‌کند، افزود: وقتی یک تولیدی صورت می‌گیرد خطوط موازی دارد؛ یعنی از یک جایی محصولات مختلف از هم جدا می‌شوند. هر کارخانه متناسب با داده‌های بازار از سال قبل، برنامه‌ریزی تولید در ابتدای سال را برای خود انجام می‌دهد. بر همین مبنا نیز برای این برنامه‌ریزی از سال قبل مواد اولیه می‌خرند و تجهیزات و کارخانه را برای تولید برنامه‌ریزی شده مجهز می‌کنند. حال اگر تولید با نوسانات بازار خود را تطابق دهد برخی مواد اولیه و تجهیزات در کارخانه کم و زیاد می‌آید و نظامات تولید بر هم زده می‌شود.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر تصریح کرد: فروشندگان تایر بر اساس اصل تجارت به دنبال به حداکثر رساندن سود و افزایش سرمایه خود هستند و بر همین اساس هم طبیعتاً به دنبال تایری خواهند رفت که بیشترین سود را بدهد و یا بیشترین فاصله قیمتی را با قیمت کارخانه داشته باشد، در این صورت مصرف کنندگان باقی سایر تایرها باید چه کنند که تایر خود را پیدا نمی‌کنند؟

وی تاکید کرد: این شیوه فروش باعث می‌شود که تولید و بازار دچار هرج و مرج شود زیرا این شیوه مبتنی بر شناخت بازار و طبیعت تایرسازی و تایرفروشی نیست. بنابراین با ممنوعیت عرضه سبدی تایر مخالفیم زیرا این شیوه باعث می‌شود کارخانجات با حداکثر طرفیت کار نکنند.

تنها تصریح کرد: کارخانجات قادر نیستند برای هر سایز تایری به اندازه تمام خطوط تولید و پرس‌ها قالب تهیه و انبار کنند تا هر وقت هر کس هر لاستیکی خواست با حداکثر تولید، تایر را تولید و عرضه کنند. این حد از تغییرات در خط تولید قابل اعمال نیست زیرا ضایعات بیشتر می‌شود. کسانی که این ممنوعیت را ابلاغ کرده‌اند با طبیعت و تایرسازی آشنا نیستند زیرا این شیوه مشکلات بسیار زیادی را ایجاد خواهد کرد.

وی در مورد وضعیت عرضه در ایام عید هم گفت: توزیع تایر در بازار وضعیت مطلوبی دارد و بی‌شک عرضه این بازار در شب عید با وجود شرایط قدرتمند تولید، علی‌رغم رشد تقاضا با مشکلی روبه‌رو نخواهد شد.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۴۲:۴۴

28 Feb 2024