۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۴
کد مطلب : ۵۶۵۹۹
شهردار شهرکرد:

استقبال عمومی از ناوگان حمل و نقل حدود ۳۰ درصد است

شهردار شهرکرد گفت: با توجه به اینکه ناوگان حمل و نقل نوسازی و بهسازی شده است اما استقبال شهروندان از ناوگان تنها حدود ۳۰ درصد است.
استقبال عمومی از ناوگان حمل و نقل حدود ۳۰ درصد است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«جهانبین نیوز»، محمدحسین واحدیان در برنامه دیدار مردمی در مسجد امام حسین(ع) فرهنگیان ضمن عرض تبریک دهه مبارک فجر و حلول ماه شعبان و با اشاره به اقدامات مجموعه مدیریت شهری اظهارداشت: حدود ۴۰۰ خدمت توسط شهرداری‌ها به مردم ارائه می‌شود به گونه‌ای که شهرداری‌ها در جبهه ارائه خدمات به شهروندان هستند.

وی با اشاره به نزول بارش الهی در سال گذشته افزود: چند سامانه بارشی سنگین و برودت هوا در سال گذشته داشتیم که خدمات‌دهی به ویژه در مناطقی که از لحاظ توپوگرافی مشکل داشتند، سخت بود و تجهیزات مدیریت شهری هم با کمبود مواجه بود که از پتانسیل بخش خصوصی استفاده شد.

شهردار شهرکرد بیان کرد: در همین راستا طی دو پارت حدود ۵۰ میلیارد تومان ماشین آلات و تجهیزات خریداری شد که هم در شرایط بحرانی و هم شرایط غیر بحرانی قابلیت استفاده دارند‌.

واحدیان با بیان اینکه حدود ۱۲۰ الی ۱۳۰ تن زباله به صورت روزانه در سطح شهر جمع‌آوری می‌شود، ادامه داد: از این میزان زباله ۷۰ درصد در شب و ۳۰ درصد در روز جمع‌آوری می‌شود اما شهرداری برای جمع‌آوری زباله در روز به همان میزان در شب باید هزینه پرداخت کند چراکه همان ماشین‌آلات در روز و شب فعال هستند و سالیانه حدود ۱۵ میلیارد تومان هزینه برای جمع‌آوری زباله صرف می‌شود‌.

وی گفت: چنانچه شهروندان رعایت کنند و زباله‌های خود را فقط در شب بیرون بگذارند می‌توان با صرفه‌جویی حاصل از عدم جمع‌آوری دوباره در روز چندین پارک احداث و به توسعه فضای سبز و یا توسعه فضاهای عمومی شهر کمک کرد.

شهردار شهرکرد اضافه کرد: بیرون گذاشتن زباله در طول روز علاوه‌بر هزینه‌های مالی، می‌تواند مسائل و مشکلات زیست‌محیطی و آلوگی را نیز به همراه داشته باشد‌.

واحدیان با اشاره به خرید ۳۹ دستگاه اتوبوس طی دو سال خاطرنشان کرد: ۲۲ دستگاه تحویل شده و قول مساعد داده شده ایت تا پایان امسال ۷ دستگاه دیگر تحویل شود و ۱۰ دستگاه باقی مانده نیز در ۶ ماهه اول سال آینده تحویل می‌شود که با این تعداد اتوبوس ۷۰ درصد خطوط را می‌توان پوشش داد.

وی افزود: همچنین ۳۰ دستگاه اتوبوس با ۱.۵ میلیارد تومان به ازای هر اتوبوس نوسازی شده است اما متاسفانه استقبال شهروندان از خطوط کمتر از ۳۰ درصد می‌باشد.

واحدیان با اشاره به اجرای طرح نهضت آسفالت تصریح کرد: با ۲ هزار تن قیر حدود ۴۰۰ هزار مترمربع از معابر ۴ ناحیه آسفالت شد و در تلاش هستیم تا بتوانیم طرح دوم نهضت آسفالت را در سال آینده برای معابری که آسفالت نشده‌اند اجرا نماییم.

وی با اشاره به رفع مشکلات ترافیکی در شهر گفت: اجرای کمربندی‌ها در جاده نمایشگاه، ادامه کمربندی ۱۵ خرداد پس از ۲۸ سال با همکاری مالکین اراضی، کمربندی تپه باباولی به بلوار جهاد، بلوار فرهنگ، دهکده المپیک و ناحیه غرب نیز در دست اجرا است که می‌تواند بخشی از بار ترافیکی در هسته مرکزی شهر را کاهش دهد.

وی گفت: بحث عقب‌‌نشینی‌ها در راستای تعریض معابر و کاهش ترافیک نیز در بلوار رهبر و بلوار انقلاب اجرا شده است.

انتهای خبر/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۰۶:۲۶:۴۸

11 Feb 2024