۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
کد مطلب : ۵۶۵۹۶
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد;

بیستم بهمن‌ماه، روزی به نام چهارمحالی‌ها و بختیاری‌ها

عصر امروز شنبه آیین گرامیداشت این روز با حضور مدیران کشوری، استانی و آحاد مردم در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد، برگزار شد.
بیستم بهمن‌ماه، روزی به نام چهارمحالی‌ها و بختیاری‌ها
به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی « جهانبین نیوز‌»، همزمان با بیعت تاریخی بختیاری‌ها با امام راحل در تاریخ بیستم بهمن‌ماه و همچنین برائت آنان از شاپور بختیار روز چهارمحال و بختیاری نامگذاری شده است.

عصر امروز شنبه آیین گرامیداشت این روز با حضور مدیران کشوری، استانی و آحاد مردم در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد، برگزار شد.

امروز خودباوری جای خود تحقیری را در ایران گرفته است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در ابتدای آیین گرامیداشت روز چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در ۴۵ سال گذشته مردم ایران تحریم‌ها، فتنه‌ها و مشکلات متعددی را پشت سر گذاشته‌اند، اظهار کرد: مردم با صبوری هر چه تمام مشکلات را تحمل کردند و دستاوردهای بی‌شماری را کسب کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکایی‌ها برای زندگی در ایران حق توحش دریافت می‌کردند، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایرانی‌ها در اوج عزت و سربلندی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه امروز خودباوری پس از پیروزی انقلاب اسلامی جای خود تحقیری در ایران را گرفته است، يادآور شد: امروز در عرصه‌های مهم علمی، نظامی، پزشکی و ... در رتبه‌های برتر جهان قرار داریم، اما گاهی از این دستاوردها مورد غفلت قرار می‌گیرد، خواص جامعه باید نسبت به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی اقدام کنند.

نکونام در ادامه با اشاره به جمهوری اسلامی ایران امروز آزادترین انتخابات را در سطح جهان برگزار می‌کند، گفت: شاه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نوکر مستکبران بود و انتخابات به‌معنای واقعی برگزار نمی‌شد، اما امروز مردم در همه مراحل حق انتخاب دارند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه ۲۰ بهمن به‌نام روز چهارمحال و بختیاری در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شده است، خاطرنشان کرد: در این روز بختیاری‌ها با امام خمینی(ره) بیعت کردند و این بیعت باید در تاریخ ماندگار و برجسته شود، این روز را یک فرصت مغتنم برای رشد استان، همدلی، هم‌افزایی و وحدت بدانیم.

وی افزود: چهره‌های بزرگ انسانی، ظرفیت‌های طبیعی، هنری، صنعتی و ...در این استان فراوان است، چهارمحال وبختیاری نمادهای فراوانی دارد ، اما نباید این نمادها تحریف شود، یک ستاد برای گرامیداشت روز چهارمحال و بختیاری تشکیل شود.

دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان بازگو شود

غلامعلی حیدری در ادامه آیین گرامیداشت روز چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی معجزه قرن بود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی مردم را از ظلم طاغوت نجات داد و به آنان عزت و سربلندی عطا کرد و این مسئله جای تقدیر دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، بیان کرد: باید برای نسل جوان این دستاوردها را بازگو کنیم، این نسل باید بداند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چه پیشرفت‌هایی حاصل شده است، جهاد تبیین از ضرورت‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم از ابتدای شروع به‌کار دو بار به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است، گفت: در سفر اول هیات دولت به استان ۲۵۰ مصوبه داشتیم، همچنین در سفر دوم تشکیل کارگروه استان‌های زاگرس‌نشین مصوب شد.

حیدری با تاکید بر اینکه عمر برخی پروژه‌های عمرانی در چهارمحال و بختیاری به ۱۸ سال می‌رسید، گفت: خوشبختانه پروژه‌های عمرانی فعال شده و تعداد بسیاری از آن‌ها افتتاح و به‌بهره‌برداری رسیده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: قطعا مردم در ۲۲ بهمن حماسه‌‌ای دیگر خلق می‌کنند که دشمنان مجدد ناامید خواهند شد، همه اقشار در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند و این مسئله حائز اهمیت است.

بیعت بختیاری‌ها بزرگترین بیعت نمادین تاریخ است

در انتهای این آیین صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بیعت بختیاری‌ها با امام خمینی(ع)، اظهار کرد: این بیعت را می‌توان بزرگترین بیعت نمادین تاریخ ایران نامید که با بیعت همافران با امام راحل برابری می‌کند، ۲۰ بهمن روز طلایی در تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ننگ مصونیت پذیرش قانون کاپیتولاسیون کشور را به سمت التهاب برد، در این سال دستور تشکیل ساواک در چهارمحال و بختیاری صادر و استان به دو دلیل امنیتی شد، بختیاری‌ها همواره در تضاد با استبداد بودند و همچنین برای جلوگیری از تأثیرپذیری مردم استان از انقلاب اسلامی حدود ۱۵ سال فضای امنیتی حاکم بود.

وی بیان کرد: مبارزات جامعه مومن و مجاهد در چهارمحال و بختیاری، این استان را به سمت پیشرفت برد و پایه‌های رژیم طاغوت را رو به اضمحلال برد.

مرتضوی با اشاره به اینکه تظاهرات علیه رژیم طاغوت با تعداد بالا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شد، گفت: چهارمحال و بختیاری با روی کار آمدن بختیار که اساسا ریشه‌ای در این استان نداشت، از او اعلام برائت کردند و برخلاف تصور سیاسیون از بختیار حمایت نکردند و با امام راحل بیعت کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: تاریخ‌نگاری ضعیف معاصر موجب مسکوت ماندن بیعت بختیاری‌ها در تاریخ انقلاب اسلامی شده است و حتی فیلم کوتاهی از این واقعه بزرگ وجود ندارد، حب ولایت جان مایه بختیاری است.

وی تاکید کرد: سرداران شهید چهارمحال و بختیاری در بی‌نشانی، نام و نشان گرفتند.

انتهای خبر/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۲۲:۰۱:۱۵

10 Feb 2024