۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۵۶۲۸۳
خطیب نماز جمعه لردگان ؛

انتخابات از مهم‌ترین مسائل کشور موضوع است

امام جمعه لردگان گفت: آنچه امروز از مهم‌ترین مسائل کشور به شمار می‌رود موضوع انتخابات است.
انتخابات از مهم‌ترین مسائل کشور موضوع است
به گزارش پایگاه خبری «جهانبین نیوز»، حجت الاسلام و المسلمین یدالله رحمانی خطیب نماز جمعه شهرستان لردگان گفت: حمله وحشیانه آمریکا و انگلیس به خاک یمن را محکوم می‌کنیم و بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران با تمام توان حامی ملت مبارز یمن خواهند بود.

وی با اشاره به آغاز ماه رجب بیان داشت: ماه رجب آغاز فصل خودسازی و تهذیب، استفاده از این فرصت مغتنم توصیه شده است، خصوصاً پنجشنبه و شب جمعه آینده که لیلةالرغائب به ترجمه فارسی، شب آرزوها نامگذاری شده است، آن شب شرافت و ارزش دو برابر دارد. هم شب جمعه است و هم ماه رجب، هنگامه دعا و استغفار و عبادت است.

رحمانی اظهار داشت: با فرا رسیدن ۲۶ دی ماه و یادآور فرار شاه معدوم از کشور در سال ۱۳۵۷ ایام دهه فرخنده فجر و سالروز بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی فرا می‌رسد.

وی با توجه به نزدیک شدن و اهمیت انتخابات گفت: آنچه امروز از مهم‌ترین مسائل کشور است موضوع انتخابات است که دغدغه رهبری عظیم‌الشأن و مسئولان کشور است که همه امید به همت شما امت اسلامی دارند تا در نتیجه حضور باشکوه و حداکثری شما و برگزاری امن و با سلامت انتخابات، در تثبیت کشور و ناامیدی دشمنان حرکت دیگری از ملت ایران، در تاریخ باشکوه کشور ایران سرافراز رقم بخورد.

حجت الاسلام رحمانی تصریح کرد: در این مسئله مهم، سه نکته اساسی وجود دارد که از این به بعد تا برگزاری انتخابات باید به آنها بپردازیم: انتظارات مقام معظم رهبری از ما مردم و مسئولین محترم، حسن عملکرد و اعتماد ساز مسئولین برگزار کننده انتخابات و رعایت آداب و الزامات یک انتخابات درست توسط کاندیداها و مردم و طرفداران آنان.

وی ادامه داد: دو کلمه جمهوری و اسلامی، هر دو وابسته به انتخابات است و مفهوم جمهوریت نظام در انتخابات واضح و روشن است، انتخابات جلوه مردم سالاری و حاکمیت مردم بر سرنوشت خود است، در انتخابات پیش روی مردم هم نمایندگان خبرگان را انتخاب می‌کنند که به تعبیر رهبری: با انتخابات است که ولی فقیه از طریق منتخبان ملت در مجلس خبرگان تأیید می‌شود، پس بنابراین مردم در انتخاب عالی‌ترین مقام کشور یعنی رهبری به صورت غیر مستقیم نقش دارند.

خطیب نماز جمعه لردگان در جای دیگر اظهار داشت: اگر انتخابات در کشور نباشد یا دیکتاتوری است یا هرج و مرج، زیرا آزادی که از آرمان‌های انقلاب اسلامی است در گرو قانون خوبی است که منافع همه مردم را تأمین کند و قانون تنها راه مقابله با هرج و مرج است و قانونگذاری وظیفه مجلس است که باید نمایندگانی آشنا و عامل به قانون از همه گروه‌ها و سلایق انتخاب شوند.

وی با اشاره به سخنان رهبری در مورد اهمیت انتخابات گفت: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: رقابت، یعنی جناح‌های سیاسی برای شرکت در انتخابات با هم مسابقه بگذارند و میدان برای مسابقه جناح‌ها و نگاه‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی باز باشد و راه حل مشکلات، انتخابات است برای رفع مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد.

رحمانی در پایان گفت: یکی از دغدغه‌های مهم مردم، مشکلات در جامعه به خصوص مشکلات اقتصادی است که راه حل آنها در گرو تشکیل مجلسی قدرتمند و نمایندگانی کارشناس و کاردان و سالم و دست پاک است. انشاالله به توفیق الهی از عهده این مهم بربیاییم.

انتهای پیام / 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۱۱:۵۱

12 Jan 2024