۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۵۵۴۰۳
فرمانده سپاه ناحیه لردگان:

کاپیتولاسیون جنایت در حق ایران متمدن بود

فرمانده سپاه ناحیه لردگان گفت : كاپیتولاسیون بزرگترین جنایت در حق ملت متمدن و سرزمین کهن ایران بود و به این معنا كه حق رسیدگی به تخلفات اتباع خارجی به خود آن كشور واگذار می‌شود.
کاپیتولاسیون جنایت در حق ایران  متمدن بود
 سرهنگ  فریدون سعیدی در گفتگو با خبرنگار «جهانبین نیوز»، اظهار کرد : كاپیتولاسیون بزرگترین جنایت در حق ملت متمدن و سرزمین کهن ایران بود و به این معنا  كه حق رسیدگی به تخلفات اتباع خارجی به خود آن كشور واگذار می‌شود و ایران حق محاكمه یا رسیدگی به تخلفات فرد متخلف را ندارد.

وی افزود: در طول سالیان متمادی استبداد پهلوی، قدرت‌های بیگانه چون آمریکا، انگلیس و ... بر ایران سلطه داشته و در زمینه‌های مختلف به دخالت می‌پرداختند؛ مستکبرین علاوه بر حمایت همه‌جانبه از تداوم حکومت دیکتاتوری به چپاول‌گری پرداخته و به سرکوب حرکت‌های عدالت‌خواهانه و آزادی‌طلبانه نیز کمک می‌کردند.

 سعیدی تصریح کرد: یکی از بارزترین نمونه‌های دخالت و سلطه‌گری بیگانگان در طول دوران پهلوی، تصویب و اجرای قانون کاپیتولاسیون است به این معنی که اگر یک مأمور دون پایه آمریکایی در تهران به یک مرد شریف ایرانی یا به یک زن شریف ایرانی تعدّی بکند، کسی حق ندارد او را تحت تعقیب قرار بدهد؛ آمریکایی‌ها می گفتند حق دخالت ندارید، خودمان قضیّه را حل می‌کنیم و این نشان دهنده خیانت بزرگ رژیم حاکمه و دست نشانده غربی‌ها بود.

فرمانده سپاه ناحیه لردگان در پایان گفت: بر اساس موازین اسلامی، دشمنان نمی‌توانند بر مسلمانان و ملت‌های اسلامی سلطه داشته باشند و حضرت امام بر اساس همین مبنا با این قانون شدیدا مخالفت كردند و این واقعیت بزرگ تاریخ است که اگر حضرت امام خمینی (ره)، نبود تاریخ به کلی عوض می‌شد در حالی که افشای خیانت پهلوی توسط امام عزیز باعث رسوایی پهلوی و آمریکایی‌های فاسد شد.

سعیدی یادآور شد: حضور بیگانگان اگر از یك محدوده مشخص قابل كنترل، خارج ‌شود تبدیل به جاسوسی و اثرگذاری فرهنگی بر ملت می‌شود و این مسئله را در دوران حضور انگلیسی‌ها، روس‌ها و آمریكایی‌ها شاهد بوده‌ایم. متاسفانه حضور گسترده این بیگانگان، آثار متعددی بر فرهنگ و تمدن ملت ایران گذاشتند.

انتهای پیام / 630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲

ساعت:

۱۸:۲۹:۱۵

26 Oct 2023