۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۵۵۲۹۶
معاون تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان مطرح کرد:

شکل‌گیری جنگ احزاب با همه ابزارها در مقابل قرآن در عصر حاضر

معاون تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان گفت: جنگ احزابی که درعصر ما وجود دارد جنگی است که دشمنان قرآن و اسلام با تمام ابزارها در مقابل اعتقادات مسلمانان بلاخص شیعه و قرآن ایستاده‌اند.
شکل‌گیری جنگ احزاب با همه ابزارها در مقابل قرآن در عصر حاضر
حجت الاسلام و المسلمین محمدمراد اوستاد در گفتگو با «جهانبین نیوز»، با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط روحانیت برای مقابله با عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن در مقابل تحریف و توهین به ساحت مقدس قرآن  و اسلام ناب محمدی اظهار کرد: در حال حاضر جنگ احزاب دوباره تکرار شده است اما نه به آن عنوانی که جنگ سخت و سخت‌افزار بود و دشمنان در مقابل هم می‌ایستادند و رودر رو می‌جنگیدند.

وی تصریح کرد: جنگ احزابی که درعصر ما وجود دارد جنگی است که دشمنان قرآن و اسلام با تمام ابزارها در مقابل اعتقادات مسلمانان بلاخص شیعه و قرآن ایستاده‌اند و سعی می‌کنند با توهین عظمت وارزش و قداست قرآن را ازبین ببرند.

معاون تعلیم وتربیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان ادامه داد:  باتوجه به اینکه  جوانان در جامعه ما نقش اساسی دارند دشمنان سعی می‌کنند با شبهه‌افکنی و فرافکنی شبهاتی را در ذهن جوانان نسبت به مقدسات دین بلاخص قرآن ایجاد کنند.

اوستاد با تاکید بر اینکه اقداماتی که برای مقابله با تحریف دشمنان در این زمینه بایدانجام داد بسیار گسترده است که محدود به روحانیت نمی‌شود اذعان داشت: کلیه سیستم‌های اجرایی، ادارات، سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی، تربیتی و معرفتی باید در این زمینه فعالیت داشته باشند و از تمام پتانسیل و ظرفیت مجموعه خود جهت  مقابله با تحریفها وشبهه‌افکنی‌ها استفاده کنند.

وی بیان داشت: اقداماتی که توسط روحانیون در این خصوص انجام گرفته است، برگزاری همایش‌ها، هم‌فکری و هم‌افزایی در قالب هیئت اندیشه‌ورز، ایجاد کانال‌هایی در بستر فضای مجازی با هدف پاسخ‌گویی به شبهات و برگزاری کلاس‌های آنلاین روخوانی، روان‌خوانی، تفسیر و همچنین مشارکت حوزه‌های علمیه سراسر کشور و استان با آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و نهادهایی که در این زمینه می‌توانند همکاری کنند، تهیه بروشورها‌، پاسخ‌گویی تلفنی به شبهات می‌باشد.

معاون تعلیم وتربیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان با اشاره به اهمیت تنوع‌بخشی به تبلیغات در حوزه‌های قرآنی جهت جذب مخاطب گفت: برگزاری مسابقات قرآنی خانوادگی به‌صورت برگزاری مسابقات بین پدر و پسر و برگزاری مسابقات قرآنی بین مادرو دختر، برگزاری مسابقات قرآنی در همه ابعاد ازجمله روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم، قرائت، مخصوصاً قرائت‌های تقلیدی، تفسیر مفاهیم، پاسخ‌گویی به شبهاتی که ریشه آن در آیات قرآن باشد از دیگر اقدامات در این زمینه هستند.

وی به برگزاری مسابقات قرآن در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان تحت عنوان چلچراغ آیه‌ها خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی برای کودکان و نوجوانان به‌صورت قصه‌گویی راهکار دیگری است که در این زمینه هم کلاس‌های آموزشی داریم و در بحث این مسابقات قرآنی به برگزیدگان جوایزارزنده‌ای اهداء شد.

اوستاد با اشاره به این  شبهه که می‌گویند قرآن متعلق به ۱۴۰۰ سال پیش است تاکید کرد: وقتی آیات را با مسائل روز در همه حوزه‌های علمی در همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تطبیق می‌دهیم نوجوان و جوان دیدگاهش نسبت به قرآن عوض می‌شود و هیجانی در این نوجوان و جوان ایجاد شده که تشویق و ترغیب می.شود بیشتر به سمت قرآن و آموزهای قرآنی برود.

انتهای خبر /
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۱۳:۵۸

3 Oct 2023