۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۵۵۰۳۵
المپیک و بازی‌های آسیایی از راه رسید؛

آغاز مسیر سخت امیدهای ایرانی؛ عنایتی در اندیشه رسیدن به دروازه رؤیاها!

مسیر سخت و دشوار تیم فوتبال زیر ۲۳ سال کشورمان در راه رسیدن به المپیک ۲۰۲۴ پاریس آغاز شده و تا بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.
آغاز مسیر سخت امیدهای ایرانی؛ عنایتی در اندیشه رسیدن به دروازه رؤیاها!
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ تیم فوتبال زیر ۲۳ سال (امید) کشورمان که برای شرکت در تورنمنت مقدماتی قهرمانی آسیا به تاشکند سفر کرده، عصر روز گذشته در ورزشگاه باشگاه پاختاکور ازبکستان تمرینات سبکی را زیر نظر غلام‌رضا عنایتی، با نشاط و شادابی و در راستای ریکاوری پشت سر گذاشت.

رقابت‌هایی که از عصر فردا برای فوتبالیست‌های تیم المپیک کشورمان آغاز می‌شود، نخستین گام در مسیر تحقق رؤیایی است که وقوع آن نزدیک به نیم قرن به تأخیر افتاده و این آخرین باری خواهد بود که امکان آن وجود خواهد داشت؛ چرا که پس از المپیک ۲۰۲۴ پاریس دیگر جایی برای فوتبال بین رشته‌های المپیکی نیست.


فرقانی: بمب‌ها را پس از ۳ بازی تیم امید بترکانید/ آخرین صعود ایران به المپیک را یادم نمی‌آید!

تیم فوتبال امید ایران که می‌توان آن را تیم ملی نامید، در گام نخست رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا می‌بایست به مصاف تیم فوتبال المپیک هنگ‌کنگ برود و ۳ روز پس از آن یعنی شنبه، دیداری با تیم افغانستان خواهد داشت. شاگردان غلام‌رضا عنایتی در واپسین گام گروهی و طی جدالی سخت، در تاشکند به مصاف ازبکستان خواهند رفت.

چارت این رویداد مقدماتی به گونه‌ای طراحی شده که ۱۱ تیم سرگروه گروه‌های ۱۱ گانه به همراه ۴ تیم برتر دوم گروهی و هم‌چنین قطر میزبان، به عنوان تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات قهرمانی آسیا (گزینشی المپیک) که حدود ۶ ماه بعد برگزار خواهد شد، حضور داشته باشند و برای تحقق رؤیای المپیکی شدن، به رقابت با یک‌دیگر خواهند پرداخت.


با پایان این تورنمنت مهم، یوزهای امید ایرانی مسابقاتی مهم به نام بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ‌ژو را در راه خواهند داشت که برای کسب مدال پس از ۲۰ و اندی سال، با تیم‌های زیر ۲۳ سال عربستان‌سعودی، ویتنام و مغولستان هم‌گروه شده‌اند و از ۲۸ شهریور تا ۲ مهرماه، در دور گروهی بازی‌ها به مصاف این رقبا خواهند رفت.

در شرایطی که تیم فوتبال امید به علت هم‌زمانی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با بازی‌های آسیایی نتوانسته از تمام ظرفیت‌های بزرگ‌سال خود برای هانگ‌ژو استفاده کند، تنها سیدحسین حسینی و امیرارسلان مطهری از تیم فوتبال استقلال را برای رقابت با حریفان تا بن دندان مسلح در دهکده بازی‌ها در اختیار خواهد داشت.


عنایتی: قایدی، مغانلو، نیازمند و ترابی به تیم امید نمی آیند/ می‌خواهیم برگی از تاریخ بشویم

کار سخت عنایتی و دستیارانش برای رساندن کشتی تیم فوتبال امید به ساحل المپیکی شدن و رسیدن به مدال بازی‌های آسیایی، رسماً از فردا آغاز خواهد شد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که آقای گل سابق لیگ برتر فوتبال ایران و شکننده بسیاری از رکوردهای آبی، چگونه دروازه‌بان‌ها را دریبل می‌زند و توپ را به تور خوش‌بختی خواهد رساند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۳۴:۵۰

4 Sep 2023