۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۵۴۱۷۲
خطیب نماز جمعه لردگان:

موانع ازدواج جوانان از میان برداشته شود

خطیب نماز جمعه لردگان گفت: موانع ازدواج جوانان باید از میان برداشته و از چشم و هم چشمی نیز باید دوری شود.
موانع ازدواج جوانان از میان برداشته شود
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز ؛ حجت الاسلام یدالله رحمانی خطیب نماز جمعه لردگان در خطبه های این هفته نماز جمعه لردگان  با اشاره به موضوع مهدویت گفت : در تحقق زمینه ظهور امام عصر (عج) آراستگی زندگی ما به فضائل است، اعم از فضایل روحانی که عقل و عدالت است یا فضائل نفسانی که مصادیق فراوانی دارد از جمله ازدواج ، برای ازدواج گاهی انسان به دلیل ناآگاهی و ضعف اعتقادی و بر اساس تهاجم فرهنگی دشمنان دین ،موانعی  را تصور می‌کند ، که باید این امور از اندیشه و عمل  ما زدوده شود.
 
وی تصریح کرد : از جمله  آن موانع ، داشتن دغدغه هزینه‌ها و ترس از فقر است. بی‌تردید مراسم و آداب و سنن نادرست و هزینه زا و اسراف گونه و توقعات نادرست طرفین در امر ازدواج و پیروی از چشم و هم چشمی ها و مسابقات تجملاتی در تقویت دغدغه جوانان و ترس از هزینه ها تاثیر زیادی دارد؛ که بایستی این امور نیز از سبک زندگی ما حذف  شود که خود خدمت بزرگی به جامعه و حرکتی ارزشمند در تسهیل ازدواج و در نهایت حاکمیت فضائل در زندگی ما خواهد شد و مورد رضایت صاحب مان حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فدا قرار گیرد.
 
رحمانی با اشاره به  سوره مبارک نور در رابطه با ازدواج گفت : قران مجید در سوره مبارکه نور آیه ۳۲ می فرمایید: (و أنكحوا ... إن يكونوا فقراء يغنهم الله من فضله والله واسع علیم) ترجمه: ازدواج کنید ...اگر آن مردان و زنان فقیر اند خدا به لطف و فضل خود آن را بی نیاز و مستغنی خواهد فرمود و خدا  رحمتش وسیع و نامنتهی به احوال بندگان آگاه است .
 
وی افزود : انسان اگر به خدا حسن گمان داشته باشد بخاطر ترس از فقر ازدواج را ترک نمی کند و اگر زمینه ازدواج فراهم نشده است، نباید به سراغ گناه برود عفت و حیاء باید حفظ کند تا خداوند به خاطر این پاکدامنی و حیاء زمینه ازدواج را فراهم کند.
طلب فرزند باید از خدا شود: ، همانطورکه انبیای الهی از خداوند درخواست نمودند، این وعده الهی است ما باید به این وعده مثل سایر وعده های الهی با آنها اطمینان کنیم و بدانیم تشویق به ترس  از فقر کار شیطان است.
 
حجت الاسلام رحمانی در خطبه  دوم نماز جمعه گفت :  روز دوشنبه ، شهادت حضرت امام رضا (علیه السلام) به روایتی  در سال ۲۰۲ هجری قمری  (اصل روز شهادت  ۳۰ ماه صفر است.)  و به نوبه خود تسلیت عرض میکنم ،امام رضا (علیه السلام) بر ما حق فراوان دارد باید هر زمان و  به هر بهانه ای عرض  ارادت کنیم .
 
رحمانی در ادامه ضمن تشکر از مسئولین شهرستانی و استانی گفت : لازم میدانم از تلاش نماینده محترم ، فرماندار محترم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ، به خاطر دعوت از وزیر محترم بهداشت و درمان برای حضور در شهرستان و کلنگ‌زنی دانشکده پرستاری تقدیر و تشکر  نمایم.
 
وی افزود : عرض تبریک انتصاب یکی  دیگر از فرزندان لایق و شایسته شهرستان به عنوان مدیر کل امور عشایر استان جناب آقای دکتر محمد محمودی و تشکر از زحمات و تلاش مدیرکل سابق جناب مهندس حسین پور، امید داریم و اطمینان داریم انشاالله اقدامات ارزشمندی برای عشایر عزیز استان که ذخائر انقلاب اسلامی هستند و پایه های استقلال کشور و تامین‌کننده مایحتاج مردم هستند، انجام شود.
 
رحمانی در پایان گفت : تذکر میدهم به حاشیه سازان در فضای مجازی و زیر سوال بردن اقدامات ارزشمند مسئولان در افکار عمومی ، ما متوجه  اهداف دنیایی آنان هستیم و در زمان مناسب چهره آنان را به مردم معرفی می کنیم.
 
انتهای پیام / 630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۰:۱۲:۱۶

11 Jun 2023