۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۵۴۱۱۹
فعال سیاسی:

امام خميني (ره) پديده بي‌بديل در حکومت داري اسلامي بود

فعال سیاسی گفت: امام خميني (ره ) تغييري شگرف در سبک حکومت داري بوجود آورد ، هر کشوري که ثروت و قدرت بيشتري داشته باشد عملا بايد پيروز شود ، ولي امام هيچکدام را نداشت و پيروز شد و اين چيزي نبود جز قدرت معنوي امام خميني (ره)
امام خميني (ره) پديده بي‌بديل در حکومت داري اسلامي بود
عبدالله گنجي در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: امام خميني (ره) در معنا کردن قدرت تحول بزرگي ايجاد کرد ، امام در سبک و سياقي جديد به کل دنيا فهماند که مي شود در راس قدرت باشي ولي  از آن بهره اي نبرد.
 
وي تصريح کرد : در جايي حضرت امام رحمت الله عليه به سيد احمد خميني گفته بود که من هرچه دارم بگيريد و به نظام جمهوري اسلامي بدهيد و اين يک مکتب جديد از سبک حکومت داري اسلامي بود.
 
گنجي افزود : امام خميني (ره ) تغييري شگرف در سبک حکومت داري بوجود آورد ، هر کشوري که ثروت و قدرت بيشتري داشته باشد عملا بايد پيروز شود ، ولي امام هيچکدام را نداشت و پيروز شد و اين چيزي نبود جز قدرت معنوي امام خميني (ره)
 
وي بيان کرد : امام به مردم هويت داد ، به ايران هويت بخشيد و مردم را وارد اجتماع کرد ، چراکه تا قبل از آن مردم در اجتماع حضور نداشتند ، در زمان شاه سربازاني آذري که نميتوانستند فارسي حرف بزنند را مجازات مي‌کردند و اين امام بود که آمد و گفت که زبان پيوند دهنده مردم، زبان اسلام است.
 
گنجي با اشاره به نظام سازي حضرت امام خميني (ره) گفت : امام مهندسي نظام سياسي کرد ، مجلس خبرگان رهبري ، مجمع تشخيص ، شوراي نگهبان و ... از شاهکارهاي نظام سازي سياسي امام بود و اين موضوع را در هيچ کدام يک از کشورهاي جهان نخواهيد پيدا کرد.
 
وي در پايان گفت : بايد براي حفظ ارزش هاي امام و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايثارگرانه تلاش کرد و در حفظ آن کوشا بود.
 
انتهاي پيام / 630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۰:۰۱:۱۳

4 Jun 2023