۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۵۳۹۶۴
توضیحات دبیرکل کمیته المپیک درباره آخرین وضعیت لیست هانگژو و بودجه هاشمی:

هیات اجرایی تابع اعتراضات نیست/ اختیار اصلاحات در لیست هانگژو را دارم

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: فدراسیون‌ها را از ۲۰ خرداد به بعد دعوت خواهیم کرد تا لیست‌های نهایی خود را اعلام کنند.
هیات اجرایی تابع اعتراضات نیست/ اختیار اصلاحات در لیست هانگژو را دارم
به گزارش جهانبین نیوز و به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در حاشیه اختتامیه لیگ‌های برتر قایقرانی اظهار داشت: در این مدت تلاش‌های داخلی و بین‌المللی فدراسیون قایقرانی را دیده‌ایم. این فدراسیون در بحث تأمین منابع تلاش زیادی انجام می‌دهد و از نزدیک شاهدیم که تلاش می‌کند تا جایگاه واقعی قایقرانی کشورمان را محقق کند. ما هم از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی در مورد انتظارات از قایقرانی در بازی‌های آسیایی گفت: سهرابیان عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک است و براساس آنچه در جلسات گفته، قول خوبی برای مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی داده. قایقرانی یکی از رشته‌های پُرمدال ما در بازی‌های آسیایی هانگژوست و امیدوارم قایقران‌ها بتوانند دل مردم را شاد کنند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در خصوص جلسه اخیر با روسای فدراسیون‌ها در هیأت اجرایی گفت: جلسه خیلی خوبی بود و چه فدراسیون‌هایی که مخالف شاخص‌ها بودند و چه کسانی که موافق بودند، نظرات خود را اعلام کردند و قرار شد در جلسه بعدی هیات اجرایی که سه شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد، بررسی خواهیم کرد تا اگر لازم باشد، اصلاحات انجام شود.

هاشمی درباره وضعیت بورسیه‌های ورزشکاران خاطرنشان کرد: قانون این اجازه را به ما می‌دهد تا بتوانیم از ارز متشکل سهمیه بورسیه آن‌ها را پرداخت می‌کنیم. امروز آن عدد ۴۳ هزارتومان است و فقط در اسفندماه گذشته که دلار به ۵۷ هزار تومان رسید، برای ۱۵ ورزشکاری که مشخص شده بودند، ما به تفاوت ۲۸ هزار تومان تا ۵۷ تومان را به آن‌ها پرداخت کردم. عرف، اما این است که قیمت بانک مرکزی برای ما ملاک باشد و رقم بانک مرکزی هم برگرفته از بازار متشکل است. روزانه در تغییر هستیم، اما آنچه که دریافت می‌کنیم را به ورزشکاران پرداخت می‌کنیم.

وی در خصوص تیم فوتبال امید بیان کرد: فدراسیون فوتبال رضا عنایتی را به عنوان  سرمربی تیم فوتبال امید را مشخص کرد. کادر سرپرستی و ۵۰ نفر از بازیکنان تیم ملی فوتبال امید را در لانگ لیست (لیست طولانی) به کمیته برگزاری مسابقات اعلام کردیم. ما ۲ مرحله فرصت داریم تا لانگ لیست کاروان کشورمان را اصلاح کنیم. بعد از آن ۲ مرحله من هم اصلاحات که انجام شود لیست نهایی بازی‌های آسیایی را فدراسیون اعلام خواهیم کرد.  

دبیر کل کمیته ملی المپیک درباره در خواست افزایش سهمیه در بازی‌های آسیایی گفت: لانگ لیست کاروان کشورمان بسته شده، اما من به عنوان رئیس کاروان، این اختیار را دارم که اگر مقام عالی وزارت و رئیس کمیته ملی المپیک در ۲ یا ۳ روز آینده بخواهند اصلاحاتی انجام دهند، به لیست بازی‌های آسیایی هانگژو اضافه کنم.

در مجموع ثبت نام همه رشته‌های ورزشی را ۳ برابر ظرفیتشان ثبت نام کردیم، ولی فدراسیون‌ها را از ۲۰ خرداد به بعد دعوت خواهیم کرد تا لیست‌های واقعی خود را اعلام کنند و آن‌هایی که باید حذف شوند، به نظر روسای فدراسیون‌ها انجام شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد تعیین تکلیف رئیس آکادمی ملی المپیک تاکید کرد: سرپرست آکادمی عملکرد خوبی داشته. چون در هندبال به‌عنوان رییس انتخاب شده، هیات اجرایی و رییس کمیته ملی المپیک در صدد هستند تا مسئول جدیدی را برای این سمت انتخاب کنند. به هیچ عنوان هیات اجرایی تابع اعتراضات نیست، ولی قانون این است که این اتفاق بیفتد و خود پاکدل هم این آمادگی را دارد تا تغییرات انجام شود.

وی در مورد پرداختی جدید به فدراسیون‌ها گفت: یک مرحله اواخر فروردین پرداخت کردیم و پرداختی مرحله جدید هم در دو، سه روز آینده انجام می‌شود.


انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۰۹:۲۹:۲۷

24 May 2023