۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۵۳۷۶۶
نظر قهرمان آسیا و سرمربی‌اش درباره مسابقات؛

سلطانی: می‌توانستم بهتر وزنه بزنم/ نصیرشلال: انگیزه سلطانی بعد از طلا کاهش یافت

قهرمان دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه‌برداری آسیا گفت: درست است که قهرمان شدم، اما عملکردم آن چیزی نبود که در تمرینات داشتم و باید خیلی بهتر از این وزنه می‌زدم.
سلطانی: می‌توانستم بهتر وزنه بزنم/ نصیرشلال: انگیزه سلطانی بعد از طلا کاهش یافت
به گزارش جهانبین نیوز و به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین سلطانی پس از کسب ۲ طلا و یک نقره و ایستادن بر سکوی نخست رقابت‌ دسته ۸۱ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا گفت: توانستم طلا را بگیرم، ولی خودم راضی نیستم. در واقع وزنه‌هایی که زدم، وزنه‌های خیلی کمی بود. در حرکت یک‌ضرب و در تلاش سوم وزنه ۱۵۷ کیلوگرمی که افتاد، تقصیر خودم بود؛ یک مقدار بی‌دقتی کردم و این وزنه‌ای نبود که بیفتد. خیلی بیشتر از آن را در تمرینات زده بودم.

وی افزود: در دوضرب هم مسابقه است و این اتفاقات می‌افتد و نمی‌توان پیش‌بینی کرد. وزنه‌بردار قزاقستانی سه بار پیاپی وزنه‌هایش را انداخت و من کمی در گرم کردن دچار مشکل شدم، ولی با همان حرکت اول طلا گرفتم.
ملی‌پوش وزنه‌برداری عنوان کرد: در تمرینات اخیر و در رکوردگیری چند روز قبل در تهران، وزنه ۱۹۸ کیلوگرم را در دوضرب زده بودم و ۱۸۴ کیلوگرم وزنه خیلی کمی بود. به خاطر اینکه کسی بعد از من حضور نداشت و سه وزنه انتخابی‌ام پشت سر هم بودند، نفس کم آوردم و وزنه‌های ۱۹۵ و ۱۹۶ کیلوگرم افتاد. اگر رقابت بود، وزنه‌های بیشتری می‌زدم. ضمن اینکه وقتی مدال طلایم با همان حرکت اول قطعی شد، شور و هیجان و حس مسابقه در من پایین آمد.

سلطانی با اشاره به عذرخواهی‌اش از سرمربی گفت: بله، چون عملکردم آن چیزی نبود که در تمرینات داشتم و باید خیلی بهتر از این وزنه می‌زدم. در مسابقات اخیری که شرکت کرده بودم، این آماده‌ترین بدنم بود و می‌توانستیم وزنه‌های بهتری بزنم.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاشم را می‌کنم زحمت‌هایی که برایم کشیده شده، بدون جواب نگذارم. از کادر فنی، سرمربی و مربیان تیم ملی و فدراسیون که در این مدت کوتاه سنگ تمام گذاشتند، تشکر می‌کنم و ان‌شاءالله در مسابقات بعدی هم عملکرد خوبی داشته باشم.

همچنین 
نواب نصیرشلال پس از قهرمانی حسین سلطانی در مسابقات دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی آسیا اظهار داشت: سلطانی در یک ضرب عالی ظاهر شد، اما در دو ضرب انتظار ما و خودش بیشتر بود. با توجه به شایطی که پیش آمد یک وزنه بردار قبل از حسین سه وزنه خود را انداخت و سه تا یک دقیقه او تبدیل به دو دقیقه شد و زمان زیادی را از ما گرفت. همین موضوع باعث شد بدن وزنه بردار ما یک مقدار سرد شود.

وی ادامه داد: مورد دوم هم اینکه هر سه حرکت سلطانی پشت سر هم شد و بعد از طلای دو ضرب و مجموع یک مقدار انگیزه اش کاهش یافت. البته رقابتی هم وجود نداشت. در تمرینات از لحاظ فنی به قدر کافی خوب بود. او در اردو ۱۹ کیلوگرم را زده بود. با توجه به اینکه در حرکت اول طلا قطعی شد در حرکات بعدی افزایش رکورد ۱۱، ۱۲ کیلویی داشتیم که یک مقدار غیر منطقی بود.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری  در مورد رقابت‌های فردا و حضور کیانوش رستمی و چالش های انتخاب اول گفت: تمام رقابت‌های این مدت خیلی سخت بوده است. ورزشکاران زیادی شرکت کرده و  همه خوب ها و عنواناداران هستند.  تلاش می‌کنیم نیم نگاهی به سهمیه داشته باشیم و هم به مدال فکر کنیم. مشکل خاصی نخواهیم داشت و قطعا چیزی که کادرفنی تصمیم می گیرد برای انتخاب وزنه ها همان خواهد بود  خوشبختانه از اول اردو هم این موضوع را نداشتیم که ورزشکاری بخواهد نظرات شخصی خودش را برای انتخاب وزنه ها مدنظر قرار دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۰۹:۲۰:۴۵

10 May 2023