۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۵۳۶۷۹
استاد اخلاق و حوزه:

جهاد تبیین واقعی وقتی اثر خواهد داشت که از نفس خود شروع کنیم

استاد اخلاق و حوزه گفت: جهاد تبیین واقعی وقتی اثر خواهد داشت که از نفس خود شروع کنیم.
جهاد تبیین واقعی وقتی اثر خواهد داشت که از نفس خود شروع کنیم
به گزارش جهانبین نیوز؛ همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی باحضور استاد اخلاق و حوزه آیت الله مظاهری در سپاه ناحیه شهرکرد برگزار و به منظور تجلیل از مقام استاد و معلم از 31 مربی عقیدتی و هادیان سیاسی این ناحیه تجلیل شد.

 آیت الله مظاهری در این همایش با گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و روز معلم، اظهار کرد: معلمان و مربیان جهادگران عرصه تبیین و معرفت دینی بوده و دارای مقام والایی هستند و روایات زیادی در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: مهم ترین بُعد انسان، بُعد روحانی اوست که مورد تقوع خداوند از آدم ابوالبشر تا قیام قیامت است و باید این بُعد تقویت شود.

آیت االه مظاهری  به حدیثی از حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام پیرامون اهمیت خودسازی و تقویت رابطه انسان با خدا اشاره کرد و  در تبیین چگونگی ایجاد تحول، اظهار کرد: در روایات و آیات، همواره تزکیه مقدم بر تعلیم است.

استاد اخلاق و حوزه، تصریح کرد: خودسازی مقدم بر تعلیم دیگران است و باید زندگی ما رنگ الهی داشته باشد و رابطه خود با خدا را تقویت کنیم، زیرا محبوبیت بین خلق در گرو تزکیه و تقویت جنبه روحانی در وجود خویش است.

وی، حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) را الگوی زندگی معنوی و رابطه با خدا دانست و با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون جهاد تبیین، اظهار کرد: جهاد تبیین واقعی وقتی اثر خواهد داشت که از نفس خود شروع کنیم.

استاد اخلاق و حوزه به خاطره خویش از سفر حج در 31سال پیش به همراه سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و با یادآوری روحیه معنوی این شهید بزرگ، تصریح کرد: تقویت روحیه معنوی بدون پایبندی به فقه محقق نمی شود.

وی تحمل رنج و زحمت و مبارزه با دشمنان در تاریخ انبیاء و معصومین و حضرت امام و مقام معظم رهبری را برای تحقق یک هدف دانست که همانا حاکم شدن فقه در زندگی مردم می باشد.

پاسخ به سوالات حاضرین و تجلیل از 31 مربی و هادی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد پایان بخش این همایش به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی و روز معلم در ایام شهادت استاد علامه مرتضی مطهری بود.

انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۵۷:۳۰

3 May 2023