۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۵۳۶۴۴
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خبر داد؛

استقرار 80 پزشک و 4 دستگاه «ام آر آی» در چهارمحال و بختیاری در سال گذشته

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته حدود 80 پزشک وارد استان شده است، گفت: در کنار تامین پزشک تجهیزات مورد نیاز وی ازجمله دستگاه‌هایی چون «ام آر آی» نیز تامین شده است.
استقرار 80  پزشک و 4 دستگاه «ام آر آی» در چهارمحال و بختیاری در سال گذشته
محمدرضا خسروی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری منطقه محروم است و این یعنی زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی اعم از عمرانی، تجهیزات و نیروی انسانی استان نیازمند توسعه است.
 
وی با اشاره به اینکه مطالبات مردم بسیار زیاد است و باید به آن‌ها پاسخ داده شود، افزود: بسیاری از مراکز شهرستانی از تجهیزات پیشرفته‌ بهداشتی و درمانی محروم بودند که در همین مدت توانستیم چهار دستگاه «ام آر آی» برای استقرار در بیمارستان‌های آیت‌الله کاشانی، هاجر، سیدالشهدا و بیمارستان فارسان وارد استان کنیم که به زودی راه‌اندازی و مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
خسروی عنوان کرد: یکی از راه‌های ماندگاری پزشک در مراکز درمانی و بیمارستانی تامین تجهیزات برای وی است، اگر تجهیزات به روز تامین نباشد پزشک دلسرد می‌شود.
 
وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته حدود 80 پزشک وارد چهارمحال و بختیاری شده است، خاطرنشان کرد: در کنار تامین پزشک تجهیزات مورد نیاز وی نیز تامین شده است.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: برنامه‌ریزی لازم برای توسعه بخش‌های مختلف بیمارستانی مثل تصویربرداری، آندوسکوپی و... انجام شده است، برخی از تجهیزات تنها در مرکز استان مستقر هستند که درصددیم تا دیگر مراکز درمانی در شهرستان‌ها را نیز تجهیز کنیم.
 
خسروی با تاکید بر اینکه کمبود پزشک در سطح کشور بسیار زیاد و این مسئله در زمینه پزشکان فوق تخصص بسیار مشهودتر است، بیان کرد: در حال آموزش متخصصان داخلی هستیم تا اقدامات درمانی چون آندوسکوپی و کولونوسکپی را در شهرستان‌ها نیز انجام دهند، تجهیزات لازم برای این آزمایش‌ها خریداری و تحویل بیمارستان‌ها شده است.
 
وی تاکید کرد: در بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد یک بازسازی کلی انجام گرفت و بسیاری از بخش‌های این مرکز درمانی به روز شدند، همچنین با نصب یک دستگاه لیزر با قیمت 30 میلیارد تومان در این مرکز، دیگر نیازی نیست بیماران به استان‌های دیگر مراجعه کنند.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یادآور شد: سی تی اسکن 256 اسلایس به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های سی تی آنژیوهای عروق کرونر قلب جهان است که بسیاری از مشکلات بیماران قلبی را رفع می‌کند، این دستگاه خریداری شده و به زودی در استان راه‌اندازی می‌شود.
 
خسروی تصریح کرد: عیب یابی و به‌روز نگه داشتن تجهیزات پزشکی هزینه بسیار زیادی می‌طلبد که این مهم با صرف هزینه 100 میلیارد تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد انجام شده است.
 
وی اظهار داشت: در کنار این اقدامات نظارت بر بخش خصوصی، نظارت بر بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی و... به جهت کنترل کیفیت انجام شده است.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به موضوع آزمایشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: باید کاری کنیم که همه مردم دسترسی آسان و ارزان به مجموعه آزمایشگاهی در همه مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان داشته باشند، از همین رو اقداماتی ازجمله تامین کیت‌های مورد نیاز مراکز آزمایشگاهی، فراهم کردن زمینه انجام بسیاری از آزمایش‌ها در استان و...انجام گرفت.
 
خسروی با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در بحث افزایش جمعیت و رفع ناباروری، ادامه داد: در همین راستا سطح دو کلینیک ناباروری در شهرستان لردگان راه‌اندازی شد و سطح سه کلینیک ناباروری شهرکرد نیز تقویت شد.
 
انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۴:۲۱:۰۴

1 May 2023