۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۵۳۶۲۷
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:

رشد سواد در چهارمحال و بختیاری بیش از 50 درصد است

معاون سواد اموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: رشد سواد در چهارمحال و بختیاری بیش از 50 درصد بوده است.
رشد سواد در چهارمحال و بختیاری بیش از 50 درصد است
به گزارش جهانبین نیوز؛ یاسر خسروی پیش از ظهر امروز یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در استان چهارمحال و بختیاری ۳۰۹ آموزش دهنده داریم که ۱۰ نفر آنها مرد و ۲۹۹ نفر آنها خانم هستند.

وی با اشاره به اینکه هر ساله برای ما تعداد مشخصی را معین می‌کنند که آنها تحت پوشش سواد آموزی قرار دهیم تصریح کرد: تا کنون ۳۴۰ نفر از معلمان نهضت سواد آموزی که از قبل سال ۹۲ سابقه داشتند استخدام شده اند.

خسروی با اشاره به اینکه ثبت نام دوره‌های نهضت سواد آموزی در ۳ دوره سواد آموزی، انتقال و تحکیم می‌باشد بیان داشت: سه دوره سواد آموزی وجود دارد که معادل اول تا سوم راهنمایی می‌باشد که باید ۸۰۰ ساعت آموزش را بگذارنند تا دوره سواد آموزی را طی کرده باشد.

وی با بیان اینکه دوره انتقال نیز معادل چهارم تا ششم است گفت: بعد از دوره انتقال دوره تحکیم است که هرکس بخواهد این دوره را بگذارند باید ۲۰۰ ساعت آموزش اضافه را فراگیرد، در واقع دوره‌های سواد را باید گذرانده باشد تا به مرحله دوره تحکیم برسد.

خسروی خاطر نشان کرد: هر ساله برای سواد آموزی حجمی در نظر گرفته می‌شود که در سال تحصیلی ۱۴۰۱ دو هزار و ۴۰۰ نفر باید تحت پوشش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بی سوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال تعیین شده بود گفت: امسال از ۱۰ تا ۶۰ سال افراد بی سواد باید تحت پوشش نهضت سواد آموزی قرار گیرند.

خسروی اذعان داشت: افرادی که در محدوده سنی ۱۰ تا ۶۰ سال هستند در سامانه آورده می‌شود و اگر کسی بی سواد بود آنها را شناسایی و در نهضت سواد آموزی ثبت نام خواهیم کرد اما آن‌هایی که مدرک ابتدایی به بالا داشته باشند ثبت نام نمی‌کنیم.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۰۳:۲۰

30 Apr 2023