۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۵۳۶۲۱
خیلی خوش‌حالم که به مرحله بعد صعود کردیم؛

ساپینتو: یک جام برده‌ایم و در کورس ۲ جام دیگر هستیم/ کمی هیجانی هستم اما به داوران احترام می‌گذارم

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: ما سوپرجام را برده‌ایم و در یک قدمی جام قهرمانی حذفی هستیم و در لیگ برتر شانس قهرمانی داریم.
ساپینتو: یک جام برده‌ایم و در کورس ۲ جام دیگر هستیم/ کمی هیجانی هستم اما به داوران احترام می‌گذارم
به گزارش جهانبین نیوز و به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ریکاردو ساپینتو پس از برتری یک بر صفر تیمش مقابل پارس جنوبی جم در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال، اظهار داشت: در نیمه اول، بازی رقابتی بود. پارس جنوبی خوب دوید و جنگید و سازماندهی خوبی داشت. بازیکنان پارس جنوبی در زمین علاقه‌مند بودند که در این سطح بازی کنند. در بازی که معمولاً انجام می‌دادیم نتوانستیم موفق باشیم. چمن ورزشگاه هم بلند بود و برای ما سخت بود که بازی را سریع انجام دهیم. در نیمه اول بازی باکیفیتی انجام ندادیم و حریف نیز خوب می‌دوید و دفاع می‌کرد.

وی در ادامه افزود: ما به‌طور طبیعی برای جاگیری، پاس دادن و کارهای دیگر کیفیت لازم را نداشتیم. چند بازیکن باکیفیت خوبی داریم که همیشه خوب بازی می‌کردند، ولی امروز توقعی که از آنها نداشتیم، نبودند. همانطور که می‌دانید هفته سختی را سپری کردیم. برخی از بازیکنان ما پس از واگذاری دربی احساسات سختی داشتند. شاید همین مسئله باعث ایجاد ناراحتی در ذهن برخی بازیکنان شده باشد. در دیدار با پرسپولیس، در شوت زدن، ایجاد فرصت و موقعیت و ... خوب بودیم و در شوت زدن سه برابر آنها بودیم، ولی فوتبال همین است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطر نشان کرد: همه دیدند که داور در صحنه پنالتی خوب عمل نکرد، اما باید آن بازی را فراموش کرد و برای دیدارهای بعد مثبت فکر کنیم و ایمان داشته باشیم که فرصت برای قهرمانی داریم. ما ابتدا باید در بازی با پارس جنوبی برنده می‌شدیم. برخی از بازیکنان ما صد درصد آماده نبودند و با تغییرات در نیمه دوم در موقعیت‌سازی خوب عمل کردیم و فرصت‌های زیادی برای گلزنی داشتیم. اگر پنالتی را که داشتیم گل می‌کردیم بازی طور دیگری می‌شد.

ساپینتو یادآور شد: خیلی خوشحالم یک گل زدیم و به مرحله بعد رفتیم. به تیم پارس به خاطر بازی خوب‌شان تبریک می‌گویم، همینطور تیم خودم که راهی مرحله بعد شدیم. همانطور که گفتم هفته سختی برای ما بود. امروز باید زودتر گل می‌زدیم تا برای نتیجه بهتر پایه‌گذاری کنیم، ولی این، جام حذفی است. پارس جنوبی یک تیم خوب در لیگ دسته اول است و به نظرم می‌توانست به لیگ برتر بیاید. ما حریف را دست‌کم نگرفتیم و ارزش‌های آنها را درک کردیم. ما در نیمه دوم بیدار شدیم و شروع به ایجاد موقعیت‌های زیاد کردیم.

برای تمام کردن اینطور بازی‌ها باید گل بزنید، ولی فرصت‌های زیادی را از دست دادیم. تا زمانی که بازی را با دو سه گل تمام نکنید، حریف باور می‌کند که می‌تواند بجنگد.

وی در پاسخ به این سؤال که هدف اصلی تیمش قهرمانی جام حذفی است یا لیگ برتر، گفت: ما در همه رقابت‌هایی که قرار داریم، می‌جنگیم. ما می‌جنگیم که ببریم و در همه مسابقات قهرمان شویم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اعتراضش به داور امروز تصریح کرد: یک موقعیت پنالتی دیگری بود که داور می‌توانست بگیرد. داور سعی خودش را کرد. من کمی هیجانی هستیم، ولی همیشه به داوران احترام می‌گذارم. همیشه به داور چهارم در طول بازی احترام گذاشتم. شاید مستحق کارت زردی که گرفتم، نبودم. شاید از یکسری چیزها خوشم نیاد، ولی داور تلاش خودش را کرد. من اگر شکست می‌خوردم ناراحت نتیجه می‌شدم.

ساپینتو راجع به میزان آشنایی‌اش با فوتبال بوشهر یادآور شد: روی پارس جنوبی باید مطالعه می‌کردم. آنها مربی جوانی دارند که در استقلال بازی کرده است. آنها وینگر چپ‌شان را بازی ندادند و فکر کنم مصدوم بود. پارس بازیکنان خوبی داشت و شماره پنج آنها در وسط زمین عملکرد خوبی داشت.

وی درباره عملکرد دو بازیکن بوشهری تیمش یعنی محمد محبی و مهدی قایدی هم به خبرنگاران گفت: هر دو بازیکن بسیار خوب هستند. محبی در تیم ملی است، ولی امروز آن بازی همیشگی را انجام داد. محبی بازیکن سختکوشی است. قایدی نیز امروز عملکرد بسیار خوبی داشت و با سطحی که نشان داد می‌تواند به تیم ملی دعوت شود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به طرح این موضوع که هواداران تیمش برای اعتراض به داوری اقدام به پرتاب بطری به زمین بازی کرده‌اند، اظهار داشت: من امروز رفتار متفاوتی داشتم، ولی دیدم که از هر دو طرف بطری آب پرتاب می‌شود. باید فرهنگی باشد که وقتی برخی هواداران خوشحال نیستند این کار را نکنند. اگر دیده باشید خودم به سمت هواداران رفتم که بگویم این کار را نکنید، چون جلو بودیم و نمی‌خواستم بازی متوقف شود. سعی کردم به هواداران بگویم داور را ببخشید و بگذارید بازی آرام پیش برود.

«فکر نمی‌کنید رفتارهای شما کنار زمین باعث انتقال استرس به بازیکنان داخل زمین می‌شود؟»، ساپینتو در پاسخ به این سؤال تأکید کرد: (با خنده) ما سوپرجام را برده‌ایم و در یک قدمی جام قهرمانی حذفی هستیم و در لیگ برتر شانس قهرمانی داریم. آیا شما پس از ۱۰ ماه این سؤال را می‌پرسید؟! من در طول هفته فرصت تمرین کردن ندارم که لب خط بخواهم تمرین کنم!

وی در پایان درباره اینکه آیا پیروزی امروز می‌تواند تیمش را از فشار هفته گذشته خارج کند، گفت: فشار که همیشه وجود دارد. سرمربی استقلال از روز اول تا روز آخر فشار تحمل می‌کند و من عاشق این فشار هستم.


انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۰۹:۳۴:۰۵

30 Apr 2023