۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
کد مطلب : ۵۳۶۱۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

۲۲۰ تخت به بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری اضافه می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ۱۷۵ پروژه فعال در بخش بهداشت و درمان وجود دارد و مهم‌ترین آن کلینیک الحاقی بیمارستان هاجر می‌باشد که با انجام آن ۲۲۰ تخت به بیمارستان اضافه می‌شود، تلاش می‌کنیم این طرح تا پایان سال تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.
۲۲۰ تخت به بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری اضافه می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز; ارسلان خالی‌فر ظهر  امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به مشکلات بهداشتی آب شرب در این استان اظهار کرد: به دلیل حضور به موقع مجموعه بهداشت و درمان حتی یک مورد بیماری در این زمینه گزارش نشد.

وی تصریح کرد: ما امروز شاهد انجام پیچیده‌ترین اعمال جراحی و پروسه‌های پزشکی در این استان هستیم و دومین عمل پیوند کبد در منطقه غرب کشور در بیمارستان کاشانی شهرکرد صورت گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از تلاش برای راه‌اندازی بخش پیوند مغز استخوان در این استان خبر داد و بیان داشت: یک میلیون و ۸۱۴ هزار دوز واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری تزریق شده و به این ترتیب توانستیم از مرگ و میر در اثر ابتلا به این بیماری جلوگیری کنیم.

خالدی‌فر تاکید کرد: هرچه شبکه بهداشت در سراسر استان تقویت شود کمکی است برای درمان بیماری‌ها می‌باشد.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۳۱ هزار بازدید بهداشتی از اصناف و مغازه‌ها در سطح استان انجام شد و در نوروز امسال در کلینیک امام علی (ع) شهرکرد ۸ هزار و ۲۴۰ نفر ویزیت شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از انجام ۱۸ هزار بازدید بهداشتی از اصناف در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۸ هزار تن مواد غذایی فاسد شده توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان شناسایی و معدوم شد.

وی با اشاره به اینکه کل اعتبارات سفر ریاست جمهور در حوزه بهداشت و درمان در کشور ۳۲ هزار میلیارد تومان است بیان داشت: این اعتبارات برای دانشگاه علوم پزشکی این استان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که حدود ۲۲ درصد آن تخصیص داده شده و رایزنی‌ها برای دریافت مابقی ادامه دارد.

خالدی‌فر گفت: ۱۷۵ پروژه فعال در بخش بهداشت و درمان وجود دارد و مهم‌ترین آن کلینیک الحاقی بیمارستان هاجر می‌باشد که با انجام آن ۲۲۰ تخت به بیمارستان اضافه می‌شود، تلاش می‌کنیم این طرح تا پایان سال تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تلاش برای خرید دستگاه رادیوتراپی بیماران سرطانی ادامه داد: این دستگاه خریداری شده و به زودی در بیمارستان هاجر مستقر می‌شود.

وی از استقرار پیشرفته‌ترین دستگاه سی تی اسکن جهان در این استان خبر داد و گفت: ۸۶۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای وارد این استان شده و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته است.

خالدی‌فر اذعان داشت: سال گذشته ۱۳۸ پزشک عمومی و ۸۹ پزشک متخصص و فوق تخصص وارد این استان و به مناطق مختلف اعزام شدند.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۹:۱۳:۴۱

29 Apr 2023