۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۵۳۴۲۰
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری:

نگاه متحدانه و شعائر اسلامی باید تقویت شود

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: نگاه مؤمنانه، تکیه بر خدای تبارک و تعالی و نگاه متحدانه نیاز ضروری امروز جامعه است و باید همین همدلی و نگاه متحدانه و شعائر اسلامی توسط شماها تقویت شود.
نگاه متحدانه و شعائر اسلامی باید تقویت شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در مراسم محفل انس با قرآن که به صورت مشترک با حضور فرماندهان، مسئولین و کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) و فرماندهی انتظامی استان برگزار شد با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و تقدیر از برگزار کنندگان این محفل قرآنی، به تشریح پیام‌های قرآنی از آیات کلام الله مجید در سوره مبارکه پرداخت و اظهار کرد: اولین سخن در آیات تلاوت شده از سوره مبارکه بقره در این محفل این است که نگاه نیروهای مسلح را به این معنا توجه می‌دهد، که قبل از آنکه به عِدّه و عُدّه دل ببندند، باید به نصرت الهی دل ببندند.

وی افزود: مسئله خیلی مهم تر این است که این نوع نگاه باید در عرصه‌های امتحان خودش را نشان دهد و همین که بگویید ایمان به نصرت خدا داریم، کافی نیست؛ بلکه باید در عرصه امتحان نشان دهید که در برابر خدا،  نبی خدا و ولی خدا سِلم دارید و مطیع امر پروردگار هستید.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به شکست لشگر طالوت در برابر جالوت به خاطر عدم تبعیت از فرمان الهی تصریح کرد: باید در شرایط سخت از آزمون سربلند بیرون آمد، عرصه‌های امتحان فراوان پیش می‌آید، گاهی انسان مقابل امر شبهه قرار می‌گیرد، گاهی سر دوراهی و تردید می‌کند کدام را انتخاب کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد: نگاه مؤمنانه، تکیه بر خدای تبارک و تعالی و نگاه متحدانه نیاز ضروری امروز جامعه است و باید همین همدلی و نگاه متحدانه و شعائر اسلامی توسط شماها تقویت شود، باید حضور اصلاح گرانه و تؤام با حساسیت و دغدغه  داشته باشید، زیرا مؤمن و مجاهد فی سبیل الله همواره با دغدغه در صحنه حاضر است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: مساجد از مصادیق مهم جهاد فی سبیل الله هستند که باید تقویت شده و به برکت حضور شماها پررونق شوند.

وی راهپیمایی‌ها، تقویت جبهه دینی برابر جبهه نفاق، حضور آگاهانه و بابصیرت و انتخاب درست در انتخابات ها را از دیگر مصادیق جهاد فی سبیل الله دانست و با اشاره به آیه شریفه«ربنا افرغ علینا صبرا و ثبت اقدامنا وانصرنا علی القوم الکافرین» گفت: باید مدام پیام این آیه قرآنی را مدنظر داشته باشیم.

این مقام مسئول در پایان بار دیگر از برگزار کنندگان این محفل نورانی انس با قرآن کریم در فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) و فرماندهی نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری تشکر کرد.
تلاوت آیاتی از کلام الله مجید با حضور قاریان ممتاز استانی و کشور و مداحی ومرثیه سرایی در سوگ شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) از دیگر برنامه‌های این محفل قرآنی بود که صبح امروز سه شنبه 22 فروردین ماه همزمان با بیستم رمضان المبارک در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.


انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۱۴:۳۷:۲۵

11 Apr 2023