۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۵۳۴۰۱
مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری:

سالانه ۳۵۰۰ واحد مسکن ملی در چهارمحال و بختیاری باید ساخته شود

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: ساخت یک هزار و ۲۲۴ واحد مسکونی در قالب انبوه‌سازی و ۱۴ هزار واحد مسکن روستایی طی ۴ سال در چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است، این یعنی متوسط سالانه ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در این استان باید ساخته شود.
سالانه ۳۵۰۰ واحد مسکن ملی در چهارمحال و بختیاری باید ساخته شود
به گزارش جهانبین نیوز، فرشید ریاحی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: یکی از شعارهای دولت سیزدهم احداث ۴ میلیون واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن بود.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تعهد استان در نهضت ملی مسکن ۴۰ هزار واحد مسکونی است، ادامه داد: ضوابط شهرسازی تنها در دو شهر شهرکرد و بروجن این استان اجازه انبوه‌سازی و ساخت ساختمان‌های چند طبقه را داده است.

ریاحی عنوان کرد: ساخت یک هزار و ۲۲۴ واحد مسکونی در قالب انبوه‌سازی و ۱۴ هزار واحد مسکن روستایی طی ۴ سال در چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است، این یعنی متوسط سالانه ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در این استان باید ساخته شود.

وی خاطر نشان کرد: ۹۳ درصد تسهیلات مسکن روستایی ابلاغی سال ۱۴۰۱ در چهارمحال و بختیاری به بانک‌های عامل معرفی شدند که حدود ۴۰ درصد آن منجر به عقد قرارداد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده است تا پایان شهریورماه امسال ۴ هزار و ۵۰۲ واحد دیگر به طرح نهضت ملی مسکن در این استان اضافه شود، گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی ۲ هزار واحد مسکونی دیگر در شهرهای مختلف استان آغاز شده است.

ریاحی اضافه کرد: در چهارمحال و بختیاری محدودیت شدید زمین برای ساخت مسکن تک واحدی در قالب طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد.

وی یادآور شد: در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری به جز در شهرهای بروجن و شهرکرد رویکرد گروه‌های ساخت است.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان که ۳۸ شهر هستند و عمده متقاضیان مسکن در آن‌ها قرار دارند، ۱۶ هزار و ۶۹۴ نفر ثبت نام کردند، ۴ هزار و ۲۳۷ مورد تأیید نهایی شده، یک هزار و ۹۵۶ نفر واریز وجه کردند.

ریاحی افزود: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت برای ۳ هزار و ۴۲۰ واحد مسکونی زمین تهیه شده است، ۵۵۴ زمین مشکلات فنی داشتند، ۲ هزار و ۸۶۶ زمین فاقد مشکل هستند، برای ۹۸۵ متقاضی گروه‌بندی انجام شد که از این تعداد تنها ۱۴۶ واحد پروانه ساخت اخذ کردند.

وی ادامه داد: در راستای طرح بنیاد ساخت در شهرهای شهرکرد، بروجن، فرخشهر، اردل و لردگان یک هزار و ۶۹۷ واحد مسکونی ساخته می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: پیشنهاد شده است افرادی که آورده مالی بهتری دارند و نمی‌توانند پول واحد مسکونی را تأمین کنند در پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی کمتر طبقه‌بندی شوند و افرادی که پول مورد نیاز را تأمین کرده‌اند در پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالاتر قرار گیرند، این پیشنهاد در انتظار مصوبه شورای تأمین مسکن استان است.

ریاحی تصریح کرد: مردم باید منابع مالی و آورده خود را به‌موقع تأمین کنند، هر تأخیری باعث تعویق در ساخت و افزایش قیمت ساخت و ساز در شرایط تورمی می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۱۹:۳۰:۲۵

10 Apr 2023