۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۵۳۳۷۷
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

وجود ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی نساخته در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۲ هزار و ۳۷۲ کیلومتر راه روستایی ۶۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر فاقد رویه آسفالت هستند و نساخته می‌باشند.
وجود ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی نساخته در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ روح‌الله غلامی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این استان به واسطه نبود امکان جابجایی ریلی و هوایی، بیش از ۹۰ درصد جابجایی‌ها و حمل و نقل مسافر و بار در حوزه جاده‌ها صورت می‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان بیش از ۷۰ نوع خدمت به مردم ارائه می‌دهد تصریح کرد: حوزه فعالیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راه‌های برون‌شهری است و از محدوده بسته شدن شهرها و روستاها آغاز می‌شود.
 
غلامی ادامه داد: وظیفه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نگهداری از راه‌ها است و ساخت و توسعه راه‌ها بجز راه‌های روستایی در حیطه وظایف آن قرار دارد.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از وجود ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۲ کیلومتر جاده اصلی، ۲۹۱ کیلومتر جاده فرعی، ۲ هزار و ۳۷۲ کیلومتر جاده روستایی و ۵۳ کیلومتر جاده درون‌شهری در این استان خبر داد و اضافه کرد: بیش از دو سوم راه‌ها در حوزه جاده‌های روستایی قرار دارد و از مجموع ۲ هزار و ۳۷۲ کیلومتر راه روستایی ۶۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر فاقد رویه آسفالت هستند و نساخته می‌باشند.
 
وی با اشاره به وجود ۴۲ راهدارخانه و اداره راهداری در سطح استان یادآور شد: ۱۰۰ نفر پرسنل رسمی و پیمانی، ۱۵۸ نفر به‌صورت قراردادی، ۲۰۰ نفر نیروی شرکتی و تعدادی هم به‌صورت غیرمستقیم در حوزه راهداری فعال هستند.
 
غلامی اضافه کرد: ۲۹۴ دستگاه انواع ادوات و دستگاه سنگین، نیمه‌سنگین و سبک در این استان فعال است و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان وظیفه نگهداری از ۲۶ تونل و ۶ هزار و ۷۵۰ پل را دارد.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری بیان داشت: ۱۲ مجتمع بین‌راهی در این استان فعال است و ۱۴ مجتمع درحال ساخت، که این مجتمع‌ها با همکاری بخش خصوص فعال هستند.
 
وی با اشاره به فعالیت سه مرکز معاینه فنی سنگین با همکاری بخش خصوصی در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: ۱۶ هزار راننده حرفه‌ای در سطح استان فعال هستند همچنین ۶۰ شرکت حمل و نقل کالا و ۵۷ شرکت حمل و نقل مسافر در این استان فعال هستند.
 
انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۳۹:۱۷

9 Apr 2023