۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
کد مطلب : ۵۳۳۷۰
فوق تخصص کبد و دستگاه گوارش:

روزه داری استراحت دادن به دستگاه گوارش است/ ضرورت استفاده از مایعات کافی در بازه زمانی افطار تا سحر

فوق تخصص کبد و دستگاه گوارش گفت: روزه داری خود یک نوع استراحت به دستگاه گوارش است، و برای افرادی که با مشکل جدی گوارشی مواجه نیستند توصیه می شود که حتما روزه بگیرند.
روزه داری استراحت دادن به دستگاه گوارش است/ ضرورت استفاده از مایعات کافی در بازه زمانی افطار تا سحر
دکتر زارع فوق تخصص کبد و دستگاه گوارش در گفتگو با جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: روزه داری خود یک نوع استراحت به دستگاه گوارش است و  برای افرادی که با مشکل جدی گوارشی مواجه نیستند توصیه می شود که حتما روزه بگیرند.

وی با اشاره به اینکه عده ای از افراد نیز هستند که مشکلاتی از جمله رفلاکس معده، سندروم روده تحریک پذیر و ... دارند با گرفتن روزه احساس بهتری خواهند داشت گفت: اگر تمام موارد صحیح روزه داری انجام شود قطعا برای بدن مفید خواهد بود.

 زارع با اذعان بر اینکه روزه داری می تواند علاوه بر اثرات معنوی برای جسم نیز بسیار موثر باشد بیان داشت: آن هایی که کبد چرب دارند با روزه داری می توانند گرید آن را کنترل کنند و باعث بهبود سلامت بین این افراد باشد.

وی خاطر نشان کرد: حد فاصل بین افطار و سحر لازم است از تغذیه های مناسب استفاده شود و از افراط و تفریط نیز جلوگیری به عمل آید .

زارع با اذعان بر اینکه مدت زمانی که فرد روزه می باشد بین 12 تا 14 ساعت است گفت: در این مدت بدن افراد به قند نیاز پیدا می کند و به خاطر همین موقع افطار اکثر روزه دارن به شیرنی ولع پیدا می کنند اما توصیه ما بر این است که از شیرینی جات استفاده بی رویه صورت نگیرد که سلامت بدن را تهدید می کند.

وی خاطر نشان کرد: بهتر است افراد ابتدا با یک لیوان آب ولرم و بعد از ده دقیقه زمان  با یک غذا سبک افطار کنند و از مصرف بالای غذاهای سنگین خود داری کنند و به تدریج در فاصله زمانی افطار تا سحر از میوه، سبزیجات و مایعات استفاده کنند.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۰۵:۳۳

9 Apr 2023