۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۵۳۳۶۱
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خبر داد؛

انجام بیش از ۱۶ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی در طرح سلامت نوروزی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: به دنبال اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی، ۱۶ هزار و ۱۰۱ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی در سطح استان انجام شد.
انجام بیش از ۱۶ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی در طرح سلامت نوروزی
به گزارش جهانبین نیوز ؛ علی احمدی در تشریح عملکرد طرح بسیج سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ اظهار داشت: با خدمات شبانه روزی بازرسین بهداشت محیط ۲۳هزار و ۵۰۸ ماموریت انجام شد که منجر به پلمپ ۳۳واحد و معرفی ۳۶۹ نفر متخلف بهداشتی به مراجع قضایی گردید.

وی افزود: همچنین با اجرای این طرح بیش از ۱۸ تن (معادل ۱۸ هزار و ۶۶۳ کیلوگرم) موادغذایی غیربهداشتی کشف و معدوم شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: در این مدت ۹ هزار و ۱۵۵ بار نمونه‌گیری و کلر سنجی از آب و پایش سامانه‌های آبرسانی در سطح استان انجام شد.

 احمدی گفت: طی این مدت ۷۶۲ مورد بازرسی از مراکز اقامتی و پایانه‌های مسافربری، ۶۴۴ مورد بازرسی از مراکز مذهبی و اماکن بین راهی و ۳۸۸ مورد از اماکن عمومی صورت گرفت.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تعداد سنجش پرتابل سطوح و مواد غذایی را ۱۰ هزار و ۸۰۸ مورد، تعداد کلر سنجی مطلوب آب آشامیدنی را ۷ هزار و ۵۸۹ و تعداد نمونه‌برداری میکروبی از آب آشامیدنی را ۳۶۲ مورد اعلام کرد.

احمدی یادآور شد: در این مدت ۶۱۳ مورد بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌ها صورت گرفت و یک هزار و ۲۰۴ مورد بازرسی از سامانه‌های آبرسانی و ۲۳۰ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی انجام گرفت.

وی همچنین از اجرای بیش از ۲هزار نفر ساعت کشیک نوروزی، حضور و نظارت رئیس مرکز بهداشت استان در ۱۰ شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های استان و ستاد‌های خدمات سلامت نوروزی، ۱۷مرکز شبانه روزی و تقدیر از ۱۸۰ نفر از کارکنان و مدیران کشیک و بازرسین بهداشت محیط فعال خبر داد.

رئیس مرکز بهداشت استان یادآور شد: در ایام تعطیلات نوروزی به ۴۶۱ مورد از شکایت مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ رسیدگی شد.

 احمدی گفت: با طراحی و انتشار رایگان اپلیکیشن خدمات سلامت نوروزی و جوانی جمعیت مرکز بهداشت استان، تا کنون بیش از ۱۵ هزار بار توسط افراد مختلف با ip‌های متفاوت نصب و استفاده گردید.

به گفته وی؛ تا ۱۵ فروردین ماموریت‌های بهداشت محیط ۱۸ هزار بار پیش‌بینی شده بود که تاپایان طرح این رقم به ۲۳ هزار و ۵۰۸ بار و ۱۳۰ درصد تحقق یافت.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۱۵:۲۲

8 Apr 2023