۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۴
کد مطلب : ۵۲۹۷۷
سردار علی افضلی:

پاسداری شغل نیست، تعهد است/ذره‌ای از تصمیم برای پیوستن به سپاه پشیمان نیستم

جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: پاسداری شغل نیست و تعهد است و همواره شکرگزار این عنایت خداوند هستم.
پاسداری شغل نیست، تعهد است/ذره‌ای از تصمیم برای پیوستن به سپاه پشیمان نیستم
سردار علی افضلی جانشین فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم (ع) چهارحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ می‌گوید: برایمان افتخار است که لباس سبز پاسداری که قطعا حاصل خون شهدای بسیاری است را بر تن داریم.
 
او ادامه داد:  لباس پاسداری برگرفته از مکتب امام راحل است، فعالیت‌ها، زحمات و فعالیت‌های پیامبرگونه امام خمینی (ره) که از سال‌های  1323به‌صورت علنی و آشکاری با اولین بیانیه مبارزاتی ایشان آغاز شد، همواره روشنگر راه ما بوده است.
 
افضلی می‌گوید: نامگذاری روز میلاد امام حسین (ع) به‌عنوان روز پاسدار بیانگر حقایق بسیاری است، اقدام این امام بزرگوار که برای احیای دین جد عظیم‌الشان‌شان انجام دادند در سپاه نیز درحال انجام است.
 
او به سخنان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درخصوص پاسداران اشاره‌ای می‌کند و می‌گوید: اوایل انقلاب حال و هوا و فضای کشور به‌گونه‌ای بود که همه دل‌ها پرسوز و همه سرها پرشور بودند و من این را با وجود سن کمی که داشتم با همه وجود درک کردم.
 
سردار افضلی به خاطره‌های دوره نوجوانیش اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: در سال‌های ۶۰ و ۶۱ علاقه بسیاری به بسیج داشتم و در برنامه‌های بسیج حضور فعال داشتم، در آن زمان نوجوانان علاقه بسیاری برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل داشتند، اما ممنوع بود.
 
افضلی ادامه می‌دهد: قبل از آنکه وارد سپاه شوم سختی‌های کار یک پاسدار را دیده بودم به جهت آنکه برادرانم در این راه خدمت می‌کردند.
 
جانشین فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری از علاقه‌های خود می‌گوید:  علاقه من برای حضور در سپاه چشمم را به روی همه روی همه این دشواری بست و در اواخر سال ۶۹ وارد سپاه شدم، در همان روزهای ابتدایی به دلیل حضور تیپ حضرت قمربنی‌هاشم (ع) در جنوب غرب کشور برای دفاع از کشور اعزام شدم.
 
افضلی گفت:  بعد از اتمام دانشکده افسری علی‌رغم علاقه‌ای که به حضور در آزمون کارشناسی ارشد داشتم و به دلیل احساس دین، تحصیلم پایان یافت، امروز بعد از گذشت سال‌ها از تصمیم خود برای حضور در سپاه پشیمان نیستم.
 
او از سختی‌ها و در عین حال لذت‌های کار یک پاسدار می‌گوید و ادامه می‌دهد: در سال‌های ۷۲ تا ۷۵ به همراه تیپ حضرت قمربنی‌هاشم (ع) عازم ماموریت در شمال غرب کشور شدیم که به مقابله با کوموله‌ و دموکرات‌ها پرداختیم و بعد از آن نیز ماموریت‌های بسیاری چون دفاع از حرم و... را داشتیم که همه نشان‌دهنده سختی‌های کار یک پاسدار هستند.
 
جانشین فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: آنچه در نهاد مقدس سپاه وجود دارد، این است که از روزهای آغازین انقلاب کثرت ماموریت‌های سپاه در میادین مختلف مشهود است و تامین امنیت در مرزها و شهرها، حفاظت از شخصیت‌های مهم، مقابله با گروهک‌های تروریستی و منافقین، سازندگی و آبادانی ازجمله برخی از اقدامات سپاه است، امروز هم که آوازه سپاه و اقداماتش در کل دنیا پیچیده است.
 
افضلی از افتخاراتش در دوران پاسداری خود برایمان گفت: من به‌عنوان عضوی از سپاه در مسیر انجام ماموریت‌های سازمانی و ماموریت‌های یگانی و گروهی در برقراری امنیت پایدار در تیپ و سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع)، چهار مرحله در ماموریت‌های کردستان و شمال غرب کشور حضور داشتم و این افتخاری برایم است.
 
او به حضورش در ماموریت‌های جنوب غرب  و جنوب شرق و همچنین در سال‌های ۹۴ و ۹۵ حضور در جبهه مقاومت اشاره می‌کند ومی‌گوید: ما هرچه در انجام ماموریت‌ها دیده، شنیده و لمس کرده‌ایم جز زیبایی نبوده است و این را در تمام ابعاد زندگی لمس کردم، آثار و برکات بسیاری در زندگی شخصی و سازمانی و اجتماعیم وجود دارد که همگی نتیجه مجاهدت در راه خدا است.
 
جانشین فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با افتخار تمام گفت: سپاه راهش را درست رفته چراکه دشمنی، دشمنان را می‌بیند و این یعنی پاسداران در سپاه با عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری به درستی عمل کرده‌اند و غضب دشمن نیز ازهمین‌رو است، با همه وجودم افتخار می‌کنم که وارد این نهاد مقدس شدم.
 
او  نفس عمیقی کشید و ادامه داد: پاسداری شغل نیست و تعهد است و همواره شکرگزار این عنایت خداوند هستم.
 
افضلی از خانواده‌اش برای ما گفت: اعضای خانواده خصوصا مادرم و مرحوم پدرم تشویق و پشتیبانی بسیاری از من در این زمینه داشتند و برادرانم نیز در این زمینه کمک بسیاری داشتند، اما نباید در این بین از  حمایت‌های همسر و فرزندانم غافل شد، چراکه هم با شغل بنده کنار آمدند و هم در بسیاری از مواقع انگیزه لازم را برایم ایجاد می‌کردند.

افضلی همچنین از وفاداری‌های همسرش می‌گوید:  همسرم نه تنها کوچکترین نارضایتی در ماموریت‌هایم نداشت بلکه مشوق نیز بود و در غیاب من نقش پدر و مادر را به‌تنهایی برای فرزندانم ایفا کرد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱

ساعت:

۰۸:۲۴:۵۷

26 Feb 2023