۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۵۲۸۹۹
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مسؤولان واقعیت‌ها را آنگونه که هست مطرح نمی‌کنند/ مردم بازفت 21 روز در محاصره برف هستند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مسئولان واقعیت‌ها را آنگونه که هست مطرح نمی‌کنند مردم بازفت 21 روز است در محاصره برف هستند، مردم را از این وضع نجات بدهیم و به داد این مردم برسیم.
مسؤولان واقعیت‌ها را آنگونه که هست مطرح نمی‌کنند/ مردم بازفت 21 روز در محاصره برف هستند
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، تقدیر و تشکر از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه، اظهار کرد: مردم با بصیرت تمام، روز 22 بهمن به میدان آمدند و یک روز تاریخی را بیش از گذشته، رقم زدند.

وی افزود: کار دشمن همیشه سیاه‌نمایی است اما نتوانستند ذره‌ای خدشه به راهپیمایی 22 بهمن‌ماه وارد کنند چراکه حضور مردم در این حرکت عظیم قابل‌ توجه بود که در دنیا انعکاس خوبی داشت.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از همین رو باید از مسؤولان که انجام وظیفه را به این مردم دریغ نمی‌دارند بخواهیم بیشتردر خدمت این چنین مردم بصیر و فهیم باشند.

نکونام عنوان کرد: همین مقطع را  مدنظر قرار دهید، مردم در چهارمحال و بختیاری با یک مسئله مهم مواجه هستند که درخصوص آن حق مطلب ادا نمی‌شود، بخشی از مردم ما با یک معضل بزرگ مواجه هستند و بارش برف دردسر قابل‌توجهی را برای آن‌ها ایجاد کرده است، راه‌های بسیاری در شهرستان کوهرنگ بسته است و در خود مرکز شهرستان مشکلات زیادی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: گفته می‌شود 21 روز است که راه‌ها در بازفت بسته است و مردم نتوانسته‌اند برای خود آذوقه و امکانات تهیه کنند و رفت و آمد داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در دهستان موگویی‌، روستاهایی وجود دارد که کاملاً در محاصره برف هستند، چند دستگاه لودر و بلدوزر در این دهستان در حال فعالیت هستند که برخی خراب، برخی فرسوده و برخی از کار افتاده است و نتوانستند راه‌های روستایی آن منطقه را باز کنند.

نکونام بیان کرد: در روستاهایی که در محاصره برف هستند، هیچ امکاناتی برای مردم فراهم نشده است و مردم مجبور هستند با یک سختی زیاد و با پای پیاده بر روی برف‌های تلنبار شده راه بروند تا با مشکلات فراوان از بیراهگان و سرآقاسید آذوقه‌ای برای خود تهیه کنند.

وی تاکید کرد: این حجم از زحمت برای مردم انصاف نیست و باید یک فکر اساسی شود که من این موارد به‌ویژه درخصوص موگویی و چلگرد را به استاندار چهارمحال و بختیاری منتقل کرده‌ام، البته مسؤولان در حال کار و تلاش هستند تا مشکل روستاها و مناطق دیگری که درگیر برف هستند، حل شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: تنها مدیریت استانی مدنظر نیست، استان فعال است و دارد کار و تلاش می‌کند ولی مسئله فراتر از استان است.
 
نکونام تصریح کرد: درست است که برف در چهارمحال و بختیاری باریده اما استفاده از منافع و آب این برف در حقیقت برای استان‌های دیگر است پس چرا استان‌های دیگر در این جهت ورود پیدا نکنند و چرا در این مقطع کمک نکنند؟ چرا امکاناتشان را گسیل ندهند؟

وی افزود: اینکه بگوییم استان‌های همجوار چهارمحال و بختیاری تجهیزات در اختیار ندارند، صحیح نیست، در اصفهان امکانات بد نیست و کارخانجات عظیم مستقر در آن بهره‌گیرنده از همین آب هستند، لذا باید در این مقطع به کمک مردم بیایند که البته هماهنگی در این خصوص باید با مدیریت وزارت کشور صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: وزارت کشور باید امکانات استان‌های دیگر را برای کمک به مردم این استان هماهنگ کند، برخی تجهیزات در مقطعی وارد استان شد ولی سریعا از استان رفتند، مجددا در استان با مشکل مواجه شدیم.

نکونام عنوان کرد: شرایطی که به‌واسطه بارش برف در چهارمحال و بختیاری ایجاد شده است، پیش‌بینی شده بود، لذا باید مردم را از این شرایط نجات داد، مردم گله‌مند هستند، فریادشان بلند است و به اشکال مختلف این مهم را به گوش من می‌رسانند، پیامک‌های زیاد و تلفن‌های فراوان به من می‌زنند و مطالبه خیلی جدی دارند، اما متأسفانه آن کار اساسی که باید انجام شود، صورت نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این گلایه را داشته باشم که بعضی از مسؤولان شرایط را گل و بلبل نشان می‌دهند، شرایط را آن گونه که هست نشان نمی‌دهند و واقعیت‌ها را آن گونه که باید مطرح نمی‌کنند چرا باید اینگونه باشد.

 نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: واقعیت میدان این مشکلاتی است که مردم با آن مواجه هستند و باید به گوش مسئولان رسانیده شود.

نکونام بیان کرد: این ‌که مدام بگویید من این کار را می‌کنم و نمی‌توانید رویه صحیحی نیست، مسؤولان در میدان هستید اما امکانات و حمایت جدی مسؤولان کشوری لازم است که انتظار می‌رود در این جهت نقش اساسی را ایفا کنیم.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۳۵:۴۷

16 Feb 2023