۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۵۲۸۶۳
متخصص فشار خون:

خودسرانه داروهای فشار خون را ترک نکنید

یک متخصص فشار خون گفت:بیمارانی که به فشار خون مبتلا می‌شوند نباید به هیچ عنوان خودسرانه دارو استفاده یا آن را ترک کنند و حتما باید درمان خود را زیر نظر پزشک انجام دهند.
خودسرانه داروهای فشار خون را ترک نکنید
دکترلیلا محمودیان متخصص  فشار خون در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ، با اشاره به اینکه فشار خون می تواند قاتل خاموش باشد اظهار کرد: یکی از بیماری هایی که ممکن است زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد و عوارض بسیار داشته باشد فشار خون است که با آگاهی لازم می توانیم از این بیماری پیشگیری کنیم.

وی تصریح کرد: برای درمان فشار خون دو راه وجود دارد یکی درمان غیر دارویی که آن تغییر شیوه زندگی و نوع تغذیه است و دیگری درمان دارویی که حتما باید زیر نظر پزشک انجام شود.

 محمودیان ادامه داد: افراد دارای فشار خون بالا باید میزان مصرف نمک را به حداقل برسانند، همچنین اگر افزایش وزن دارند آن را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه فرد مبتلا به فشار خون اگر درمان دارویی را شروع کرد به قرص های فشار خون وابسته می‌شود گفت: اگر فشار خون کنترل نشود در آینده عوارضی دارد که به هیچ عنوان قابل جبران نیست.

محمودیان خاطر نشان کرد: اگر بیماری درمان با قرص را شروع کرد، وابسته به قرص شده و نباید آن را ترک کند در غیر اینصورت مجدد دچاربیماری فشار خون می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دومین علت نارسایی کلیه در سراسر دنیا بعد از دیابت فشار خون بالاست  گفت:درمان فشار خون باید جدی گرفته شود و حتما زیر نظر پزشک انجام شود.

محمودیان یادآور شد: مصرف پروتئین به تنهایی برای فشار خون نقشی ندارد ولی ممکن است رژیم غذایی خاصی داشته باشد که فرد را دچار فشار خون بالا کند.

وی ادامه داد: مصرف بیش از اندازه نمک باعث بالا رفتن فشار خون می‌شود اما مصرف پروتئین به تنهایی این عارضه را ندارد.

محمودیان تشریح کرد: برای تجویز نوع دارو فشار خون سن بیمار مهم است،سن 50 سال به بالا نیاز به داروهای ادرارآور دارد و در سن زیر 50 سال  فرد بیمار از داروهای آتنولول سود می‌برد.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱

ساعت:

۱۵:۰۷:۱۵

13 Feb 2023