۰
plusresetminus
در جنگ شناختی دشمن نگاه مردم و نظر مردم را مورد هدف قرار می‌دهد و آن را تغییر می‌دهد و مردم به جای شناخت فکری و رفتاری از دشمن ، گفتار دشمن را باور می کنند و تحت تاثیر القائات دشمن قرار می‌گیرند.
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام يدالله رحماني امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اظهار کرد : در جنگ شناختی دشمن نگاه مردم و نظر مردم را مورد هدف قرار می‌دهد و آن را تغییر می‌دهد و مردم به جای شناخت فکری و رفتاری از دشمن ، گفتار دشمن را باور می کنند و تحت تاثیر القائات دشمن قرار می‌گیرند. 

امام جمعه لردگان خاطر نشان کرد : وقتی دشمن در جنگ شناختی توانست نگرش مردم را عوض کند می تواند انتخاب ها و رفتارهای فردی و اجتماعی جامعه را هدف قرار دهد و هدف خود را نیز مدیریت و به نفع خود تغییر دهد، اگر دشمن در جنگ موفق شود تغییر مردم آسیب دیده در این جنگ بسیار دشوار است.

وی افزود : راه مقابله با دشمن در جنگ شناختی جهاد تبیین است ، بیان حقایق در حد اعلای توان و جهد و جدیت در این باره می تواند از آسیب پذیری مردم در این جنگ جلوگیری کند و شناخت منافقین در جهاد تبیین اولویت اول دارد و به همین جهت است که حضرت علی علیه السلام در اولین اقامه نماز جمعه پس از به دست گرفتن حکومت اسلامی و در اولین خطبه پس از ۲۵ سال مهجوریت قرآن و سنت به معرفی منافقین می پردازد که فراز های آن در خطبه ۱۹۵ نهج البلاغه آورده شده است.

رحمانی افزود : تبیین ابزار کارآمد است که در جبهه مقابله با منافقین که بر پایه استدلال و عقل است بنابراین مومنین با عقل مداری خود به جنگ با هوا مداری منافقین می روند و چراغ های هدایت و آگاهی را در فرا روی مردم و جامعه روشن میکنند و ظلمت و جهالت را از بین می‌برند ، که در آن جایی که از زبان توفیق حاصل نشود چون اباعبدالله الحسین علیه السلام با خون خود و شهادت جامعه را هدایت می کند آنچنان که در زیارت اربعین می خوانیم : و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیره الضلاله ... 

امام جمعه شهرستان در بخش ديگري از سخنان خود به هفته ورزش و تربیت بدنی اشاره نمود و گفت: اسلام اهمیت خاص به سلامت جسم قائل است و اضرار به نفس را حرام می‌داند، زیرا سلامتی روح انسان و آرامش روانی انسان، وابسته به سلامت جسم است و ورزش چه به صورت عمومی و همگانی یا تخصصی و حرفه‌ای مورد تاکید پیشوایان دینی بوده است.

رحمانی افزود : هفته تربیت بدنی و ورزش را به قهرمانان و ورزشکاران شهرستان تبریک عرض می کنیم و بر تلاش آنان در این عرصه با کرامت، ارج می دهیم.

وی بیان داشت : در شهرستان لردگان جمعیت ۴ هزار نفره ورزشکار با بیش از ۷۰ باشگاه و هیات ورزشی با اعزام ۷۰۰ نفر به مسابقات و کسب ۲۵۰ مقام استانی در قالب هیات های شهرستان، افتخار آفرینی های فراوانی برای شهرستان داشتند به نحوی که همیشه یکی از سه سکوی قهرمانی را در اختیار داشتند و در تیم‌های کشوری هم هفت نفر از ورزشکاران ما عضویت داشته و به عنوان عضو تیم های ملی و قهرمانی کشوری درخشش دارند. حضور داوران شهرستانی در مسابقات کشوری از دیگر افتخارات این جمعیت ارزشمند است.

رحمانی افزود : اما در کمال تاسف باید عرض کنم سرانه ورزشی شهرستان ۱۵ سانتی متر است و سیاست‌های غلط در دولتهای گذشته چون عدم حمایت مالی از هیئت‌های ورزشی و مسابقات و اردوهای استانی و کشوری که باعث تحمیل هزینه های بسیار به خانواده ورزشکاران و مسئولان هیئت میشود.

وی تشریح کرد: واگذاری سالن های ورزشی بخش خصوصی با اجاره اندک در حالی که این مکان ها باید توسط خود دولت اداره شود تا هیئت ها و ورزشکاران از آنها استفاده کنند و یا حداقل به خود هیئت های ورزشی واگذار شود که ما از مجلس محترم، دستگاه‌های نظارتی و دولت محترم مصرانه مطالبه می‌کنیم و به عنوان یک مطالبه حق تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد که این مراکز ورزشی به هیئت‌های ورزشی واگذار شود.

حجت الاسلام رحمانی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از دولت محترم و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی به خاطر تصویب ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در شهرستان و تشکر از پیگیری های مجدانه ریاست محترم  اداره ورزش و جوانان شهرستان خواستار شروع به کار پروژه در سال جاری هستیم. 

انتهای خبر /630ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۲۱:۵۶

22 Oct 2022