۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
کد مطلب : ۵۱۸۴۰
امام جمعه شهرستان لردگان؛

تفرقه‌افکنان، خائن به جامعه اسلامی هستند

امام جمعه شهرستان لردگان گفت: هرکسی بخواهد بر طبل اختلاف بکوبد، او نوکر پير استعمار انگلستان و نوکر و سرسپرده آمريکاست، کسانی که درصدد ایجاد اختلاف هستند خائن به جامعه اسلامی هستند.
تفرقه‌افکنان، خائن به جامعه اسلامی هستند
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از سلام لردگان؛ حجت الاسلام يدالله رحمانی امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه های نماز جمعه اين هفته گفتادعای به حق و درستی است که همه مشکلات بشر امروز ناشی از غيبت امام زمان (عج) است و اگر حضرت ظهور کند هيچ مشکلی برای بشر نخواهد ماند، بنابراين وظيفه آحاد مردم به عنوان منتظران واقعی، زمينه سازی جهت ظهور حضرت است.

وی افزود : يکی از موانع بزرگ ظهور و يا در حقيقت دشمن ظهور و دشمن اسلام در عصر ظهور نفاق و منافقين هستند، يعنی کسی که در ظاهر حق و اسلام را بپذيرند ولی از درون مخالف با اسلام باشند.

امام‌جمعه لردگان اشاره داشت : پديده نفاق و منافق به دو دليل ظهور پيدا می کند که مهمترين آن رياست، شغل و مسئوليت است، وقتی پای حکومت و رياست به ميان می آيد ، اگر حکومت داعيه اسلام داشته باشد ، منافقين به شکل اسلام در می آيند و خودشان را مسلمان معرفی می کنند تا بتوانند به مناصب و شغل ها دسترسی پيدا کنند، وجود مقدس رسول گرامی اسلام درگير همين مسئله بود ، برخورد با منافقين که در جای خود برخورد با منافقين بسيار مشکل و دشوار است.

رحمانی افزود : در صدر اسلام کسانی که در جنگ ها در محضر پيامبر (ص) بودند همه همانند سلمان و ابوذر نبودند ، عده ای منافق بودند که خيلی هم اعتقاد به پيغمبر و به اسلام نداشتند ، که در جنگ احد ديديم که از دستور پيامبر (ص) اطاعت نکردند و بخاطر مال و غنايم محل مورد نظر را ترک کردند و از همان نقطه سپاه اسلام شکست خورد.

وی  در خطبه دوم گفت: ضمن تبريک به مناسبت ميلاد رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و رئيس مذهب شيعه امام جعفر صادق (ع) به تشريح بيانات خود پرداخت.

امام جمعه لردگان افزود : در خصوص نبی مکرم اسلام آنچه ایشان به آن رسيد محصول تلاش خودش و تربيت صحيح در خاندان با فضيلت و با کرامت بود ، مشيت الهی هم بر اين تلاش و بر اين خواست پيامبر تعلق گرفت و حضرت به شايستگی به مقام رسالت رسيد و از سوی پروردگار به عنوان رسول منتخب و خاتم مبعوث شد.

رحمانی در ادامه افزودن : اين نکته که بر همه لازم است به آن توجه کنيم که در سعادت ، رستگاری ، موفقيت و بالندگی هر فرد ، تربيت به ويژه در خانواده و اثر گذار بودن تربيت کنندگان در وجود افراد می تواند يک کودک را همانند نبی مکرم اسلام به نحوی آماده کند که آماده پذيرش و قبول رسالت الهی شود.

وی به وحدت اشاره کرد و گفت :  هفته وحدت يک پيام دارد و آن اينکه همه بدانند يکی از راهبرد های دشمن که توسط استعمار پير انگلستان که با شعار اختلاف بينداز و حکومت کن هدايت می شود و اين پيام چيزی نيست جز تفرقه افکنی و برهم زدن اتحاد مسلمانان.

امام جمعه لردگان افزود : هر شيعه و هر سنی بايد بداند که امروز بايد به مشترکات دينی اصرار کنند و اين مشترکات خدا ، قبله مشترک ، پيامبر مشترک ، کتاب مشترک و بسياری از اعمال و آداب دينی مثل نماز ، روزه و حج که ما با اهل تسنن مثل هم و  هم سو با هم انجام می دهيم.

رحمانی عنوان کرد: هرکسی بخواهد بر طبل اختلاف بکوبد، او نوکر پير استعمار انگلستان و نوکر و سرسپرده آمريکاست ، حالا می خواهد امام جمعه زاهدان باشد و يا امام جمعه لردگان ، هرکسی بخواهد اختلاف ايجاد کند يک خائن به جامعه اسلامی است.

انتهاي خبر / م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱

ساعت:

۲۰:۲۱:۴۱

14 Oct 2022