۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۴۹۴۳۰
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان فارسان:

جامعه اسلامي بدون مساجد نمي‌توانند نقش‌هاي خود را ايفا کنند

سيد هادي صالحي فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان فارسان گفت: يکي از علت‌هاي تأثيرگذار در پيشبرد فرهنگ و تمدن اسلامي در همه‌ي زمينه‌ها مساجد هستند جامعه اسلامي بدون مساجد نمي‌توانند نقش فرهنگي، تربيتي و اجتماعي خود را ايفا کند.
جامعه اسلامي بدون مساجد نمي‌توانند نقش‌هاي خود را ايفا کنند
 سيد هادي صالحي فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان فارسان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: شهر ايراني اسلامي مي‌بايست نماد و نمودار انديشه‌هاي متعالي دين مبين اسلام در تمامي جوانب باشد. به‌منظور متجلّي ساختن ارزش‌هاي اسلامي در شهر و محله بايد ابتدا ارزش‌هاي ايراني اسلامي را به‌خوبي شناخت و سپس تلاش کرد تا اين ارزش‌ها را در محله و شهر متجلي کنيم.
 
وي افزود: يکي از علت‌هاي تأثيرگذار در پيشبرد فرهنگ و تمدن اسلامي در همه‌ي زمينه‌ها مساجد هستند جامعه اسلامي بدون مساجد نمي‌توانند نقش فرهنگي، تربيتي و اجتماعي خود را ايفا کند.

صالحی تصريح کرد: به همين دلايل بود که پيامبر اکرم (ص) پس از ورود به هر شهر اقدام به ساخت مسجد مي‌کردند.

وی طبق بررسي‌ها روي بيانات مقام معظم رهبري عمده دلايلي که باعث موفقيت شده است نقش‌آفريني مؤثر مردم بوده است. چون مردم باانگيزه‌ي الهي پاي‌کار بوده‌اند ولي متأسفانه در چند سال اخير در عرصه‌هاي اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و غيره کمتر ب نقش مردم توجه شده است و آن هارا در امور مشارکت داده‌ايم.

 صالحي در ادامه عنوان کرد: براي رسيدن به يک جامعه اسلامي و يک تمدن اسلامي نبايد تعلل کرد چه‌بسا که براي نحوه مشارکت مردم بايد شوراي محله‌ها توانمند باشند يعني اينکه بايد بتوانند مشکلات را احصا کنند و همه‌ي مشکلات مردم در همه‌ي زمينه‌ها را بيان کرده و پيگيري کنند و همچنين بايد خيرين نهادهاي مردمي يا انقلابي و ارزشي مثل سپاه، بسيج، کميته امداد، بهزيستي وارد عمل شده و با کمک مردم مشکلات را رفع‌ورجوع کنند.
 
وي در پايان بيان داشت: البته همه‌ي مشکلات نمي‌تواند در مساجد حل شود ولي همه‌ي مشکلات مي‌توانند در مساجد پيگيري مي‌شود.

انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۱۶:۲۸

27 Dec 2021