۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۴۲۱۴۷
جهانبین نیوز گزارش می دهد/

دانشجوياني با انبوهي از گلايه ها/برای اخذ مدرک دانشگاه باید کتاب ها نوشت

يکي از دانشجويان دانشگاه پيام نور لردگان گفت: براي فارغ التحصيلي و اخذ مدرک دانشگاه بايد کتاب ها نوشت و ساعت ها گلايه کرد.
دانشجوياني با انبوهي از گلايه ها/برای اخذ مدرک دانشگاه باید کتاب ها نوشت
به گزارش جهانبین نیوز؛ دانشگاه پيام نور واحد لردگان در سال 1379 با يک رشته در ساختمان استيجاري شروع به فعاليت کرد و در سال 1389 با حواشي مختلف نهايتاً ساختمان آموزشي اين واحد در منطقه حاجي آباد لردگان تکميل و مورد بهره برداري قرار گرفت. بر اساس اطلاعات سايت دانشگاه بالغ بر 1400نفر دانشجو فعال در اين دانشگاه مشغول به تحصيل مي باشند.

وضعيت و موقعيت مکاني دانشگاه پيام نور از همان ابتدا با حواشي مختلفي همراه بود، برخي از آينده مطلوب براي اين دانشگاه سخن مي گفتند و البته عده اي هم انتقادات زيادي وارد کردند. به هرحال دانشگاه تشکيل شد و با تنوع رشته هاي مختلف دانشجويان زيادي جذب شدند اما با گذشت يک دهه از فعاليت در مکان جديد ولي همچنان برخي از مسائل و مشکلات موجب نارضايتي دانشجوياني شد که دغدغه زيادي براي بهبود وضعيت دانشگاه و شخصيت دانشجويي خود داشتند.

مجموع اين عوامل و درخواست برخي از مردم و دانشجويان براي پيگيري وضعيت کلي دانشگاه موجب شد عوامل خبرنگار ما به بررسي اين مسئله در چارچوب برنامه « چالش هفته»  بپردازد. بدين ترتيب با طرح اين چالش از مردم و دانشجويان دعوت به مشارکت کردند.

 از طريق گفتگو و مشارکت مردمي در شبکه هاي اجتماعي به بررسي ديدگاه و نظرات مختلف که اکثريت از طرف دانشجويان دانشگاه پيام نور لردگان بود پرداختيم. ديدگاه هايي که مطرح شد مسائل مختلفي را شامل مي شد که البته برخي از نظرات و ديدگاه هاي دوستان به دلايل مختلف قابل مطرح شدن در رسانه نبود اما بنا بر اصل بي طرفي، آزادي و عدم سانسور نظرات با تغيير ادبيات برخي نظرات به جمعبندي گزارش اين هفته پرداختيم.

برخي از ديدگاه هاي مشارکت کننده ها که البته اکثراً از وضعيت ناراضي بودند به اين شرح است:

يکي از دانشجويان اين دانشگاه گفت: اولويت دانشگاه پيام نور درآمد زايي از طريق دانشجويان است نه افزايش کيفيت و سطح علمي افراد از زمان تأسيس اين دانشگاه در شهرستان چه تحول فکري و رشد علمي صورت گرفته يا چه خلاقيتي توليد شده است.

دانشجوي ديگري بيان داشت: نوع برخورد با دانشجويان در دانشگاه چندان در خور و شايسته جامعه دانشجويي شهرستان نمي باشد؛ اطلاع رساني در دانشگاه به شدت ضعيف است.

اين دانشجو در ادامه افزود: بسياري از کلاس ها علارغم ارائه برنامه برگزار نمي شود که اين مورد بارها مورد اعتراض دانشجويان قرار گرفته است.

دانشجوي خانمي گفت: سيستم آموزشي به گونه اي است که موجب ضعف علمي دانشجو شده است. و دانشگاه و دانشجويان هيچگونه فعاليت و مشارکتي در برگزاري همايش، اجلاس علمي- فرهنگي، مطالبه گري در سطح خرد و کلان، موضع گيري نسبت به مسائل مختلف و در نهايت هيچ حضوري موثري در جامعه ندارند.

دانشجوي ديگري که در رشته حقوق مشغول تحصيل است با گلايه از مسئولين دانشگاه گفت: چه کسي پاسخگو رفاه دانشجو، حمل و نقل و خواسته ها دانشجويان است؟ دانشگاه پيام نور هيچگونه برنامه اي براي رشد و پرورش دانشجويان براي حضور فعال در اجتماع، نهادينه کردن روحيه علم طلبي و شخصيت ساز دانشجويي ندارد.

دانشجوي فارغ التحصيل اين دانشگاه گفت: سيستم گلستان دانشگاه به شدن ضعيف است به گونه اي که دانشجو فارغ التحصيل شده در سيستم همچنان در حال تحصيل نشان داده مي شود.
وي بيان داشت: براي فارغ التحصيلي و اخذ مدرک دانشگاه بايد کتاب ها نوشت و ساعت ها گلايه کرد.

بسياري از خانم هاي دانشجو مطرح کرده اند به دليل محدوديت و مشکلات خانوادگي فرصت حضور در دانشگاه هاي دولتي يا دانشگاه هاي با کيفيت بهتر در استان هاي ديگر را از دست داده اند و در نهايت به حضور در دانشگاه پيام نور لردگان رضايت داده اند اما پس از حضور وضعيت دانشگاه به گونه اي بوده است که تنها موجب افسردگي، افت علمي و سرخوردگي شده است. 
 
علاوه براين درخواست ها و ديدگاه هاي ديگري نيز مطرح شده که در اينجا فرصت بيان کردن همه آنها نيست.


سوال و پاسخ از مسئول دانشگاه پيام نور لردگان


با توجه به اين مشکلات و در خواست هاي مردم و دانشجويان مسئله را با مسئول دانشگاه پيام نور لردگان دکتر محمد عظيمي گندماني در ميان گذاشته ايم که البته به دلايلي که ايشان مطرح کرده اند هيچگونه پاسخي در مورد اين مسئله دريافت نکرده ايم:

 آقاي عظيمي فرمودند: مصاحبه يا گفتگو از طريق فضاي مجازي شامل (واتساپ و تلگرام)، بوده و به همين دليل پاسخگو نمي باشم. تعطيل رسمي است بنابراين پاسخگو نمي باشم. و اطلاعات و درخواست هاي شما به روز نبوده است.

اما جوابيه خبرنگار ما:
امروزه با پيشرفت و توسعه ابزارهاي ارتباطي به خصوص فضاي مجازي و اينترنت بسياري از روش هاي سنتي به حاشيه رفته اند و در مورد گفتگو و مصاحبه نيز اين مورد کاملاً صدق مي کند و هم اکنون بسياري از خبرگزاري ها و کانال هاي خبري تلگرامي و... از روش هايي چون گفتگو يا پرسش و پاسخ در شبکه هاي اجتماعي يا ابزارهاي اينترنتي استفاده مي کنند.

امروزه بسياري از گفتگوها از اين طريق انجام مي شود و اين خبرگزاري نيز سابقاً گزارش هاي زيادي را به اين شکل تهيه کرده است زيرا بسياري از مسئولين محترم شهرستان تنها اصل همکاري دوستانه را مدنظر قرار داده و صميمانه همکاري کرده اند.

 در مورد تعطيل رسمي نيز، تصور مجموع ما اين بوده است که به دليل پايان سال تحصيلي و فشردگي امتحانات و ساير مسائل فرصت گفتگو حضوري نيست به همين دليل با درک مشغله کاري و فکري مسئولين دانشگاه تصميم گرفتيم در يک روز تعطيل که احتمالا فرصت و آرامش بيشتري وجود دارد اين مسئله را مطرح کنيم.

نکته ديگر اينکه اين روز تعطيل براي همه است و ما به عنوان رسانه نيز در اين روز به صورت قانوني تعطيل مي باشيم اما بنا بر مسئوليت و وجدان شخصي حتي در اين روز نيز در جهت خدمت به مردم فهيم و با ارزش شهرستان لردگان با تمام وجود فعاليت مي کنيم.

در مورد اطلاعات و خواسته هايي که فرمودند قديمي هستند بايد بيان کنيم که اين اطلاعات از طرف مردم و دانشجويان مطرح شده است که  چارچوب محورهايي مطرح کرديم که شامل:

1.ديدگاه شما در ارتباط با وضعيت دانشگاه پيام نور چيست؟

2.فضاي علمي دانشگاه را چگونه ارزيابي مي کنيد؟

3.بسياري از دانشجويان نسبت به امکانات دانشگاه ناراضي هستند! چه ديدگاه و برنامه اي نسبت به اين مسئله داريد؟

4.آيا براي رفع مشکلات جاده منتهي به دانشگاه و حمل و نقل دانشجويان اقدامي کرده ايد؟

5. برخي از دانشجويان نسبت به فقدان يک کتابخانه جامع، بي مهري هاي برخي از پرسنل دانشگاه (تاکيد دارند فقط برخي) و همچنين غيبت برخي اساتيد و عدم برگزاري کلاس ها گلايه مند هستند ديدگاه شما در اين رابطه چيست؟

6.بسياري از دانشجويان و فارغ التحصيلان از سيستم گلستان، مراحل فارغ التحصيلي به شدت گلايه دارند براي نمونه ادعا دارند که برخي با وجود فارغ التحصيل شدن همچنان در سيستم دانشگاه مشغول به تحصيل محسوب مي شوند در اين مورد چه ديدگاهي داريد؟

7.برنامه دانشگاه براي تغيير دانشگاه از واحد به مرکز و افزايش کيفيت رشته هاي دانشگاه چيست؟

8. چه آينده اي براي دانشجويان و دانشگاه پيام نور لردگان ترسيم مي کنيد؟
 
تمام محورهاي درخواستي به اين صورت بوده و در کمال احترام و تشکر خواستار توضيحي هر چند کوچک از طرف مسئول مربوطه بوديم و حتي با گذشت 12ساعت (از 12 ظهر تا 12شب)  از معرفي و طرح محورها هيچگونه همکاري انجام نشد. انتظار مي رفت مسئول مربوطه حداقل با يک پيام خطا و اشتباهاتي که معتقدند ما داشته ايم را به ما تذکر مي داد و روش درست گفتگو را بيان مي فرمودند يا حداقل اينکه فرصت پاسخگويي ندارند تا در روزي ديگر و در شرايط بهتري طبق ميل و خواسته ايشان اقدام مي کرديم ولي متاسفانه با بي توجهي نسبت به درخواست هاي مکرر ما و بيان عذر خواهي، تشکر و سپاسگزاري براي پاسخگويي به هيچ وجه پاسخگو نبوده اند که د راين رابطه قضاوت را بر عهده مردم مي گذاريم زيرا اين دغدغه و خواسته مردم فهيم و دانشجويان مطالبه گر دانشگاه پيام نور لردگان بوده است.

با اين وجود و با توجه به اصل همکاري و احترام متقابل در صورت پاسخگويي کامل و جامع مسئولين دانشگاه در ارتباط با مسائل مطرح شده کمال سپاسگزاري را دارد.

انتهاي پيام/630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۱۶:۲۶

27 Dec 2019