۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۴۱۴۸۳
تولید قارچ نمونه بارز اقتصاد مقاومتی:

تولید قارچ در چهارمحال و بختیاری رو به افزایش/حمایت مسئولان از تولید کنندگان نقش مهمی در افزایش تولید قارچ

شرایط آب و هوایی مناسب چهارمحال وبختیاری برای تولید قارچ دکمه ای موجب شده تولید این محصول در چهارمحال و بختیاری روز به روز افزایش یابد وحمایت مسئولان و اختصاص تسهیلات سرمایه در گردش به تولید کنندگان نقش مهمی در افزایش تولید این محصول خواهد داشت.
تولید قارچ در چهارمحال و بختیاری رو به افزایش/حمایت مسئولان از تولید کنندگان نقش مهمی در افزایش تولید قارچ
به گزارش جهانبین نیوز ؛ چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های سردسیر و معتدل منطقه زاگرس در جنوب غربی کشور است که نقش مهمی در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی کشور دارد.

این استان باوجود اینکه کوچک است اما در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی، باغی و دامی جایگاه برتری در کشور دارد.

چند سالی است که تولید قارچ دکمه‌ای در این استان مورد توجه قرارگرفته و هرساله تولید این نوع قارچ در استان افزایش می‌یابد.

شرایط آب و هوایی مناسب چهارمحال وبختیاری برای تولید قارچ دکمه ای موجب شده تولید این محصول در چهارمحال و بختیاری روز به روز افزایش یابد.

قارچ دکمه ای تولیدی این استان بیشتر به استان های همجوار از جمله اصفهان و خوزستان صادر می شود.

هم  اکنون تولید این محصول غذایی درآمد بسیاری خوبی دارد و جایگاه آن در سبد خرید خانوار باز شده است.

حمایت مسئولان و اختصاص تسهیلات سرمایه در گردش به تولید کنندگان نقش مهمی در افزایش تولید این محصول خواهد داشت.



قارچ جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز

مریم حسینی کارشناس ارشد حوزه کشاورزی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛  اظهار کرد: پرورش قارچ باید در یک محیط کاملا تاریک صورت پذیرد .

وی با اشاره به اینکه پرورش قارچ کسب و کاری زود بازده است که نیاز به سرمایه اولیه زیادی هم ندارد بیان داشت: علاقه مندان به کار تولیدی در خانه می توانند با پرورش قارچ در منزل به سودی تضمین شده و منطقی دست پیدا کنند.

حسینی ادامه داد: برای این کار باید با نحوه آموزش پرورش قارچ بیشتر آشنا شوید ریسک سرمایه گذاری تولید قارچ در مقایسه با دیگر کسب و کارهای حرفه ای، بسیار کمتر است.

وی بیان داشت: سودآوری، تضمین
سرمایه، ریسک مالی اندک، سادگی کار و بازار فروش خوب از مواردی است که باعث شده تا بسیاری از شهرنشین ها هم وارد صنعت پرورش قارچ شوند.

حسینی بیان داشت: انواع قارچ صدفی، قارچ دکمه ای و غیره در صورت پرورش اصولی به خوبی رشد می کنند.

وی خاطر نشان کرد: ورود به هر حرفه ای بدون داشتن اطلاعات کافی، ریسک کار را بالا می برد، اگر می خواهید کسب و کاری پر سود را با تولید یک محصول غذایی شروع کنید باید آموزش های لازم را ببینید.



چهارمحال و بختیاری رتبه پنج تولید قارچ در کشور

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: هفت هزار تن قارچ سالانه در چهارمحال و بختیاری تولید می شود.
 
مهندس حمیدرضا دانش معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی در چهارمحال وبختیاری در گفت وگو با جهانبین نیوز، گفت: هفت هزار تن قارچ سالانه در چهارمحال و بختیاری تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ واحد صنعتی تولید قارچ خوراکی و ۱۵۰ واحد خانگی تولید قارچ خوراکی در این استان فعالیت می کنند، بیان کرد: با بهره برداری از طرح های جدید در این بخش میزان قارچ تولیدی چهارمحال و بختیاری افزایش می یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان بیان کرد: شرایط آب و هوایی چهارمحال بختیاری متناسب با رویش قارچ است و این امر زمینه را برای توسعه واحدهای تولید قارچ در این استان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چهارمحال و بختیاری رتبه پنج کشور در میزان تولید قارچ را دارد، تصریح کرد: سالانه بیش از هفت هزار تن قارچ خوراکی در این استان تولید می شود.


 
 
روستای قلعه ممکا قطب تولید قارچ خانگی


اکثر اهالی این روستا به تولید و پرورش قارچ خانگی مشغول هستند و این روند همچنان رو به افزایش است.

قارچ تولیدی این استان به استانهای اصفهان، تهران و خوزستان صادر می‌شود.
 
 
انتهای پیام/1020ج

 
 
 
 

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۴۹:۳۰

27 Dec 2019