۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۱۶۸۵۳
زندگينامه شهيد محمد دائي جواد:

عازم جبهه شدن يک تکليف الهي است

وي در زمان تحصيل خود در پايگاه هاي بسيج بسيار رفت و آمد مي کرد و با آنها همکاري داشت به خصوص در زمان جنگ عاشق رفتن به جبهه بود و دائم از يک تکليف الهي با پدر و مادر خود صحبت مي کرد که سرانجام به حرف خود عمل کرد و به آرزوي بلند مرتبه خود رسيد.
عازم جبهه شدن يک تکليف الهي است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين، شهداء از چشمه سار زلال عشق وضو گرفته و در دم بر هر چه جز او تکبير زدند و بي قرار و بي تاب، شراب ظهور انوار عالم قدس در کشيدند و به طواف جمال حضرت معشوق شتافتند.

در ادامه گزيده اي از زندگينامه شهيد محمد دائي جواد را مي خوانيد:

تولد، نوجواني و جواني
شهيد محمد دائي جواد در روز بيست و نهم آبان ماه سال ۱۳۴۴ در اصفهان ديده به جهان گشود. وي تحصيلات مقطع ابتدائي خود را در دبستان فريد چالشتر به پايان رساند و پس از عزيمت به شهرکرد مقطع متوسطه خود را در دبيرستان سيد جمال الدين اسد آبادي به پايان رسانيد. بعد از مقطع دبيرستان وارد مرکز تربيت معلم شهيد رجائي گرديد و در رشته آموزش ابتدائي شروع به تحصيل نمود وي به مدت دو سال تحصيلات خود را در اين مرکز سپري کرد.

شهيد و دفاع مقدس
وي در سال ۱۳۶۴ براي گذراندن آموزش نظامي به اهواز منتقل گرديد و بعد از آن در سال ۱۳۶۵ عازم جبهه نبرد حق عليه باطل شد و سرانجام در روز ۲۷ تير ماه سال ۱۳۶۵ در انرژي اتمي به درجه رفيع شهادت نائل گرديد.

خصوصيات برجسته شهيد
وي از لحاظ خصوصويات اخلاقي بسيار رئوف و مهربان بود و به کساني که از لحاظ سني کوچکتر بودند هميشه احترام مي گذاشت و هميشه در سلام کردن پيش قدم بود و با دوستان و همکلاسيهاي خود بسيار خوش خلق بود و در مقابل بزرگترها بسيار مودب و فروتن بود.

فعاليتهاي سياسي – مذهبي
وي در زمان تحصيل خود در پايگاه هاي بسيج بسيار رفت و آمد مي کرد و با آنها همکاري داشت به خصوص در زمان جنگ عاشق رفتن به جبهه بود و دائم از يک تکليف الهي با پدر و مادر خود صحبت مي کرد که سرانجام به حرف خود عمل کرد و به آرزوي بلند مرتبه خود رسيد. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۰۸:۰۹

26 Dec 2019