۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۸۴۱۰
راشد یزدی دردانشگاه شهرکرد:

مدیران ما باید جوان و پر مغز باشند

استاد حوزه علمیه گفت: منبع تامین قدرت فرهنگی دانشگاه است، دانشگاه طریقی هدایت گر برای ارائه سبک زندگی بهتر است.
مدیران ما باید جوان و پر مغز باشند
به گزارش جهانبین نیوز حجت الاسلام محمد کاظم راشد یزدی در چهاردهمین روز طرح تقویت مبانی اعتقادی در دانشگاه شهرکرد نقش دانشگاه و دانشجویان در هدایت گری و ارائه طریق زندگی بهتر رامهم و اساسی ارزیابی کرد.

راشد یزدی علم و شناخت را دارای سه درجه دانست و گفت: اولین شناخت سطحی و حسی، دوم شناخت علمی و سوم شناخت فلسفی است که این شناخت بالاترین مرتبه شناخت است.

وی افزود: در زمان ما حداقل شناخت، شناخت علمی است و هر نوع شناخت پایین تر از این مطرود است.

راشد یزدی عصر امروز را عصر فرهنگ دانست و اظهار داشت: فرهنگ مبدا حرکت و تحول و سنگر امروز است سنگری که باید حفظ شود چرا که همه جنگ ها در این مرز قرار دارد.

وی از کشاورزی به عنوان عامل مهم توسعه کشورها یاد کرد و بیان داشت: کشاورزی هم سنگری است که باید با علوم دانشگاهی و روز توسعه یابد.

استاد حوزه علمیه خدمت به مردم را هم سنگری دیگر دانست که باید با کمک افرادی که تجربه و معلومات کافی را دارند حفظ شود و گسترش یابد.

وی تاکید کرد: در جامعه کسانی که می خواهند در این حوزه ها فعالیت کنند باید سه شرط دانستن، توانستن و خواستن را داشته باشند و تخصص و مدیریت و مکتبی بودن سه شرط قبول مسئولیت است.

راشد یزدی با تاکید بر نقش دانشگاه در اداره کشور گفت: امروز دنیا را مغزها اداره می کنند علم است که امروز مدیریت می کند.

وی افزود: دانشگاه یکی از اماکن مقدس برای آموزش و یادگیری است که فرهنگ و زندگی می زاید.

کارشناس دینی یکی از ضعف های امروز کشور را مدیریت دانست و تصریح کرد: در کشور با بحران مدیریت مواجه هستیم و باید برای جبران کمبود مدیریت به مدیرسازی و تربیت مدیران آگاه و مکتبی اهتمام داشت.

راشد یزدی اظهار داشت: مدیران ما باید جوان و پر مغز باشند و پدر و مادر ها باید سرمایه های علمی و فرهنگی را در فرزندانشان پرورش دهند.

مرجع : بام ایران خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۷:۴۵

27 Dec 2019