کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راشد یزدی دردانشگاه شهرکرد:

مدیران ما باید جوان و پر مغز باشند

بام ایران خبر , 4 شهريور 1392 ساعت 13:38

استاد حوزه علمیه گفت: منبع تامین قدرت فرهنگی دانشگاه است، دانشگاه طریقی هدایت گر برای ارائه سبک زندگی بهتر است.


به گزارش جهانبین نیوز حجت الاسلام محمد کاظم راشد یزدی در چهاردهمین روز طرح تقویت مبانی اعتقادی در دانشگاه شهرکرد نقش دانشگاه و دانشجویان در هدایت گری و ارائه طریق زندگی بهتر رامهم و اساسی ارزیابی کرد.

راشد یزدی علم و شناخت را دارای سه درجه دانست و گفت: اولین شناخت سطحی و حسی، دوم شناخت علمی و سوم شناخت فلسفی است که این شناخت بالاترین مرتبه شناخت است.

وی افزود: در زمان ما حداقل شناخت، شناخت علمی است و هر نوع شناخت پایین تر از این مطرود است.

راشد یزدی عصر امروز را عصر فرهنگ دانست و اظهار داشت: فرهنگ مبدا حرکت و تحول و سنگر امروز است سنگری که باید حفظ شود چرا که همه جنگ ها در این مرز قرار دارد.

وی از کشاورزی به عنوان عامل مهم توسعه کشورها یاد کرد و بیان داشت: کشاورزی هم سنگری است که باید با علوم دانشگاهی و روز توسعه یابد.

استاد حوزه علمیه خدمت به مردم را هم سنگری دیگر دانست که باید با کمک افرادی که تجربه و معلومات کافی را دارند حفظ شود و گسترش یابد.

وی تاکید کرد: در جامعه کسانی که می خواهند در این حوزه ها فعالیت کنند باید سه شرط دانستن، توانستن و خواستن را داشته باشند و تخصص و مدیریت و مکتبی بودن سه شرط قبول مسئولیت است.

راشد یزدی با تاکید بر نقش دانشگاه در اداره کشور گفت: امروز دنیا را مغزها اداره می کنند علم است که امروز مدیریت می کند.

وی افزود: دانشگاه یکی از اماکن مقدس برای آموزش و یادگیری است که فرهنگ و زندگی می زاید.

کارشناس دینی یکی از ضعف های امروز کشور را مدیریت دانست و تصریح کرد: در کشور با بحران مدیریت مواجه هستیم و باید برای جبران کمبود مدیریت به مدیرسازی و تربیت مدیران آگاه و مکتبی اهتمام داشت.

راشد یزدی اظهار داشت: مدیران ما باید جوان و پر مغز باشند و پدر و مادر ها باید سرمایه های علمی و فرهنگی را در فرزندانشان پرورش دهند.


کد مطلب: 8410

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8410/مدیران-باید-جوان-پر-مغز-باشند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir