۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۷۹۶۷
جانشین بسیج دانشجویی کشور:

دانشجویان نباید اجازه بدهند اطرافیان روحانی، او را به گذشته بازگردانند

جانشین بسیج دانشجویی کشور خاطرنشان کرد: دانشجویان نباید اجازه بدهند که اطرافیان روحانی، او را به گذشته بازگردانند و دانشجویان دغدغه مند باید در فضای دانشگاهی مراقب حرکت های انحرافی باشند.
دانشجویان نباید اجازه بدهند  اطرافیان روحانی، او را به گذشته بازگردانند

به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، عبدالله گنجی در جمع دانشجویان طرح ولایت ضمن عرض تبریک عید فطر و تبریک حضور دانشجویان در این طرح گفت: شما دانشجویان دوره اصلاحات را ندیده اید و در سال جاری با فضایی مواجه می شوید که با ۸ سال گذشته متفاوت است و لازم است آمادگی های ذهنی لازم را برای ورود به این دوران داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: لازمه ی مقابله با جنگ نرم، داشتن معرفت، بصیرت و سپس مهارت است؛ که در این طرح معرفت را بدست می آورید و در این جلسه در خصوص بصیرت بحث می شود که شما پس از کسب معرفت باید نسبت به جریانات سیاسی، بین المللی، قدرت و مسائل مهم جهان اسلام و انقلاب اسلامی، اشراف داشته باشید.

جانشین بسیج دانشجویی کشور یادآور شد: وقتی در حوزه ی بصیرت وارد می شوید یعنی باید با فن بیان، فن قلم و هنر مبارزه وارد عرصه شوید.

گنجی افزود: برخی از جریان شناسی تلقی اشتباهی دارند و آن را معادل حزب شناسی می دانند؛ به گونه ای که ۴ خبر از این و آن را بازگو می کنند که البته شاید اینها بخشی از جریان شناسی باشند.

وی بیان داشت: جریان شناسی مبتنی بر مسائل فکری است؛ به گونه ای که وقتی می گویند جریان شناسی، یعنی این جریان یک فکر و دستگاه تئوری دارد که بحث های سیاست، اقتصاد، اجتماع و ... از آن فکر سرچشمه می گیرد به عنوان مثال: نگاه امام خمینی (ره) و نگاه اوباما به انسان متفاوت است و این منشأ تفاوت های دیگری در ابعاد دیگر می شود.

جانشین بسیج دانشجویی کشور خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از جریان شناسی می شود باید فکر مرتبط با آن جریان را بشناسیم؛ تا جریان را نشناسیم نمی توانیم باورهای سیاسی و رفتارهای سیاسی آنها را قضاوت کنیم.

گنجی افزود: وقتی صحبت از جریان اصلاحات می شود باید نگاه ها، باورهای دینی و چهارچوب های اندیشه آنها را بشناسیم و پس از آنکه فهمیدیم در اصلاحات محور حکومت انسان است، تعریف درستی از سکولارسیم دموکراسی در این جریان بدست می آید.

وی یادآور شد: شما نسلی هستید که انقلاب، امام و جنگ را ندیده اید و کسی که این موارد را ندیده باشد، اعتقاد و باورهایش سست است هرچند افرادی هم بودند که در این دوران زندگی کرده اند اما باورهایشان محکم نیست.

جانشین بسیج دانشجویی کشور افزود: امام خمینی (ره) می خواست ثابت کند که دین اسلام آنقدر جامع هست که می توان همه چیز را از آن استخراج و آنقدر محکم است که می توان حکومتی را بر اساس آن پایه ریزی کرد

گنجی تصریح کرد: پس از تشکیل حکومت اسلامی و مشخص شدن سازو کار های آن، جنگ ایران و عراق شکل گرفت و جوانان زیادی با رفتن به جنگ تربیت شدند و کادر سازی بزرگی انجام شد

وی خاطرنشان کرد: پس از رحلت امام خمینی (ره) عده ای از انقلابیون به دور هم جمع شده و اعلام کردند که ولایت فقیه را حتی در زمان امام خمینی (ره) قبول نداشتند و به احترام وی نسبت به نظریه ولایت فقیه اعتراض نکرده بودند
که عده ای از آنها مانند بهزاد نبوی و موسوی خوئینی ها، به طور صریح این موضوع را اعلام کردند.

جانشین بسیج دانشجویی کشور یادآور شد: این افراد به دور هم جمع شدند تا بررسی کنند که نظام دینی پاسخگوی مردم هست یا خیر؟ و محور این گروه از سال ۶۸ با فعالیت های فکری و ایده ای سروش شروع شد و هاشمی نیز از این پروژه ۲۰ نفره حمایت کرد.

گنجی افزود: این افراد ماهنامه ی کیان را درست کردند که بعد ها به حلقه ی کیان معروف شدند و در ماهنامه ی خود مبانی دین مانند عصمت، خاتمیت، نبوت، امامت، ولایت فقیه و ... را به چالش کشیده و به این نتیجه رسیدند که اسلام و دموکراسی از هم جدا می باشد.

وی گفت: در انتخابات سال ۷۶ با اینکه خاتمی در این جران نبود اما از لحاظ فکری به این جریان بسیار نزدیک بود و زیرساخت های فکری خاتمی را این گروه آماده کرده بودند.

جانشین بسیج دانشجویی کشور تأکید کرد: به طورکلی ۳ عامل اصلی موجب رأی آوردن خاتمی در این انتخابات شد که اولین مورد این بود که زیرساخت های فکری خاتمی را حلقه ی کیان با توجه به در دست داشتن اسنادی از مرکز مطالعات استراتژیک نظام که در دوران هاشمی و به دستور او در اختیار آنها قرار داده بودند، تعیین و برنامه ریزی کرده بودند.

گنجی یادآور شد: دومین عامل تورم ۴۹ درصدی و مشکلات اقتصادی و اجتماعی موجود در زمان هاشمی بود که حتی در شهرهای مشهد، قزوین، اسلامشهر و اراک قیام های مردمی صورت گرفت که منجر به کشته شدن تعدادی از مردم در این شهر ها شد.

وی افزود: سومین عامل رأی آوردن خاتمی، دو قطبی شدن انتخابات به دو جناح چپ و راست بود که نماینده راست ناطق نوری و نماینده ی هاشمی و نماینده جناح چپ، خاتمی بود که از دوره های گذشته چپ به معنای تغییرخواه و پیگیری تغییرات بوده است.

جانشین بسیج دانشجویی کشور خاطرنشان کرد: از مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۷۶، سه تلقی برداشت شده بود که اولین دیدگاه نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر رقم خوردن یک حماسه ی بزرگ بود.

گنجی افزود: دومین دیدگاه، رأی آوردن جناح چپ و «نه» گفتن مردم به جناح راست بود و سومین دیدگاه که تفسیر حلقه ی کیان بود، رأی آوردن خاتمی را «نه» گفتن مردم به جمهوری اسلامی برداشت و بر مبنای تفسیر خود، برای اداره ی کشور برنامه ریزی کردند.

وی بیان داشت: حلقه ی کیان با صراحت در بسیاری از مجلات و روزنامه های خود نوشت در ایران حاکمیت دوگانه است و تعدادی از مرم به دنبال جمهوریت و تعدادی دیگر به دنبال اسلام هستند و برنامه ی خود را برای عبور از اسلام و رسیدن به سکولارسیم و سرانجام ایجاد براندازی پیاده کردند که اوج آن فتنه ی ۸۸ بود.

جانشین بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: آنها در راستای استحاله پارلمانی نظام برنامه های زیادی را اجرا کردند که در آن زمان تعداد زیادی روزنامه را راه اندازی کردند که تیراژ روزنامه ها در کشور در سال ۷۹ به ۳و نیم تا ۴ میلیون روزنامه در کشور رسید.

گنجی گفت: آنها به وسیله ی مجلس ششم به دنبال تغییر محتوای نظام بودند که پس از انتخابات مجلس ششم برخی از آنها در همایش «چشم انداز ایران بعد از مجلس ششم» در آلمان شرکت کردند و به راحتی به نظام پشت کردند.

وی افزود: در آن مجلس، ۵ قانون از شورای نگهبان عبور نکرد که در صورت تصویب ضررهای زیادی به جمهوری اسلامی می زد که اولین قانون، قانون مطبوعات بود که آزادی کامل برای مطبوعات در انتشار
موضوعات مختلف را در نظر گرفته بودند که با توجه به تجربه ی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از فروپاشی شوروی و نامه ی ایشان به کروبی به عنوان رئیس مجلس ششم جلوی این کار گرفته شد.

جانشین بسیج دانشجویی کشور یادآور شد: دومین قانون اصلاح قانون انتخابات برای حضور همه ی گروه ها در انتخابات کشور حتی ضد انقلاب، ساواکی ها و نهضت آزادی که امام خمینی (ره) صریحتاً اعلام کرده بودند اینها نباید رسمیت داشته باشند و سومین قانون افزایش اختیارات رئیس جمهور برای گوشه نشین کردن رهبری بود.

گنجی خاطرنشان کرد: چهارمین قانون نیز لغو کلیه گزینش ها در کشور و پنجمین قانون پیوستن ایران به کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان بود که قوانین بسیار بی شرمانه ای در این کنوانسیون به تصویب رسیده است که مخالف مبانی دین اسلام می باشد.

وی ضمن توضیح خاطراتی از دانشجویان سیاسی در این دوران افزود: برای عبور این ۵ قانون از شورای نگهبان راهبرد فشار از پایین و چانه زنی از بالا توسط سعید حجاریان طراحی شد که وظیفه ی ایجاد فشار به مطبوعات و دفتر تجکیم وحدت در دانشجویان بود.

جانشین بسیج دانشجویی کشور یادآور شد: در این دوران به دنبال پروتستانتیسم یا اصلاح گری دینی و پلورالیسم دینی بودند به گونه ای که اعلام کردند هرکس برداشتی از دین اسلام دارد و همه ی این برداشت ها درست است.

گنجی تأکید کرد: فضای کشور در اصلاحات به نوعی بود که به طور دقیق مکاتب پست مدرن غرب در کشور مبنا قرار گرفت و فضای تنش آلودی در کشور حاکم شد که حوادث کوی دانشگاه در تیرماه ۷۸ نیز یکی از این موارد بود که با توجه به شواهد موجود این حوادث را خودشان رقم زدند.

وی گفت: در این حوادث فقط یک سرباز افسر وظیفه کشته شد اما روزنامه ها با سیاه نمایی تیتر می زدند که دانشگاه تهران به خاک و خون کشیده شد و با عروسک جنازه سازی کردند و از آن عکس گرفتند.

جانشین بسیج دانشجویی کشور افزود: در این میان کروبی با دیدن عکس ها با شهدای دانشگاه اعلام همدردی کرد و ۲ تن از علمای وابسته به این جریان عزای عمومی اعلام کردند؛در حالیکه کسی کشته نشده بود!

گنجی اذعان داشت: در این فضای جنگ روانی در کشور، دشمن به جریان اصلاحات برای ایجاد براندازی در کشور امیدوار تر شد و بارها در جلسات و روزنامه های مختلف آن را به طور علنی اعلام کردند.

وی تصریح کرد: اصلاح طلبان وقتی دیدند که خاتمی سرعت کافی برای عبور از انقلاب و براندازی را ندارد، پروژه ی عبور از خاتمی را کلید زندند و سعید حجاریان که مشاور خاتمی بود اعلام کرد: باید خاتمی را از قطار اصلاحات پیاده کنیم.

جانشین بسیج دانشجویی کشور افزود: این پروژه به گونه ای بود که خاتمی در سال ۸۳ که به دانشگاه رفت، کسی نبود که برای او در این جلسه حاضر شود و دفتر او برای این کار به بسیج دانشجویی متوسل شد که بسیج به این نتیجه رسید که برای آبروی نظام این کار را بکند و در آن جلسه درگیری های زیادی به وجود آمد.

گنجی بیان داشت: در سال آخر ریاست جمهوری خاتمی، او اعلام کرد که منظور من اصلاحات در چهارچوب قانون اساسی کشور است؛ این درحالی بود که در این دوران اصلاحات بر خود نظام یا همان استحاله در حال رقم خوردن بود.

وی گفت: با توجه به بروز انقلاب مخملی در کشورهایی
در دنیا، این برنامه در سال ۸۸ نیز برای ایران در نظر گرفته شد و برنامه ریزی های لازم جهت به دست آوردن قدرت در ایران رقم خورد.

جانشین بسیج دانشجویی کشور افزود: این افرادی که الان در زندان هستند و خود را به اشتباه زندانی سیاسی می دانند در حالیکه برخلاف صحبت رئیس جمهور کشور یعنی روحانی ما زندانی سیاسی در کشور نداریم و اینها زندانیان امنیتی هستند، اعتراف کرده اند که یکی از راه های بدست آوردن قدرت همان انقلاب مخملی است و در این راستا از کمک های آمریکا نیز بهره گرفتند.

گنجی با اشاره به فتنه ۸۸ خاطرنشان کرد: فتنه ی ۸۸ یک تصادف نبود بلکه یک فرمول و طراحی خاصی در پشت فتنه ۸۸ وجود داشت؛ یک خبرنگار می گوید: موسوی و خاتمی آنقدر برای انقلاب رنگی در ایران ناشی بودند که حتی بلد نبودند آن را بومی کنند و آن را به شکل کلاسیک در کشور پیاده کردند.

وی افزود: موسوی با توجه به این طراحی خود را قبل از انتخابات پیروز دانست و با این کار مردم را به آشوب و اعتراض دعوت کرد که حداکثر جمعیتی که در ۲۱ خرداد ماه به تهران آمدند ۵۰۰ هزار نفر بودند.

جانشین بسیج دانشجویی کشور یاد آور شد: موسوی در جواب یک خبرنگار گفت: «تجمعات چشمگیر هفته های گذشته تهران در شب ها احتمالاً ماهیت ساختار قدرت را به نحو چشم گیری دگرگون می کند» و این نماینده درجریان بودن موسوی از انقلاب رنگی در کشور است.

گنجی خاطرنشان کرد: علل ناکامی فتنه گران در کشور برخلاف ۴ کشور دیگر این بود که تفاوت آرا در ایران بسیار بالا بود و این خود بحث تقلب را در کشور رد می کرد و علت دیگر همراهی بیشتر مردم با نظام بود به گونه ای که جمعیت حاضر در خیابان ها برای فتنه به بیش از ۵۰ هزار نفر هم نرسید.

وی افزود: رسانه های غربی بارها اعتراف کرده اند که پیروز انتخابات ۹۲، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده است؛ چرا که حضور مردم یک حماسه ی بزرگ و مشارکت حداکثری را به نمایش گذاشت؛ به گونه ای که خواسته ی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) محقق شد.

جانشین بسیج دانشجویی کشور خاطرنشان کرد: در مقابل صحبت های روحانی و دولت یازدهم، راهبرد های زیادی وجود دارد که بهتر است در حال حاضر از پیش داوری ها پرهیز کنیم و از الان به نقد ایشان نپردازیم.

گنجی در ادامه افزود: دانشجویان نباید اجازه بدهند که اطرافیان روحانی، او را به گذشته بازگردانند و دانشجویان دغدغه مند باید در فضای دانشگاهی مراقب حرکت های انحرافی باشند.

وی تأکید کرد: وظیفه ی اصلی دانشجویان در دانشگاه ها این است که شبهات را در دانشگاه ها مطرح کنند و در عین حال به آنها پاسخ های صحیح و قانع کننده بدهند تا از ایجاد فضای غبار آلود جلوگیری شود.

جانشین بسیج دانشجویی کشور در خصوص کابینه ی روحانی گفت: کابینه ی روحانی یک کابینه ی تجربی است و در آن افراد با پیشینه های مختلفی وجود دارد، اما آنچه که مسلم است خاتمی به عنوان رئیس مجمع روحانیون مبارز در تهران، با صدور بیانیه ای از موسوی در فتنه ی ۸۸ حمایت کرد و نقش او به عنوان یکی از سران فتنه ۸۸ برای همه مشخص شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۳۹:۰۶

2 Jan 2020