مستندساز و فیلمساز باسابقه چهارمحال و بختیاری گفت: تعلیق در هر اثر هنری تصویری، مکتوب و نمایشی بسیار نکته مهمی است، زیرا تعلیق میتواند به ایجاد جذابیت و کشش در فیلم کمک کند.
یزدان کیانی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، بر اهمیت وفاداری به سوژه در این نوع فیلمها تاکید و اظهار کرد: ماهیت مستند پرتره پرداخت دقیق و کامل شخصیت است که باید فراتر از یک بیوگرافی ساده باشد و به لایههای درونی شخصیت، دستاوردها، چالشها و تأثیرات او بر محیط پیرامونش بپردازد. جای پرداخت جامع تر به ابعاد مختلف شخصیت استاد زمانی در این اثر خالی بود.
وی به وجود تعلیق کم در فیلم اشاره داشت و افزود: تعلیق در هر اثر هنری تصویری، مکتوب و نمایشی بسیار نکته مهمی است، زیرا تعلیق میتواند به ایجاد جذابیت و کشش در فیلم کمک کند.
این مستندساز چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در پرترههای هنری از شخصیتهای هنری و تاثیرگذار امکان استفاده از بازسازی برخی مراحل زندگی شخصیت در فیلم به عنوان یک ابزار میتواند به غنیسازی روایت و ایجاد جذابیت بصری کمک کند که در این اثر ما این مورد را نداشتیم و میتوان این امر را به دلیل نبود بودجه کافی برای ساخت فیلم در نظر گرفت.
کیانی صداگذاری و تدوین را دو شاخصه پر اهمیت در فیلم دانست و عنوان کرد: این دو عنصر میتوانند تأثیر بسزایی در انتقال احساسات و معنا در فیلم داشته باشند که متاسفانه در استان کمتر مورد توجه فیلم سازان قرار میگیرند و جای خالی کارگاه آموزشی برای این موارد به جد احساس میشود.
این منتقد میهمان دوشنبههای با طعم فیلم بر اهمیت تصاویر و کادرهای مناسب در ساخت فیلم مستند تاکید کرد و گفت: استفاده از نماد خزان در ابتدای فیلم آقای ابراهیمیان به عنوان یک عنصر تأثیرگذار است و نسبت بسیار زیبایی با این اثر هنری پیدا کرده است.